Πτώση στο λιανεμπόριο: Η ακρίβεια μειώνει την κατανάλωση σε βασικά είδη

Πτώση στο λιανεμπόριο: Η ακρίβεια μειώνει την κατανάλωση σε βασικά είδη

Το κύμα πληθωρισμού που επηρεάζει όλες τις οικονομίες, γίνεται ολοένα και πιο φανερό στο πορτοφόλι των πολιτών που βλέπουν τις τιμές στο σούπερ μάρκετ να αυξάνονται και αναγκάζονται να προσαρμόσουν τις αγορές τους προς τα κάτω.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών αγοράς IRI, οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ το 2021 στο κομμάτι των αγαθών με τη μεγαλύτερη κατανάλωση, διαμορφώθηκαν σε 7,95 δισ. ευρώ οριακά αυξημένα έναντι των 7,90 δισ. ευρώ το 2020 και 7,29 δισ. ευρώ το 2019.

Πρόκειται δηλαδή για αύξηση της τάξης του 0,6% έναντι αύξησης 8,3% που καταγράφηκε το 2020 σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, η οποία όμως εξηγείται από το γεγονός πως το Νοέμβριο του 2020 είχαμε lockdown που οδήγησε τους καταναλωτές σε μαζικές αγορές.

Το 2021, τα τυποποιημένα προϊόντα είναι αυτά που τροφοδοτούν την οριακή αύξηση, σε σχέση με τα χύμα που καταγράφουν μείωση. Εξάλλου, το Νοέμβριο του 2021 καταγράφηκε ισχυρή πτώση των πωλήσεων, της τάξης του 9% σε σύγκριση με τον Νοέμβριο του 2020, πτώση η οποία εν μέρει εξηγείται από το lockdown του 2020.

Η μείωση όμως επέμεινε και τον Δεκέμβριο του 2021, χωρίς να υπάρχουν απαγορεύσεις κυκλοφορίας και άλλοι περιορισμοί αυτού του τύπου, η αξία των πωλήσεων υποχώρησε κατά 1,9% σε σύγκριση με τον Δεκέμβριο του 2020. Σε όρους όγκου πωλήσεων, παρατηρείται μείωση σε όλες τις κατηγορίες το 2021 σε σύγκριση με το 2020: 0,6% στα τρόφιμα, 6,9% στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς και 3,9% στα καθαριστικά – απορρυπαντικά.