Νέα Αριστερά: Απαιτούμε πλήρη ενημέρωση για τη λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης

H Νέα Αριστερά θέτει δυο ερωτήματα που αφορούν τη λειτουργία και την ασφάλεια του Μετρό Θεσσαλονίκης

Νέα Αριστερά: Απαιτούμε πλήρη ενημέρωση για τη λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης
Metro Thessaloniki, works in progress developed by Attiko Metro, photographed by © Pygmalion Karatzas.

Ερωτήματα «που αφορούν την ιδιωτική κοινοπραξία η οποία έχει αναλάβει να “τρέξει” το μετρό της πόλης», καταθέτει σε ανακοίνωση της η Νέα Αριστερά.

Ειδικότερα, η Νέα Αριστερά θέτει δυο ερωτήματα που αφορούν τη λειτουργία και την ασφάλεια του Μετρό Θεσσαλονίκης τονίζοντας ότι «η ασφάλεια των πολιτών είναι αδιαπραγμάτευτη».

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

«Ενάμιση μόλις μήνα πριν την παράδοση του πολύπαθου Μετρό στο κοινό της Θεσσαλονίκης -σύμφωνα με τις διαβεβαιώσεις της Κυβέρνησης – όλοι οι πολίτες μιλάνε για το τί τρέχει με την “Ελληνικό Μετρό” που το έχει αναλάβει και ανησυχούν για την ασφάλεια του μέσου, χωρίς να γνωρίζει η κοινωνία της Θεσσαλονίκης ότι την ευθύνη της λειτουργίας του Μετρό την έχει η ιδιωτική “THEMA”.

Έτσι λοιπόν δημιουργούνται διάφορα ερωτήματα που αφορούν την ιδιωτική κοινοπραξία η οποία έχει αναλάβει να “τρέξει” το μετρό της πόλης.

Συγκεκριμένα:

1. Ενάμιση μήνα πριν την έναρξη της λειτουργίας του, έχει καταθέσει δημόσια η “THEMA” οργανόγραμμα με τις θέσεις εργασίας; Πόσοι εργαζόμενοι χρειάζονται για τη λειτουργία του μετρό Θεσσαλονίκης, έχουν προσληφθεί και πότε; Και το κυριότερο, αν έχουν προσληφθεί, πού και πότε εκπαιδεύτηκαν; Στην Αθήνα; Στο εξωτερικό; Ειδικά όταν το σύστημα με το οποίο θα τρέξει το μετρό δε διαθέτει οδηγούς, δηλαδή θα είναι ένα υπερσύγχρονο σύστημα, δε χρειάζεται τη μέγιστη εξειδίκευση του προσωπικού; Έχει γίνει αυτή;

2. Έχει παραλειφθεί από τη Thema ολόκληρη η ηλεκτρομηχανολογική εγκατάσταση από την κατασκευάστρια εταιρεία (Η/Μ);

3. Δεδομένου ότι Μετρό θα έχει ένα σύστημα χωρίς οδηγούς, έχουν γίνει οι απαραίτητες προσομοιώσεις διαδρομών; Πόσο καιρό έτρεξαν αυτές; Όταν μάλιστα γνωρίζουμε ότι η Αττικό Μετρό για τη γραμμή 3 στο Αιγάλεω έτρεξε προσομοιώσεις και πραγματικά δρομολόγια για 16-18 μήνες, σε ήδη υπάρχον σύστημα, πόσους μήνες έτρεξε η Thema προσομοιώσεις και πραγματικά δρομολόγια στο μετρό Θεσσαλονίκης που είναι και εντελώς καινούργιο; Και κάτι πολύ σημαντικό επίσης, έγιναν στις δοκιμές αυτές ατυχήματα; Και αν έγιναν, ποιά;

Όλα τα παραπάνω τα γνωρίζει η Κυβέρνηση και ο αρμόδιος υπουργός υποδομών;

Αν τα γνωρίζει, δεν οφείλει να μας ενημερώσει και εμάς του πολίτες της πόλης που ανησυχούμε για την ασφάλεια μας;

Αν δεν τα γνωρίζει, δεν όφειλε να τα μάθει και να αφήσει τις φιέστες πάνω στις πλάτες και τις ζωές των Θεσσαλονικέων;

Έχοντας πλέον την εμπειρία του τι σημαίνει ιδιωτικοποίηση στις Μεταφορές, από το παράδειγμα της Hellenic Train στο σιδηρόδρομο, ελπίζουμε το πιο “σύντομο ανέκδοτο” της πόλης όλα αυτά τα χρόνια που ήταν το “Μετρό Θεσσαλονίκης” να μην γίνει σε μια στιγμή η μεγαλύτερη τραγωδία της.

• Απαιτούμε πλήρη ενημέρωση.

• Η ασφάλεια των πολιτών είναι αδιαπραγμάτευτη».