Τι ισχύει με το φλας και το αλάρμ κατά το παρκάρισμα
Το σινιάλο που προκαλεί σύγχυση στους περισσότερους οδηγούς
Στην Ελλάδα υπάρχει μία σύγχυση – μεταξύ άλλων – αναφορικά με το αν πρέπει να χρησιμοποιούμε το φλας ή το αλάρμ, κατά την διάρκεια του παρκαρίσματος.
Στα μαθήματα οδήγησης, οι καθηγητές υποδεικνύουν πως πρέπει να ανάβουμε το φλας – δεξί ή αριστερό, ανάλογα με το που θέλουμε να παρκάρουμε – ενώ στους δρόμους, σχεδόν όλοι οι οδηγοί ανάβουν τα αλάρμ.
Τι ισχύει όμως στην πραγματικότητα;
Σύμφωνα με το άρθρο 21, του ΚΟΚ, κατά τη διαδικασία στάθμευσης του οχήματος, βχρησιμοποιούνται τα φλας (δείκτες κατεύθυνσης), αφού πραγματοποιείται ελιγμός. Αν λοιπόν επιθυμεί κάποιος να παρκάρεις από τη δεξιά πλευρά, απαιτείται να ενεργοποιήσεις το δεξί φλας και από αριστερά τον αντίστοιχο δείκτη.
Αντίστοιχα, τα αλάρμ πρέπει να χρησιμοποιούνται μονάχα σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης, προκειμένου να ενημερώνουμε τους άλλους οδηγούς.
Σύμφωνα με τον νόμο, η χρήση των αλάρμ σε άλλες περιπτώσεις τιμωρείται με πρόστιμο 20 € ενώ η μη χρήση των φλας, με 80 €.