Δυστύχημα στα Τέμπη: Η χειρότερη σιδηροδρομική τραγωδία στην ιστορία της χώρας

Ως το πιο θανατηφόρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στην Ελλάδα θα καταγραφεί αυτό που συνέβη στα Τέμπη το βράδυ της Τρίτης 28 Φεβρουαρίου.

Δυστύχημα στα Τέμπη: Η χειρότερη σιδηροδρομική τραγωδία στην ιστορία της χώρας
Εικόνες από drone από το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη έξω από την Λάρισα, σύγκρουση εμπορικής και επιβατικής αμαξοστοιχίας, Τετάρτη 1 Μαρτίου 2023 (MOTIONTEAM/ΒΑΣΙΛΗΣ ΒΕΡΒΕΡΙΔΗΣ)

Ως το πιο θανατηφόρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στην Ελλάδα θα καταγραφεί αυτό που συνέβη στα Τέμπη το βράδυ της Τρίτης 28 Φεβρουαρίου.

Ο αριθμός των θυμάτων ολοένα και αυξάνεται και δυστυχώς έχει ξεπεράσει ήδη τα 45. Αυτό σημαίνει ότι ήδη έχει ξεπεράσει το μέχρι τώρα πιο πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στη χώρα, αυτό που συνέβη στο Δερβένι Κορινθίας το 1968.

Στο Δερβένι

Ήταν 30 Σεπτεμβρίου 1968 επί Χούντας, όταν δύο αμαξοστοιχίες αναχώρησαν από την Κυπαρισσία για την Αθήνα με μιάμιση ώρα διαφορά μεταξύ τους.

Η κάθε μία μετέφερε από 2.500 επιβάτες, ψηφοφόρους, που είχαν πάει να ψηφίσουν στο «δημοψήφισμα» για το Σύνταγμα της Ελλάδας, έγινε από τη χούντα των Συνταγματαρχών. Κι ενώ η αναχώρηση της πρώτης αμαξοστοιχίας από την Πάτρα έγινε στις 15.15 και στις 18.20 βρισκόταν ένα χιλιόμετρο μετά από το Δερβένι Κορινθίας, η δεύτερη αμαξοστοιχία ξεκίνησε σχεδόν μία ωρα μετά, και πάλι από την Πάτρα, χωρίς όμως να σταματά σε όλους τους σταθμούς, καθώς επρόκειτο για υπερταχεία.

Την ώρα όμως που η πρώτη αμαξοστοιχία ήταν κοντά στο Δερβένι της Κορινθίας, κάποιος (για λόγους που δεν διευκρινίστηκαν ποτέ) τράβηξε τον μοχλό κινδύνου με αποτέλεσμα ο μηχανοδηγός να ακινητοποιήσει το τρένο.

Οι σιδηροδρομικοί σταμάτησαν και αφού τοποθέτησαν προειδοποιητικό σήμα στο πίσω μέρος του τρένου, άρχισαν να διερευνούν τι συνέβη και κάποιος χρειάστηκε να τραβήξει τον μοχλό κινδύνου. Την ίδια ώρα όμως, η άλλη αμαξοστοιχία, η υπερταχεία, πλησίαζε και οι σιδηροδρομικοί φαίνεται πως δεν είδαν εγκαίρως το σταματημένο τρένο.

Αποτέλεσμα; 34 νεκροί και πλέον των 150 τραυματιών στη χειρότερη σιδηροδρομική τραγωδία στη χώρα μας. Μέχρι τώρα.

Στον Δοξαρά Λάρισας

Σχεδόν τέσσερα χρόνια αργότερα, στα μέσα Ιανουαρίου του 1972, μια άλλη πολύνεκρη τραγωδία σημειώνεται στο σιδηροδρομικό δίκτυο στον Δοξαρά Λάρισας.

Συνολικά 21 άνθρωποι (19 κατά άλλες πηγές) έχασαν τη ζωή τους από τη μετωπική σύγκρουση δύο τρένων, σε σημείο του δικτύου μεταξύ του Δοξαρά Λάρισας και των Ορφανών Καρδίτσας.

Για το τραγικό αυτό δυστύχημα, έφταιξε η κακή συνεννόηση μεταξύ των δύο σταθμαρχών, που διαφωνούσαν μεταξύ τους για το πού θα γινόταν η διασταύρωση των δύο τρένων. Τραγική ειρωνία; Ούτε τότε υπήρχαν σύγχρονα συστήματα επικοινωνίας.