Πού θα βρεθούν οι Θεσσαλονικείς το διήμερο (19-20/5)
Τα καλλιτεχνικά δρώμενα που σας προτείνει το TheOpinion.
Μουσική και θέατρο σας προτείνει το TheOpinion για σήμερα και αύριο.
![]()
Οι πασίγνωστες μελωδίες του μεγάλου Ιταλού Μαέστρου Ennio Morricone για ταινίες όπως “Σινεμά ο Παράδεισος”, “Η Αποστολή”, “Για μια χούφτα δολάρια”, “Ο καλός, ο κακός και ο άσχημος”, “Κάποτε στη Δύση”, “Σάκκο και Βαντζέτι”, “Κάποτε στην Αμερική” και πολλών ακόμα, πρωταγωνιστούν στην μουσική παράσταση από το Ensemble LE MUSE από την Ιταλία που έρχεται στη Θεσσαλονίκη για μια εμφάνιση στο Ράδιο Σίτυ στης 19 Μαΐου.
Ταυτόχρονα με τον πιο γνωστών soundtracks στην ιστορία του κινηματογράφου , θα προβάλλονται τα αντίστοιχα κινηματογραφικά αποσπάσματα, συνοδευόμενα από την αφήγηση για την ζωή και το έργο του Ennio Morricone δημιουργώντας μια ανεπανάληπτη εμπειρία.
Περισσότερες πληροφορίες εδώ.
Warhaus στο WE (19/5)
Πέρασε μισή δεκαετία μετά την έμπνευση του Maarten Devoldere (Balthazar) να δημιουργήσει το solo project Warhaus που κατέκτησε τις καρδιές μας και μας έδωσε δύο άλμπουμ που αποθεώθηκαν από τους απανταχού μουσικόφιλους – τα “We Fucked a Flame into Being” (2016) και “Warhaus” (2017), με κομμάτια sexy, dark pop αισθητικής, όπως το “Love’s a Stranger”, που κατέκτησε τα ελληνικά ραδιόφωνα, και το “Machinery”, που συνεχίζει να μας κάνει να ερωτευόμαστε κάθε φορά που το ακούμε.
Η επιστροφή του στη δισκογραφία δεν έρχεται μέσα από ατελείωτη μελέτη και τελειοποίηση. Τα τραγούδια του ολοκαίνουριου άλμπουμ “Ha Ha Heartbreak” ξεπήδησαν σε τρεις μόλις εβδομάδες στην αποπνικτική πόλη του Παλέρμο. Το μόνο που χρειάστηκε ο Devoldere ήταν η μοναξιά ενός δωματίου ξενοδοχείου, μια κιθάρα, ένα μικρόφωνο και μια καρδιά που πρόσφατα είχε σπάσει σε χιλιάδες κομμάτια.
Το “Ha Ha Heartbreak” είναι σίγουρα το πιο προσωπικό και αληθινό άλμπουμ των Warhaus μέχρι σήμερα, κρατώντας τη γνωστή ατμοσφαιρική, jazzy pop μανιέρα, αλλά καταφέρνει περίτεχνα να μεταπηδά από τα διαφορετικά στάδια του πένθους και της θλίψης καταλήγοντας τελικά στην παραίτηση και στο ζοφερό μα συνάμα λυτρωτικό συμπέρασμα του “Best I Ever Had”: “All I ever wanted was a lot/ to be your man was something I could not”.
Περισσότερες πληροφορίες εδώ.
Μουτσάτσου – Γκοτσόπουλος – Sid στο Principal Mylos Complex (19/5)
Η Αναστασία Μουτσάτσου, ο Alex Sid και ο Δημήτρης Γκοτσόπουλος, μας προσκαλούν σε ένα reunion με τα τραγούδια, από την τηλεοπτική σειρά, «Αγριες Μελισσες» της καρδιάς μας και όχι μόνο.
Τα τραγούδια που έγραψε ο Alex Sid και η Ουρανία Πατέλλη και που σφράγισαν μελωδικά πολλές σημαντικές σκηνές, αλλά και τις νύχτες μας, έρχονται για πρώτη φορά στην Κύπρο μετά από τις sold out εμφανίσεις σε όλη την Ελλάδα.
Γιατί μαζί με όλους εσάς που αγκαλιάσατε κι εμάς και τα τραγούδια μας, ο χρόνος χωρίζεται στο πριν και στο μεταΜέλισσες…
Περισσότερες πληροφορίες εδώ.
Απόλυτη Μαγεία στο Φουαγιέ Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών (19/5)
Πάνω σε μια λεπτή γραμμή ανάμεσα στο μεταφυσικό θρίλερ και τη μαύρη κωμωδία κινείται η παράσταση «Απόλυτη Μαγεία», σε δραματουργία – κείμενο Αγγελικής Παπούλια και σκηνοθεσία – κείμενο Χρήστου Πασσαλή, εμπνευσμένη από το μυθιστόρημα της Yoko Ogawa «Η αστυνομία της μνήμης».
Η παράσταση
Σε ένα νησί τα πράγματα, οι εποχές, τα μετεωρολογικά φαινόμενα, τα φυτά εξαφανίζονται χωρίς να αφήσουν το παραμικρό ίχνος μέσα στα μυαλό και τις ψυχές των ανθρώπων. Οι κάτοικοι καταφεύγουν σε παράξενες τελετές προκειμένου να αποχαιρετήσουν όλα αυτά που χάνονται και προσκαλούν ιδιότροπα πνεύματα να γεμίσουν τον χώρο σε μια προσπάθεια να βρεθούν απαντήσεις σε έναν κόσμο που καθημερινά φαίνεται να αδειάζει από νόημα.
Περισσότερες πληροφορίες εδώ.
Big in Japan στο Μικρό Θέατρο Μονής Λαζαριστών (19/5)
Όταν ένα θεατρικό έργο πέφτει στα σωστά σκηνοθετικά χέρια, τότε το αποτέλεσμα είναι αυτό που παρακολουθούν οι θεατές στο Μικρό Θέατρο Μονής Λαζαριστών, που παρουσιάζεται η παραγωγή του ΚΘΒΕ, “Big in Japan” της Κατερίνας Λούβαρη Φασόη, σε σκηνοθεσία Παντελή Δεντάκη.
Πέντε ανθρώπινες ιστορίες που καταφέρνουν να μηδενίσουν τα χιλιόμετρα και η μακρινή Ιαπωνία να φαντάζει μια ανάσα από τη δικής μας πραγματικότητα, προκαλώντας σοβαρά υπαρξιακά ερωτήματα για την καθημερινότητα που χάνεται σε έναν ατέρμονο αγώνα για την κατάκτηση της απόλυτης μοναξιάς.
Περισσότερες πληροφορίες εδώ.
Μηχανή Κάφκα στο Ινστιτούτο Γκαίτε (19-20/5)
Η Ομάδα Θέατρο Πρόταση, μετά από τη συμμετοχή της στο φεστιβάλ της Ανοιχτής Θεατρικής Σκηνής της Πόλης 2023, επιστρέφει με την «Μηχανή Κάφκα» σε σκηνοθεσία Στέλιου Βραχνή. Μια παράσταση βασισμένη Στη Σωφρονιστική αποικία του Franz Kafka. Το σπουδαίο έργο, που προκάλεσε λιποθυμικά επεισόδια κατά τη διάρκεια της πρώτης ανάγνωσης του το 1916 στο Μόναχο, ανεβαίνει θεατρικά
Για την παράσταση
Σε ένα σύγχρονο ολοκληρωτικό καθεστώς, τρία σώματα – ο αξιωματικός, ο στρατιώτης και ο κατάδικος – παρουσιάζουν σε δυο Ευρωπαίες επισκέπτριες ένα «ιδιόρρυθμο» μηχάνημα βασανιστηρίων που εγγράφει στο σώμα του κατάδικου, επί δώδεκα ώρες, την ποινή του μέχρι θανάτου. Οι δυο εκπρόσωποι του Δυτικού Πολιτισμού θα παραστούν μάρτυρες στη ζωντανή εκτέλεση ενός ανθρώπου. Εκείνες, αν και, ευαισθητοποιημένες απέναντι στο θέαμα της βίας, παραμένουν αδρανείς και προστατευμένες, υπερασπιζόμενες με κάθε κόστος την αιμοσταγή αθωότητα τους, αφού «η εμπλοκή σε ξένες υποθέσεις δημιουργεί πάντοτε προβλήματα».
Μια παράσταση – θέαμα που πατάει πάνω στο θέμα της ανθρωποφαγίας και αποπειράται να καταδείξει εκείνον που παρακολουθεί τη βία από την τηλεόραση στο σαλόνι του τρώγοντας pop corn, ως ηδονοβλεψία της βίας στον ιδιαίτερο χώρο του Goethe – Institut / Ινστιτούτο Γκαίτε.
Περισσότερες πληροφορίες εδώ.
Χάος στο Θέατρο Τ (19-20/5)
Πόσες φορές, αλήθεια, δεν έχουμε καθίσει παρέα με φίλους γύρω από ένα τραπέζι να συζητάμε για το ΧΑΟΣ που επικρατεί παντού γύρω μας; Το ΧΑΟΣ στην πολιτική και την οικονομία, το ΧΑΟΣ στον πολιτισμό και την κοινωνία, το ΧΑΟΣ στις ανθρώπινες σχέσεις.
Η ομάδα θεάτρου Male Di Luna μέσα από μια πρωτότυπη θεατρική διασκευή διηγημάτων του Λουίτζι Πιραντέλλο, μας μεταφέρει στη Σικελία, εξερευνώντας το δράμα και τις χαρές της καθημερινής ζωής μέσα στο χάος που μας περιβάλλει. Πέντε αεικίνητοι ηθοποιοί ζωντανεύουν τις γλυκόπικρες ιστορίες του Πιραντέλλο, όπου απλοί άνθρωποι προσπαθούν να επιβιώσουν μέσα σε καταστάσεις καθημερινού παραλογισμού. Αντιμέτωποι με συνθήκες όπου το πραγματικό σμίγει με το παράλογο, καθώς η ηθική συγκρούεται με τη λογική και το απρόβλεπτο της ανθρώπινης συμπεριφοράς, οι ήρωες του Πιραντέλλο αγωνίζονται κόντρα στην ίδια τη φύση της ζωής να βάλουν σε τάξη το μικρό τους σύμπαν και, άλλοτε με το γέλιο κι άλλοτε με το δάκρυ, να δώσουν σχήμα και μορφή στο χάος που την περιβάλλει.
Περισσότερες πληροφορίες εδώ.
Οι παίχτες στο RADIO CITY (20/5)
Ζωντανή μουσική, αφηνιασμένοι ρυθμοί και σκοτεινό χιούμορ σε μια παράσταση – οφθαλμαπάτη, μια φαρσοκωμωδία καταστάσεων, για την τέχνη της εξαπάτησης: Παράσταση ή πραγματικότητα, ηθοποιός ή ρόλος,
θύτης ή θύμα, αλήθεια ή ψέμα, όλα συγχέονται και τελικά, το μόνο που μένει είναι το παιχνίδι. Η αδρεναλίνη της κομπίνας, η μαεστρία και η αρρώστια του τζόγου, η κάψα να εξαπατήσεις τους πάντες, αλλά να μην εξαπατηθείς εσύ ο ίδιος και η εμμονή του ανθρώπου για την επικράτηση απέναντι στον οποιονδήποτε «δίπλα», κυριεύουν την πένα του Νικολάι Βασίλιεβιτς Γκόγκολ κάπου στο 1836, για να γράψει μια δαιμονισμένη μυστήρια κωμωδία, που ακούει στο όνομα «Οι παίχτες».
Σ’ ένα απομακρυσμένο πανδοχείο της Ρωσίας, καταφτάνει ένας δεινός χαρτοπαίχτης, απατεώνας, και πλαστογράφος. Στόχος του, να βρει τα επόμενα θύματά του, και να τα «γδάρει». Αλλά δε θα είναι τόσο απλή υπόθεση. Στο ίδιο πανδοχείο διαμένουν δύο εξίσου δεινοί κομπιναδόροι, που γυρεύουν το ίδιο ακριβώς πράγμα με τον πρώτο: ένα λαχταριστό, αθώο και, φυσικά, κεφαλαιούχο θύμα. Οι δύο συναντούν τον ένα και σύντομα ενώνουν τις δυνάμεις τους, οδηγώντας την παράσταση σε ένα πανδαιμόνιο γεμάτο μπλόφες, ρίσκο, ανταγωνισμούς, συμμαχίες, εκπλήξεις κι ανατροπές, καθώς στο παιχνίδι μπαίνουν σιγά-σιγά όλοι οι παράξενοι ένοικοι που τριγυρνούν σ’ αυτό το μικρό και ήσυχο πανδοχείο.
Περισσότερες πληροφορίες εδώ.