Ρ. Θρασκιά: Ερώτηση στη Βουλή για τον αποκλεισμό εκπαιδευτικών από οργανικές θέσεις στη δυτική Θεσσαλονίκη

«Λίγες ημέρες πριν από την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς το Υπουργείο Παιδείας εμφανίζεται για ακόμη μια φορά χωρίς επαρκή προγραμματισμό» αναφέρεται στο ερώτημα που κατέθεσε η βουλευτής.

Ρ. Θρασκιά: Ερώτηση στη Βουλή για τον αποκλεισμό εκπαιδευτικών από οργανικές θέσεις στη δυτική Θεσσαλονίκη

Ερώτημα στη Βουλή κατέθεσε η βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης, Ράνια Θρασκιά, σχετικά με τον αποκλεισμό εκπαιδευτικών από τις οργανικές θέσεις στη Διεύθυνση Α’ Βάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης.

Η Ράνια Θρασκιά, βουλευτής Α Θεσσαλονίκης και Υπεύθυνη Κ.Τ.Ε. Ψυχικής Υγείας του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής, κατέθεσε ερώτηση στη Βουλή σχετικά με τον αποκλεισμό εκπαιδευτικών από τη δυνατότητα συμμετοχής στη διαδικασία τοποθέτησης στις νέες οργανικές θέσεις στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης.

Όπως επισημαίνεται στην ερώτηση, σύμφωνα με καταγγελίες εκπαιδευτικών και των συλλόγων τους, στη Δυτική Θεσσαλονίκη, για τη διεκδίκηση των νέων οργανικών θέσεων δόθηκε δικαίωμα συμμετοχής αποκλειστικά σε όσους είχαν λάβει συμπληρωματική μετάθεση με πρόσφατες Υπουργικές Αποφάσεις, αποκλείοντας αδικαιολόγητα άλλους εκπαιδευτικούς με περισσότερα μόρια, οι οποίοι είχαν αιτηθεί μετάθεση σε προγενέστερο χρόνο.

Κατόπιν τούτων, η βουλευτής ερωτά την Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού σε ποιες άμεσες ενέργειες προτίθεται να προβεί προκειμένου να σταματήσει αυτή η ανισότητα στις τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών και να διασφαλιστεί η ισότιμη συμμετοχή όλων των εκπαιδευτικών στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης, με βάση τη μοριοδότησή τους. Ερωτά, επίσης, γιατί καταγράφεται διαφορετική αντιμετώπιση μεταξύ των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης της Κεντρικής Μακεδονίας σε σχέση με το ποιοι εκπαιδευτικοί είχαν δικαίωμα συμμετοχής στη διαδικασία των μεταθέσεων στα νέα οργανικά κενά.

Αναλυτικά το ερώτημα

Λίγες ημέρες πριν από την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού εμφανίζεται για ακόμη μια φορά χωρίς επαρκή προγραμματισμό και χωρίς σαφείς οδηγίες προς τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης. Η έλλειψη έγκαιρης ένταξης των νέων οργανικών θέσεων -οι οποίες συστάθηκαν με καθυστέρηση- στις διαδικασίες των μεταθέσεων, έχει προκαλέσει σοβαρή αναστάτωση στην εκπαιδευτική κοινότητα και μεγάλη ανασφάλεια στους ίδιους τους εκπαιδευτικούς και τις οικογένειές τους.

Στη Δυτική Θεσσαλονίκη, με το υπ’ αριθ. πρωτ. 16375/14-08-2025 έγγραφο του Περιφερειακού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (ΠΥΣΠΕ), κλήθηκαν εκπαιδευτικοί «κλάδων ΠΕ60/Νηπιαγωγών Γενικής Αγωγής και κλάδων ΠΕ60/ΕΑΕ/ΠΕ61 και ΠΕ70ΕΑΕ/ΠΕ71 Ειδικής Αγωγής που έχουν μετατεθεί από άλλα ΠΥΣΠΕ με την υπ. αριθμ. 96770/Ε2/05-08-2025 […] και την 96783/Ε2/05-08-2025 Υ.Α. […] να δηλώσουν κατά σειρά προτίμησης μέχρι και είκοσι (20) σχολικές μονάδες στις οποίες επιθυμούν να τοποθετηθούν οριστικά». Σύμφωνα, δηλαδή, με τις καταγγελίες εκπαιδευτικών και των συλλόγων τους, στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης, για τη διεκδίκηση αυτών των νέων οργανικών θέσεων δόθηκε δικαίωμα συμμετοχής αποκλειστικά σε όσους είχαν λάβει συμπληρωματική μετάθεση με πρόσφατες Υπουργικές Αποφάσεις, αποκλείοντας αδικαιολόγητα άλλους εκπαιδευτικούς με περισσότερα μόρια, οι οποίοι είχαν αιτηθεί μετάθεση σε προγενέστερο στάδιο.

Η συγκεκριμένη επιλογή φέρεται να αντίκειται στο Π.Δ. 50/1996, όπως τροποποιήθηκε με το ΠΔ100/1997, το οποίο προβλέπει την ταυτόχρονη συμμετοχή όλων των ενδιαφερόμενων εκπαιδευτικών στις διαδικασίες τοποθέτησης, βάσει της μοριοδότησης. Σημειώνεται δε, ότι σε άλλες Διευθύνσεις της Κεντρικής Μακεδονίας δόθηκε το δικαίωμα συμμετοχής στο σύνολο των εκπαιδευτικών, γεγονός που καταδεικνύει την ύπαρξη διαφορετικών πρακτικών και δημιουργεί συνθήκες άνισης μεταχείρισης.

Επειδή η συγκεκριμένη πρακτική παραβιάζει τις αρχές της διαφάνειας, της αξιοκρατίας και της ισονομίας και δημιουργεί κλίμα αδικίας, αδιαφάνειας και απογοήτευσης στους εκπαιδευτικούς.

Ερωτάται η κ. Υπουργός:

  • Σε ποιες άμεσες ενέργειες προτίθεται να προβεί προκειμένου να σταματήσει αυτή η άνιση και άδικη μεταχείριση στις τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών και να διασφαλιστεί η ισότιμη συμμετοχή όλων των εκπαιδευτικών στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης, με βάση τη μοριοδότησή τους;
  • Γιατί καταγράφεται διαφορετική αντιμετώπιση μεταξύ των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης της Κεντρικής Μακεδονίας ως προς το ποιοι εκπαιδευτικοί είχαν δικαίωμα συμμετοχής στη διαδικασία τοποθέτησης στα νέα οργανικά κενά;