Σήμερα Τρίτη 16 Απριλίου συζητείται στο Συμβούλιο της Επικρατείας η αίτηση για αναστολή των εργασιών για την κατασκευή του Flyover, αυτής της υπερυψωμένης ταχείας λεωφόρου που έχει αναστατώσει ήδη την καθημερινότητα των κατοίκων στην Θεσσαλονίκη.
Η πρώτη (έστω και προσωρινή) αναστολή εργασιών (και μάλιστα με τη βούλα του ανώτατου δικαστηρίου) που επιβλήθηκε από την προηγούμενη εβδομάδα θεωρήθηκε μια πρώτη νίκη για τους τρεις προσφεύγοντες φορείς (Σύνδεσμος Κωνσταντινουπολιτών Θεσσαλονίκης, Επιτροπή Προστασίας του Σέιχ Σου και Συλλόγου Δρομέων Υγείας).
Ανέδειξε ωστόσο και ένα θέμα ασυνεννοησίας μεταξύ των υπουργείων Υποδομών και Περιβάλλοντος, καθώς, όπως αποκαλύφθηκε, αυτό το προσωρινό «φρένο» στις εργασίες αποφασίστηκε από το ανώτατο δικαστήριο, καθώς, παρά τις οχλήσεις της εισηγήτριας που ανέλαβε την υπόθεση από πλευράς του ΣτΕ, το υπουργείο Περιβάλλοντος δεν απέστειλε ποτέ φάκελο με τις αιτιάσεις του για να αντικρούσει τα επιχειρήματα των τριών φορέων που προσέφυγαν.
Διευκρινίζεται ότι η σημερινή συζήτηση αφορά μόνο το αν θα συνεχιστούν ή όχι οι εργασίες που σταμάτησαν. Η κύρια «δίκη», δηλαδή η συζήτηση για την αίτηση ακύρωσης του έργου, θα συζητηθεί στο Συμβούλιο της Επικρατείας στις 22 Μαΐου.
Είναι η δεύτερη και όχι η πρώτη παράταση
Υπενθυμίζεται άλλωστε ότι αυτή δεν ήταν η πρώτη… καθυστέρηση που «συναντά» το έργο ακόμη και στα πρώτα του βήματα. Προηγήθηκε μια εξάμηνη παράταση, αυτή που συνδέθηκε με τις εθνικές εκλογές, η οποία δόθηκε πριν καν πιάσει δουλειά το πρώτο συνεργείο.
Οι εργασίες για το FlyOver (βάσει του αρχικού χρονοδιαγράμματος εργασιών από τον ανάδοχο) ηταν προγραμματισμένο να αρχίσουν στα μέσα Ιουνίου του 2023. Ωστόσο, αυτές δεν ξεκίνησαν τη συγκεκριμένη ημερομηνία, ούτε φυσικά αργότερα, χωρίς ποτέ μέχρι τώρα να έχει δοθεί μια ικανοποιητική εξήγηση. Υπενθυμίζεται βέβαια ότι τον Μάιο και τον Οκτώβριο μεσολάβησαν οι εθνικές και αυτοδιοικητικές εκλογές, με τις οποίες συνδέθηκε άμεσα η εξάμηνη αυτή καθυστέρηση (και το αίτημα πολλών υποψηφίων το έργο να… πάει παραπίσω, ώστε να μην «πληρώσουν» οι ίδιοι στην κάλπη τη δυσαρέσκεια των πολιτών).
«Μη αναστρέψιμη κατάσταση»
«Αυτή τη στιγμή η κατάσταση στο έργο είναι μη αναστρέψιμη, δηλαδή ο περιφερειακός σε ένα ποσοστό της τάξης του 80% έχει πάρει τη μορφή την εργοταξιακή που θα έχει στη συνέχεια του έργου. Το εργοτάξιο ήταν έτοιμο να παραδοθεί στα τέλη Απριλίου, αλλά τώρα σταματάμε, με την προσωρινή εντολή» δήλωσε από την πλευρά του ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος σχολιάζοντας την εξέλιξη.
Ωστόσο, από την πλευρά των φορέων που προσέφυγαν, έχει καταστεί σαφές ότι η εν λόγω καθυστέρηση δεν οφείλεται διόλου σε δική τους υπαιτιότητα. Εάν κάποιος θέλει να αναζητήσει ευθύνες για την ταλαιπωρία, τότε να τις αναζητήσει σε αυτούς που ξεκίνησαν ένα έργο χωρίς να το έχουν μελετήσει σωστά, κι όχι σε μας που προσφεύγουμε, διεκδικώντας με νόμιμο τρόπο να σταματήσει το έργο», είπαν με δυο λόγια στη συνέντευξη Τύπου που έδωσαν.
Σε κάθε περίπτωση, η απόφαση για τη συνέχιση η μή των εργασιών είναι στα «χέρια» του Συμβουλίου της Επικρατείας (αν φυσικά έχει λάβει στο μεταξύ τον περίφημο φάκελο από το υπουργείο Περιβάλλοντος…).