Tips για μία πιο ξεκούραστη οδήγηση
Πώς να οδηγήσετε με ασφάλεια, αλλά και ξεκούραστα για πολλές ώρες
Η πολύωρη οδήγηση – είτε για δουλειά, είτε για διακοπές – είναι κάτι το οποίο δύσκολα μπορεί να αποφευχθεί, ειδικότερα κατά τους καλοκαιρινούς μήνες. Υπάρχουν όμως μερικά tips που μπορούν να βοηθήσουν.
Το πρώτο και σημαντικότερο, είναι η στάση του σώματος
Αρκετοί γιατροί συμβουλεύουν το να έχουμε σωστή στάση, όταν καθόμαστε σε κάποια καρέκλα και κάτι τέτοιο, ισχύει και για την οδήγηση, ειδικότερα για άτομα που έχουν κάποιο πρόβλημα υγείας, που να επηρεάζει τα κόκκαλα.
Το κάθισμα πρέπει να είναι ρυθμισμένο, με τρόπο κατά τον οποίο η πλάτη του οδηγού θα ακουμπά ολόκληρη στο ερεισίνωτο. Καλό θα ήταν να είναι κάθετα ρυθμισμένο και όχι σχετικά ξαπλωμένο, προκειμένου όχι μόνο να ξεκουράζεται η μέση αλλά και να υπάρχει καλύτερη ορατότητα κατά την οδήγηση.

Η απόσταση από το τιμόνι και τα πεντάλ
Θυμάστε μία ερώτηση η οποία υπάρχει στο βιβλίο που δίνουν οι σχολές οδηγών, πριν δώσει κανείς σήματα, για το πως πρέπει να είναι τοποθετημένα τα χέρια κατά την οδήγηση;
Είτε την θυμάστε, είτε όχι, δεν είναι μία απλή ερώτηση – ίσως και λίγο βλακώδης – για να συμπληρωθεί το βιβλίο, όπως πολλοί πιστεύαμε. Στην πραγματικότητα, έχει πολύ μεγάλη σημασία προκειμένου να έχουμε μία – όσο το δυνατόν – ξεκούραστη οδήγηση.
Η σωστή θέση των χεριών, πάνω στο τιμόνι, πρέπει να είναι στις αντίστοιχες θέσεις «10 και 10» ή «9 και 15» των αναλογικών δεικτών ενός ρολογιού ενώ οι αγκώνες να είναι ελαφρά λυγισμένοι και ο βραχίονας και ο πήχης των χεριών μας να σχηματίζουν ορθή γωνία ή έστω, σχεδόν.
Αναφορικά με το πεντάλ, το πόδι μας πρέπει να μπορεί να πατάει με άνεση το γκάζι ή το φρένο και όχι με κόπο, ειδικότερα όταν πρόκειται για αυτοκίνητο που διαθέτει χειροκίνητο κιβώτιο αυτοκινήτων κατά το οποίο η αλλαγή ταχυτήτων καθώς και το πάτημα του συμπλέκτη, είναι μία επαναλαμβανόμενη κίνηση που συχνά, γίνεται μηχανικά.

Το ύψος του καθίσματος
Το έδρανο του καθίσματος πρέπει να είναι σε σημείο όπου οι μηροί θα έρθουν παράλληλα με αυτό και θα σχηματίσουν μία – περίπου – ορθή γωνία. Ιδιαίτερη προσοχή βέβαια θα πρέπει να δοθεί σε αυτό το κομμάτι καθώς δεν θα πρέπει να είναι ούτε πολύ ψηλά, ούτε πολύ χαμηλά, προκειμένου να μην μουδιάσουν/πιαστούν τα πόδια ή η μέση του οδηγού.
Το προσκέφαλο του οδηγού
Το προσκέφαλο του οδηγού πρέπει να είναι ρυθμισμένο στο ίδιο ύψος με αυτό του κεφαλιού, προκειμένου όχι μόνο να εξασφαλίζεται η ξεκούραση του αυχένα αλλά και να υπάρχει το καλύτερο δυνατό οπτικό πεδίο, για τον οδηγό. Αν για κάποιον λόγο τα μάτια μας δεν κοιτάζουν ευθεία μπροστά, θα πρέπει ο οδηγός να ψάξει λίγο καλύτερα την ιδανική – για τον ίδιο – ρύθμιση.
Ειδικότερα στο κομμάτι του αυχένα, είναι ιδιαίτερα σημαντική η σωστή στάση καθώς είναι δυνατή η πρόκληση ζαλάδας και πονοκεφάλου, εξαιτίας της ταλαιπωρίας που μπορεί να υποστεί, ειδικότερα σε άτομα που έχουν πρόβλημα, όπως ευθειασμό.

Η απόσταση του ποδιού, από τον συμπλέκτη
Αυτό αφορά τα άτομα που έχουν αυτοκίνητο με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων.
Καλό θα ήταν ο οδηγός, να αποφεύγει να ακουμπά το πόδι του πάνω στον συμπλέκτη – όταν δεν χρειάζεται η χρήση του – προκειμένου όχι μόνο να μην κουράζουμε το πόδι μας αλλά και να μην τον φθείρουμε. Άλλωστε στα αριστερά, στα περισσότερα αμάξια υπάρχει μία ειδικά διαμορφωμένη επιφάνεια ως «foot rest».

Η σωστή στάση της οσφυϊκής μοίρας
Στα νεότερης τεχνολογίας αυτοκίνητα, υπάρχει η ρύθμιση κατά την οποία φουσκώνει το κάτω μέρος της θέσης – όσο το θέλουμε εμείς – προκειμένου η οσφυϊκή μοίρα να μην βρίσκεται στο λεγόμενο «κενό». Και ακόμη και αν κάποιος διαθέτει παλαιότερης τεχνολογίας αυτοκίνητο, υπάρχουν ειδικά μαξιλαράκια που κάνουν αυτή την δουλειά, σε προσιτές τιμές.

Μπορεί όλα τα παραπάνω να ακούγονται μία κουραστική και χρονοβόρα διαδικασία όμως σίγουρα, αξίζουν το κόπο.