Μετρό Θεσσαλονίκης: Τι απαντά η κυβέρνηση για τα περί προβλημάτων ρευστότητας που καθυστερούν την παράδοση της βασικής γραμμής

Στη Βουλή τα δημοσιεύματα για προβλήματα και νέες καθυστερήσεις στο Μετρό Θεσσαλονίκης.

Μετρό Θεσσαλονίκης: Τι απαντά η κυβέρνηση για τα περί προβλημάτων ρευστότητας που καθυστερούν την παράδοση της βασικής γραμμής

Στη Βουλή τα δημοσιεύματα για προβλήματα και νέες καθυστερήσεις στο Μετρό Θεσσαλονίκης.

Το υπουργείο Υποδομών απάντησε στην ερώτηση των βουλευτών Θεσσαλονίκης Κ. Χήτα και Σ. Κουπελόγλου παραπέμποντας σε απαντητικό έγγραφο της Ελληνικό Μετρό.

Υπενθυμίζεται ότι δημοσιεύματα των προηγούμενων μηνών ανέφεραν πως προβλήματα ρευστότητας καθυστερούν εκ νέου την ολοκλήρωση της κατασκευής της βασικής γραμμής του Μετρό στη Θεσσαλονίκη με αμφίβολη την παράδοσή της εντός του 2024, καθώς η ανάδοχος εταιρεία (ΑΚΤΩΡ) ανέμενε την έγκριση της Επιτροπής Ανταγωνισμού για την εξαγορά της από την αγοράστρια εταιρεία (ΙΝΤRAKAT), ώστε να ξαναρχίσει η χρηματοδότηση του έργου.

Οι βουλευτές της Ελληνικής Λύσης καλούσαν τον υπουργό Υποδομών να απαντήσει στα δημοσιεύματα βάζοντας τον μεγάλο αστερίσκο των εργασιών του FlyOver.

Τι απάντησε η Ελληνικό Μετρό

Η απάντηση από πλευράς κυβέρνησης ήρθε μέσω της Ελληνικό Μετρό και του Διευθύνοντος Συμβούλου, Νίκου Κουρέτα λίγες μέρες πριν τις γιορτές και σχεδόν 40 μέρες μετά από την ερώτηση των βουλευτών.

«Οι εικασίες για περαιτέρω καθυστέρηση δεν ευσταθούν. Το έργο είναι σε τροχιά ολοκλήρωσης και θα παραδοθεί εγκαίρως» τονίζεται από την Ελληνικό Μετρό.

Ο κ. Κουρέτας κάνει αρχικά μια σύντομη εισαγωγή για το έργο που η απόφαση να κατασκευαστεί πάρθηκε τον Σεπτέμβριο του 2003, θα ενσωματώνει τα πλέον σύγχρονα τεχνολογικά δεδομένα και θα είναι το πιο σύγχρονο Μετρό της Ευρώπης. Παράλληλα θα εξυπηρετούνται καθημερινά 313.000 επιβάτες ενώ θα κυκλοφορούν 57.000 οχήματα λιγότερα μειώνοντας του ρύπους CO2 κατά 212 τόνους ημερησίως.

Απαντώντας στην ερώτηση των βουλευτών αλλά και στα σχετικά δημοσιεύματα τονίζεται πως οι εργασίας σχεδόν ολοκληρώθηκαν και απομένει μόνο ο σταθμός Βενιζέλου και πως «οι συρμοί ήδη από αρχές Απριλίου 2023 κινούνται δοκιμαστικά από το Αμαξοστάσιο μέχρι το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό». «Με την ολοκλήρωση των εργασιών Η/Μ στο σταθμό «Βενιζέλου» οι τελικές δοκιμές θα επεκταθούν στο υπόλοιπο τμήμας του έργου, από «ΝΣ Σταθμό» έως «Σιντριβάνι» και η επιτυχής έκβασή τους θα οδηγήσει στην ολοκλήρωση και θέση σε λειτουργία του Έργου» αναφέρει ο κ. Κουρέτας. «Η προοπτική είναι να τεθεί σε λειτουργία στο Β’ Εξάμηνο του 2024» συμπληρώνει.

Τέλος έδειξε κατευναστικός όσον αφορά την αλλαγή στο εταιρικό σχήμα του αναδόχου ξεκαθαρίζοντας πως δεν υφίσταται κανένα θέμα χρηματοδότησης του έργου και πως η αποπεράτωση του έργου αποτελεί κορυφαία προτεραιότητα για την Ελληνικό Μετρό αλλά και για το υπουργείο Υποδομών.