Την αντίθεσή του με την κατασκευή του Flyover, ενός έργου «που είναι αχρείαστο και δεν πρέπει να γίνει με τον τρόπο που έχει αποφασιστεί να γίνει», εξέφρασε ο επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «Θεσσαλονίκη για όλους», Σπύρος Πέγκας.
«Το έργο δεν το στηρίζουμε. Δεν πρέπει να γίνει με τον τρόπο που έχει αποφασιστεί να γίνει. Το θέμα των ρητρών, που ενδεχομένως πρέπει να πληρωθούν στον εργολάβο, θα πρέπει να το λύσει η κυβέρνηση», είπε ο κ. Πέγκας, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, εξαπολύοντας πυρά τόσο κατά του δημάρχου Στέλιου Αγγελούδη όσο και του υφυπουργού Υποδομών, Νίκου Ταχιάου, για την τοποθέτησή του περί παλαιοχριστιανών που βρίσκονται και στη Θεσσαλονίκη.
«Η στάση του εκπροσώπου της κυβέρνησης ήταν απαξιωτική και αλαζονική», είπε ενώ έδωσε έμφαση στα μεγάλα κενά που έχουν οι πολίτες για το έργο, αν και έχουν ήδη ξεκινήσει οι εργασίες.
«Ποτέ δεν υπήρξε διαβούλευση ούτε συζήτηση με την τοπική κοινωνία, αλλά ακόμη κι έτσι υπάρχει μια σειρά τεχνικών ζητημάτων που πρέπει να επισημανθούν: υπάρχουν μελέτες; υπάρχει μελέτη κυκλοφοριακών επιπτώσεων, υπάρχουν μελέτες βιωσιμότητας του έργου; Γιατί δεν ξέρουμε τίποτα για τις ρήτρες που ενδεχομένως χρειαστεί να πληρώσουμε στον εργολάβο για τυχόν καθυστερήσεις, τι ξέρουμε για το πώς θα γίνουν οι απαλλοτριώσεις;», διερωτήθηκε χαρακτηριστικά ο κ. Πέγκας.
Όπως είπε, «όλα δείχνουν ότι ο χρόνος που θα απαιτηθεί είναι πολύ μεγαλύτερος τελικά από αυτόν που προβλέπεται για ενα έργο που διχάζει ήδη τους Θεσσαλονικείς. Αυτό που θέλουμε εμείς για την πόλη είναι ένας ολοκληρωμένος και μακρόπνοος σχεδιασμός. Λέμε όχι στα αποσπασματικά έργα».
Σημείωσε δε, πως το έργο της υπερυψωμένης οδού είναι ένα συμπληρωματικό έργο στον εξωτερικό δακτύλιο και σχολίασε ότι τα 500 εκατομμύρια – κόστος του έργου, θα μπορούσαν να «πέσουν στην πόλη».
Πυρά κατά του Στέλιου Αγγελούδη
Ο επικεφαλής της παράταξης «Θεσσαλονίκη για όλους» έστρεψε τα βέλη του και κατά του δημάρχου Στέλιου Αγγελούδη, τον οποίο κατηγόρησε για «μετατόπιση θέσεων».
«Ο δήμαρχος ανακοίνωσε 11 μέτρα ασπιρίνες τα οποία ούτως ή άλλς πρέπει να εφαρμοστούν, όπως τα πασαλάκια ή οι φορτοεκφορτώσεις, ανεξάρτητα από το Flyover», είπε ο κ. Πέγκας και πρόσθεσε ότι «ένας δήμαρχος δεν είναι υποκατάστημα της κυβέρνησης, αλλά ένας βαθμός διοίκησης που πρέπει να διεδικεί και όχι μόνο να υποδέχεται τις αποφάσεις που εκπορεύονται από το κράτος. Πρέπει να αντιστέκεται, να διαμορφώνει τις συνθήκες για το καλό της πόλης, να διεκδικεί, να διαπραγματεύεται. Αυτός είναι ο ρόλος που πρέπει να παίζει κι όχι να έχει τον ρόλο του καταγραφέα για το τι συμβαίνει στην πόλη».
Αναφερόμενος στο έργο της πλατείας Ελευθερίας και στα 8 εκατ. ευρώ που προορίζονται για το έργο από το Πράσινο Ταμείο, ο κ. Πέγκας διερωτήτηκε γιατί ενώ «η κυβέρνηση κόβει το δήμαρχο Αθηναίων από το Πράσινο Ταμείο, η κυβέρνηση ανοίγει το ταμείο στο δήμο Θεσσαλονίκης».
Από την πλευρά του, ο πρώην αντιδήμαρχος και στέλεχος της παράταξης «Θεσσαλονίκη για Όλους» Ανδρέας Κουράκης επιτέθηκε στον υφυπουργό Υποδομών Νίκο Ταχιάο λέγοντας ότι «ανέλαβε να κάνει την βρώμικη δουλειά. Θα μπορούσε να επιλέξει την οδό της συγγνώμης, αλλά τελικά επέλεξε την επιθετική στάση».
Για μελέτες που αφορούν το έργο και έχουν ζητηθεί αλλά δεν έχουν δοθεί, έκανε λόγο από την πλευρά του ο συγκοινωνιολόγος Πέτρος Κρητικός, υποψήφιος με την παράταξη στις τελευταίες δημοτικές εκλογές. «Για άλλη μια φορά ένα έργο ξεκινά στην πόλη, χωρίς διαβούλευση, χωρίς μελέτες. Το FlyOver δεν εντάσσεται σε κάποιο σχέδιο ως έργο προτεραιότητας» είπε, τονίζοντας ότι έχουν αγνοηθεί και οι σχετικές επισημάνσεις που έκανε το ΤΕΕ το 2012, αλλά και νωρίτερα το Στρατηγικό Σχέδιο για τη Θεσσαλονίκη.
Επίθεση στον Νίκο Ταχιάο έκανε η δημοτική σύμβουλος της παράταξης Έλλη Χρυσίδου. «Ένας άνθρωπος έρχεται να διαλύσει την πόλη. Μια φορά στη Βενιζέλου, μια τώρα με το FlyOver. Μάλλον ως… παλαιοχριστιανούς μας βλέπει η κυβέρνηση. Πρέπει αυτή η πόλη να αντιδράσει. Και να αντιδράσουμε όλοι μαζί», είπε χαρακτηριστικά.