Μετρό Θεσσαλονίκης: Τον Φεβρουάριο του 2026 θα παραδοθεί ο κλάδος της Καλαμαριάς

Λόγω ζητημάτων τεχνικής φύσεως καθυστέρησε η επέκταση στην Καλαμαριά σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών

Μετρό Θεσσαλονίκης: Τον Φεβρουάριο του 2026 θα παραδοθεί ο κλάδος της Καλαμαριάς
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ/EUROKINISSI

Στο αμαξοστάσιο του Μετρό στην Πυλαία βρέθηκε ο υπουργός Υποδομών Χρίστος Δήμας, όπου μεταξύ άλλων εξήγγειλε την παράδοση του κλάδου της Καλαμαριάς τον ερχόμενο Φεβρουάριο.

Σε ζητήματα τεχνικής φύσεως απέδωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρίστος Δήμας, την καθυστέρηση λίγων μηνών με την οποία θα παραδοθεί τελικά η επέκταση προς Καλαμαριά του Μετρό Θεσσαλονίκης.

Κατά την επίσκεψή του στο αμαξοστάσιο του μετρό στην Πυλαία, ο κ. Δήμας, ο οποίος συνοδευόταν από τον υφυπουργό Υποδομών, Νίκο Ταχιάο, τον υφυπουργό Εσωτερικών (Μακεδονίας – Θράκης), Κώστα Γκιουλέκα και τον διευθύνοντα σύμβουλο της Ελληνικό Μετρό, Νίκο Κουρέτα, επανέλαβε ότι ο κλάδος της Καλαμαριάς θα παραδοθεί τον Φεβρουάριο του 2026.

«Η Πολιτεία προχωρά άμεσα και την επέκταση του μετρό προς την Καλαμαριά. Έχουμε τους πέντε σταθμούς που μέχρι τον Φεβρουάριο του 2026 θα δοθούν και αυτοί στην κυκλοφορία. Όλοι ανυπομονούμε να δοθούν στην κυκλοφορία οι πέντε σταθμοί, όμως επειδή υπάρχουν και ζητήματα τεχνικής φύσεως, για κάποιο χρονικό διάστημα θα πρέπει να μη λειτουργήσει και το μετρό, άρα όλα αυτά μας προσθέτουν λίγο χρόνο. Νομίζω όμως ότι μπορούμε να κάνουμε την απαραίτητη υπομονή -δύο μήνες παραπάνω είναι- ώστε όλοι να απολαύσουμε το μετρό και να έχουμε πολύ μεγαλύτερη άνεση στις μετακινήσεις μας και φυσικά με ασφάλεια», είπε χαρακτηριστικά.

Σε ό,τι αφορά τη διακοπή λειτουργίας της βασικής γραμμής, ο υπουργός σημείωσε ότι υπάρχει μεν στον σχεδιασμό, όμως το επόμενο διάστημα θα γίνουν σχετικές ανακοινώσεις, τονίζοντας πως «είναι κάτι που δεν συμβαίνει μόνο στο μετρό στη Θεσσαλονίκη, αλλά και σε αντίστοιχα μετρό στο εξωτερικό».

«Είχαμε τη δυνατότητα να πάμε πρώτα στον σταθμό στη Βενιζέλου. Νομίζω πως είναι ο πιο ωραίος σταθμός μετρό που έχω δει στη ζωή μου. Το γεγονός ότι έχουμε έναν υπόγειο αρχαιολογικό χώρο, τα αρχαιολογικά ευρήματα από το μετρό όχι μόνο στον σταθμό Βενιζέλου, αλλά και στην Αγίας Σοφίας όπου κάναμε μία μικρή στάση, που αναδεικνύεται η ιστορία του τόπου μας, η ιστορία της Θεσσαλονίκης, η πολιτιστική κληρονομιά που έχουμε, είναι ένα τρομακτικά μεγάλο πλεονέκτημα. Φτάσαμε και στο Κέντρο Ελέγχου, ένα υπερσύγχρονο κέντρο ελέγχου. Μία έκκληση θέλω να κάνω όχι μόνο ως υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αλλά και ως πολίτης: οφείλουμε όλοι να διαφυλάξουμε το μετρό και τα δημόσια έργα. Μπορεί να ακούγεται κλισέ αλλά είναι ένα στολίδι, είναι το πιο ωραίο μετρό το οποίο έχω δει οπουδήποτε κι έχω ταξιδέψει σε πολλά μέρη», ανέφερε.

Σε ερώτηση για την επέκταση Δυτικά επισήμανε πως είναι στον σχεδιασμό του υπουργείου και ότι εξετάζεται το πώς μπορούμε να έχουμε σταθμούς μετρό σε ακόμα περισσότερες περιοχές της πόλη, όμως η άμεση προτεραιότητα είναι να δοθούν στην κυκλοφορία οι πέντε σταθμοί προς την Καλαμαριά.

Στην αποδοχή του μετρό κυρίως από τους νέους αναφέρθηκε ο κ. Ταχιάος, παραθέτοντας σχετική έρευνα του ΕΒΕΘ. «Το μετρό της Θεσσαλονίκης είναι ότι το έχουν βάλει στη ζωή τους κυρίως οι νέοι άνθρωποι. Πραγματικά είναι εντυπωσιακό ότι οι επιβάτες είναι κατά κύριο λόγο νέοι και είναι νέοι αυτοί που έχουν συστηματοποιήσει την χρήση του στην καθημερινότητα τους. Εγώ αυτό το θεωρώ πολύ σημαντικό και το έχω διαπιστώσει όσες φορές μπήκα στο μετρό. Παρόλα αυτά θέλω να πω και στους μεγαλύτερους ότι πρόκειται για ένα τεχνολογικό επίτευγμα, πρέπει να αισθάνονται ότι μπορούν κι αυτοί να το βάλουν στη δική τους ζωή, στη δική τους καθημερινότητα. Ήδη η κίνηση είναι εντυπωσιακά ικανοποιητική αλλά σίγουρα υπάρχουν ακόμη πολλοί οι οποίοι πρέπει να αγκαλιάσουν το μετρό και οι δείκτες ικανοποίησης που έχουμε από όσους το έχουν χρησιμοποιήσει είναι εξαιρετικά υψηλοί. Σε πείσμα όσων ακούγονται η διαθεσιμότητα είναι πολλαπλάσια αυτής που είχαν αντίστοιχα μετρό στην εκκίνηση τους σε άλλες χώρες του κόσμου», δήλωσε.

Από την πλευρά του ο κ. Γκιουλέκας ανέφερε πως είναι πολύ σημαντικό ότι ένα έργο που είχε καταντήσει «ένα γιοφύρι της Άρτας» παραδόθηκε κι αυτή τη στιγμή περισσότεροι από έξι εκατομμύρια Θεσσαλονικείς και επισκέπτες χρησιμοποιούν αυτό το υπερσύγχρονο μέσο. «Η πρόσθεση του κλάδου της Καλαμαριάς είναι πάρα πολύ σημαντική όπως ανακοίνωσε ο υπουργός, ο κ. Δήμας και βεβαίως η προσοχή όλων μας είναι στραμμένη προς την δυτική πλευρά της Θεσσαλονίκης που ασφαλώς πρέπει και εκεί πρέπει να προχωρήσουν οι εργασίες και θα προχωρήσουν, όπως και η ένωση της δυτικής πλευράς της Θεσσαλονίκης με την βιομηχανική περιοχή, γιατί όλα αυτά αποτελούν ένα σύνολο συγκοινωνιακό για όλη τη Θεσσαλονίκη», υπογράμμισε.