Νέα Αριστερά Θεσσαλονίκης: Η συζήτηση για το λογότυπο του Μετρό και το πραγματικό σκάνδαλο κατασπατάλησης χρημάτων

«Ίσως κάποιοι να βολεύονται που η συζήτηση για το λογότυπο του μετρό κατάντησε ανέκδοτο»

Νέα Αριστερά Θεσσαλονίκης: Η συζήτηση για το λογότυπο του Μετρό και το πραγματικό σκάνδαλο κατασπατάλησης χρημάτων
ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ/EUROKINISSI

Για «σκανδαλώδη απευθείας ανάθεση σχεδιασμού του λογοτύπου του Μετρό Θεσσαλονίκης ως σοβαρή και άκρως μελετημένη πρόταση οπτικής επικοινωνίας», κάνει λόγο με ανακοίνωση της η Νέα Αριστερά Θεσσαλονίκης.

«Η τακτική της κυβέρνησης ήταν – και σε αυτό το ζήτημα – τελείως προβλέψιμη: άφησε τον χρόνο να κυλά, βρήκε αστείες δικαιολογίες ώστε να κηρύξει άγονους δύο επίσημους διαγωνισμούς σχεδίασης στους οποίους συμμετείχαν σοβαρά δημιουργικά γραφεία και έφτασε λίγες βδομάδες πριν την ημερομηνία λειτουργίας του μετρό να αναθέτει άλλη, άσχετη με τους επίσημους διαγωνισμούς εταιρεία «ημετέρων» την δημιουργία του σήματος που θα συνοδεύει για πάντα αυτό το πολύπαθο έργο».

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

«Παρακολουθούμε με ενδιαφέρον από χθες την επικοινωνιακή προσπάθεια της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας να παρουσιάσει μια σκανδαλώδη απευθείας ανάθεση σχεδιασμού του λογοτύπου του Μετρό Θεσσαλονίκης ως σοβαρή και άκρως μελετημένη πρόταση οπτικής επικοινωνίας.

Η τακτική της κυβέρνησης ήταν – και σε αυτό το ζήτημα – τελείως προβλέψιμη: άφησε τον χρόνο να κυλά, βρήκε αστείες δικαιολογίες ώστε να κηρύξει άγονους δύο επίσημους διαγωνισμούς σχεδίασης στους οποίους συμμετείχαν σοβαρά δημιουργικά γραφεία και έφτασε λίγες βδομάδες πριν την ημερομηνία λειτουργίας του μετρό να αναθέτει άλλη, άσχετη με τους επίσημους διαγωνισμούς εταιρεία «ημετέρων» την δημιουργία του σήματος που θα συνοδεύει για πάντα αυτό το πολύπαθο έργο.  

Επειδή το σκάνδαλο έχει ήδη «εντέχνως» μετατραπεί σε παρωδία που προκαλεί γέλια στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και αποπροσανατολίζει την κοινή γνώμη, η Νέα Αριστερά Θεσσαλονίκης θυμίζει  ότι μόνον τους τελευταίους τρεις μήνες δόθηκαν περισσότερα από 90 εκατομμύρια ευρώ αποζημιώσεις στον εργολάβο για την καθυστέρηση ολοκλήρωσης του έργου. Παράλληλα, η κατασπατάληση  του δημόσιου πλούτου κατά την κατασκευή αυτού του έργου που κράτησε πάνω από 40 χρόνια , έγινε ,δυστυχώς, η αιτία της απομάκρυνσης και καταστροφής τελικά των βυζαντινών ευρημάτων του σταθμού Βενιζέλου των οποίων η διάσωση ήταν εξαιρετικής σημασίας πολιτιστική κληρονομιά για την πόλη και τον κόσμο όλο. Επίσης, το Μετρό θα ξεκινήσει τη λειτουργία του χωρίς ενιαίο εισιτήριο, χωρίς καμία πρόβλεψη για πάρκινγκ πέριξ των στάσεων και των τερματικών σταθμών ενώ πλέον δε γίνεται καμία σοβαρή κουβέντα για τις επεκτάσεις του έργου δυτικά, ανατολικά και προς το αεροδρόμιο. Το Μετρό της Θεσσαλονίκης, έκτασης μόλις 10 χιλ., εξυπηρετεί ένα μικρό μέρος του Δήμου Θεσσαλονίκης, αφήνοντας εκτός το δυτικό κομμάτι της πόλης που υποφέρει από τις εργασίες του fly over.

Ίσως κάποιοι να βολεύονται που η συζήτηση για το λογότυπο του μετρό κατάντησε ανέκδοτο, ωστόσο, οφείλουν να δώσουν επαρκείς απαντήσεις για την κατασπατάληση δημοσίου χρήματος μέχρι και το «πάρα πέντε» λειτουργίας ενός έργου το οποίο απαξιώθηκε πριν καν ολοκληρωθεί η πρώτη φάση του».