Προετοιμασία και οδήγηση στη βροχή
Ποιος είναι ο κατάλληλος τρόπος για να οδηγεί κανείς στην βροχή
Τα έντονα καιρικά φαινόμενα πλήττουν το τελευταίο διάστημα την χώρα μας, αφήνοντας πίσω υλικές καταστροφές ή σε χειρότερες περιπτώσεις, νεκρούς και τραυματίες.
Πέρα από τα παραπάνω όμως, η βροχή φέρνει επικίνδυνες καταστάσεις και στους δρόμους καθώς – πέρα από την επικινδυνότητα του φαινομένου, από μόνο του – αρκετοί είναι οι οδηγοί που αμελούν τα βασικά μέτρα που πρέπει να παίρνει κανείς, σε τέτοιες περιπτώσεις,
Προετοιμασία για οδήγηση σε περίπτωση βροχής:
Σε συνθήκες ισχυρής βροχόπτωσης, οδηγούμε μόνο αν αυτό είναι απαραίτητο.
Ενημερωνόμαστε από τα δελτία για τον καιρό, για τις περιοχές όπου υπάρχει πιθανότητα εκδήλωσης πλημμύρας, ώστε να αποφύγουμε την κυκλοφορία σε αυτές.
Επιλέγουμε τη διαδρομή που θα ακολουθήσουμε, αποφεύγοντας τα σημεία εκείνα που τυχόν γνωρίζουμε πως συνήθως πλημμυρίζουν.
Ελέγχουμε την κατάσταση και την λειτουργία των υαλοκαθαριστήρων. Βασική προϋπόθεση για την οδήγηση σε βροχή, που πολλοί όμως αμελούν.
Τους υαλοκαθαριστήρες, καλό είναι να τους αλλάζουμε στην αρχή του φθινοπώρου, διότι ο καυτός ήλιος του καλοκαιριού έχει ξεράνει τα λάστιχα που έρχονται σε επαφή με το παμπρίζ του αυτοκινήτου μας και δεν μπορούν να διώξουν σωστά τα νερά της βροχής, δημιουργώντας έναν έξτρα κίνδυνο.
Το σημαντικότερο όλων όμως; Οπλιζόμαστε με υπομονή καθώς σε τέτοιες συνθήκες, οι ταχύτητες – όπως οφείλεται – είναι χαμηλές και η κίνηση, αυξημένη.

Οδήγηση σε συνθήκες πλημμύρας:
Όπως όλοι γνωρίζουμε, οι έντονες καταιγίδες αυξάνουν την πιθανότητα για πλημμύρες και χειμάρρους. Εκεί τα δεδομένα αλλάζουν όπως είναι φυσιολογικό, με τον δείκτη επικινδυνότητας να αυξάνεται.
Γι’ αυτόν τον λόγο:
Οδηγούμε στο ψηλότερο σημείο του δρόμου και ποτέ μέσα σε νερά, των οποίων δεν γνωρίζουμε το βάθος τους. Η άκρη του πεζοδρομίου, μπορεί να είναι ένα σημάδι που θα μας βοηθήσει να υπολογίσουμε, το βάθος του νερού.
Διατηρούμε χαμηλή και σταθερή ταχύτητα, επιλέγοντας χαμηλότερη σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε, το γεγονός ότι τα περισσότερα ατυχήματα στην βροχή, προκαλούνται επειδή αρκετοί τρέχουν – για άγνωστο λόγο – σε τέτοιες καιρικές συνθήκες και μετά αναγκάζονται να… “πλακωθούν στα φρένα”, σε μία προσπάθεια να μαζέψουν τα.. ασυμμάζευτα.
Ελέγχουμε την κατάσταση του δρόμου μπροστά μας, έτσι ώστε να μην χρειαστεί να σταματήσουμε μέσα σε βαθύ νερό καθώς είναι πολύ επικίνδυνο. Εξάλλου οι δρόμοι – ειδικά στην χώρα μας – δεν φημίζονται για την… σταθερότητα τους.
Δεν οδηγούμε ποτέ διασχίζοντας χειμάρρους με κινούμενα νερά, διότι υπάρχει πολύ μεγάλος κίνδυνος να μας παρασύρουν. Και όχι, το βάρος του οχήματος μας δεν παίζει ιδιαίτερο ρόλο, ειδικά αν μιλάμε για ορμητικά νερά.
Κρατάμε ασφαλή – και μεγαλύτερη από ότι συνήθως – απόσταση, από το προπορευόμενο όχημα. Το να κολλήσουμε πίσω από τον προπορευόμενο, δεν θα μας κάνει να κινηθούμε πιο γρήγορα ούτε να αποφύγουμε την κίνηση. Αντίθετα, αυξάνει τον κίνδυνο.
Και το τελευταίο – και ίσως το σημαντικότερο, μετά την υπομονή – έχουμε πάντοτε αναμμένα τα φώτα. Ένα φαινόμενο που ο Έλληνας – κατά βάση – οδηγός, αρνείται, δημιουργώντας μεγαλύτερη επικινδυνότητα για τους υπόλοιπους οδηγούς. Είτε μέρα, είτε νύχτα, τα φώτα πρέπει να παραμένουν ανοιχτά σε τέτοιες συνθήκες καθώς με αυτόν τον τρόπο, γινόμαστε αντιληπτοί πιο εύκολα, ως κινητό εμπόδιο.
