F1: Η ενδεχομένη αλλαγή στα ελαστικά που θα επηρεάσει τα μονοθέσια
Η εικασία που ενδέχεται να γίνει πραγματικότητα
Το βάρος στην Formula 1 παίζει σημαντικό ρόλο, ειδικότερα αν σκεφτεί κανείς πως τα τελευταία χρόνια έχει εκτοξευθεί αναφορικά με τα μονοθέσια, εξαιτίας των αυξημένων συστημάτων ασφαλείας – και κυρίως, του Halo – καθώς και των νέων, πιο μεγάλων και περίπλοκων μονάδων ισχύος.
Πέρα από όλες τις άλλες συζητήσεις που γίνονται περί αλλαγής κανονισμών, το 2026 – οι οποίες αναμένονται να είναι οι μεγαλύτερες και πιο επιδραστικές που έχουμε δει, τα τελευταία χρόνια– στο τραπέζι φαίνεται πως έχει πέσει και η αλλαγή των ελαστικών.
Συγκεκριμένα, ο επικεφαλής μονοθέσιων της FIA, Νικόλα Τομπάζη, ανέφερε πως ο στόχος τους είναι η μείωση του βάρους, κατά 50 κιλά.
Αν σκεφτεί κανείς λοιπόν πως τα τωρινά ελαστικά έχουν πλάτος 305 χιλιοστών εμπρός και 405 χιλιοστών πίσω, σε συνδυασμό με το μειωμένο μεταξόνιο (από 3.600 χιλιοστά σε 3.400 χιλιοστά) καθώς και το πλάτος (από 2.000 χιλιοστά σε 1.900 χιλιοστά), η μείωση στις ίντσες των ελαστικών φαίνεται σαν επιλογή… «μονόδρομος» όμως ταυτόχρονα, στην εξίσωση μπαίνουν και άλλοι παράμετροι.
Τα πιο στενά ελαστικά θα είναι ελαφρύτερα, αλλά θα έχουν επίπτωση και στην απόδοση των μονοθέσιων. Θα παράγουν μικρότερα επίπεδα οπισθέλκουσας, γεγονός θετικό αλλά ταυτόχρονα, με την επιφάνεια που θα ακουμπά στο οδόστρωμα να ελαχιστοποιείται, χάνεται ένα κομμάτι πρόσφυσης και επομένως, ταχύτητας.
Βέβαια όλα τα παραπάνω μέχρι στιγμής παραμένουν φήμες και εικασίες, με το 2026 να βρίσκεται από την μία πλευρά, μόλις 3 χρόνια μακριά αλλά από την άλλη, να υπάρχει αρκετό περιθώριο πριν οριστικοποιηθεί το οτιδήποτε.