Οι εταιρείες εμπορευματοκιβωτίων «κόβουν» το λιμάνι του Πειραιά
Δυσχέρειες αντιμετωπίζει το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας, σε μια πολύ δύσκολη εποχή για το εμπόριο, που οι εφοδιαστικές αλυσίδες αναδιατάσσονται και οι διεθνείς δρώντες προσπαθούν να βρουν το νέο τους ρόλο στο όλο και πιο ανταγωνιστικό περιβάλλον.
Εκτός προγραμματισμού δρομολογίων των μεγάλων εταιρειών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων κινδυνεύει να μείνει το λιμάνι του Πειραιά, καθώς οι liners αντιμετωπίζουν σημαντικά προβλήματα στην εξυπηρέτηση των φορτίων.
Ο λόγος είναι η μεγάλη διεθνής κρίση στην εφοδιαστική αλυσίδα και οι συχνές διακοπές της εξυπηρέτησης στον Πειραιά, λόγω καιρικών φαινομένων ή κινητοποιήσεων.
«Από τον Νοέμβριο του 2021 έως και σήμερα, 85 εμπορικά πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, τα οποία -στη συντριπτική τους πλειονότητα- είναι mother vessels, έχουν αναγκαστεί να παρακάμψουν τον Πειραιά», τόνισε χθες η Διεθνής Ναυτική Ένωση, η οποία εκπροσωπεί θεσμικά ελληνικές εταιρείες πρακτόρευσης διεθνών ναυτιλιακών γραμμών, κρουαζιερόπλοιων και ποντοπόρων πλοίων.
«Οι ναυτιλιακές εταιρείες διεθνών τακτικών γραμμών, που επέλεξαν τα πλοία τους να παραμείνουν στο αγκυροβόλιο εν αναμονή φορτοεκφόρτωσης, βρέθηκαν αντιμέτωπες με μία καθυστέρηση πλεύρισης των πλοίων τους, η οποία -σε πλείστες περιπτώσεις- υπερέβαινε τις 14 ημέρες», σημείωσε η ΔΝΕ.
Ως εκ τούτου, οι μεγάλες εταιρείες εξαιρούν για κάποια διαστήματα τον Πειραιά από τα δρομολόγιά τους, ενώ, όπως προειδοποιεί η ΔΝΕ, «εξετάζονται πλέον εισηγήσεις καθολικής εξαίρεσης του λιμανιού από τα τακτικά δρομολόγια των πλοίων τους, τουλάχιστον για το προσεχές τρίμηνο».
«Καμία απόφαση δεν είναι μόνιμη, αλλά όταν ένα λιμάνι αφαιρείται από τον προγραμματισμό, δύσκολα επανέρχεται», σχολιάζουν αρμόδιες πηγές στη Ναυτεμπορική. Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι στον Πειραιά κάνουν «αγώνα δρόμου» για να αποτρέψουν μία τέτοια εξέλιξη.
Για «καταστρεπτικές συνέπειες σε όλο το φάσμα του οικονομικού, επιχειρηματικού και εργασιακού γίγνεσθαι της χώρας», σε περίπτωση που αποφασιστεί οριστικά μία τέτοια κίνηση, εν μέσω, μάλιστα, περιόδου συνεχών ανατιμήσεων, κάνει λόγο η ΔΝΕ από την πλευρά της.
Σημειώνεται ότι οι συμμαχίες στην αγορά μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αποτελούνται από τις μεγαλύτερες εταιρείες τακτικών γραμμών διεθνώς. Ειδικότερα, πρόκειται για τις 2M Alliance (Maersk και MSC), THE Alliance (Hapag Lloyd, ONE, Hyundai Merchant Marine και Yang Ming) και Ocean Alliance (Cosco, CMA CGM και Evergreen).
Πηγή: www.naftemporiki.gr