Φάμελλος για FlyOVer: Δεν μπορεί να συνεχιστεί η κατασκευή του χωρίς να δοθούν λύσεις
Για το έργο του FlyOver και τα προβλήματα που έχει φέρει αλλά και θα συνεχίσει να προκαλεί μίλησε ο πρόεδρος της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ. Σωκράτης Φάμελλος.
Συγκεκριμένα σημείωσε πως: «το πρόβλημα με το έργο του fly over στην περιφερειακή οδό της Θεσσαλονίκης δεν είναι των τελευταίων ημερών, εξελίσσεται όλο και χειρότερα τους τελευταίους 3 μήνες και θα επιδεινωθεί όταν αρχίσει το κυρίως έργο. Και πλέον, όσο δεν λύνεται, έχουν ευθύνη και οι φορείς της πόλης, οι οποίοι πρέπει να διεκδικήσουν άμεσες λύσεις».
Μιλώντας στο ραδιοφωνικό σταθμό Status fm και τον Δημήτρη Βενιέρη, ο κ. Φάμελλος σημείωσε ότι «η κυβέρνηση χωρίς κυκλοφοριακό σχεδιασμό και δίχως περιβαλλοντική άδεια ξεκίνησε το 2019 το έργο του fly over. Και ενώ ο προγραμματισμός του αρμόδιου Υπουργείου τότε είχε άλλες συγκοινωνιακές προτεραιότητες για την πόλη της Θεσσαλονίκης, οι οποίες είχαν υποβληθεί και στην Ε.Ε. Το 2019 είχε αδειοδοτηθεί ο εξωτερικός δακτύλιος της πόλης, που αποτελούσε πρώτη προτεραιότητα στον σχεδιασμό του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών, αλλά δυστυχώς δόθηκε εντολή από τον κ. Μητσοτάκη να αδειοδοτηθεί εκ των υστέρων ένα έργο που δεν ήταν πρώτη προτεραιότητα. Η κυβέρνηση -πριν την ολοκλήρωση όλων των απαραίτητων μελετών αυτού του έργου- επέλεξε να προχωρήσει γρήγορα με τη διαδικασία των έργων ΣΔΙΤ και ήδη έχει υπογράψει τη σύμβαση του έργου. Με αποτέλεσμα τώρα να κινδυνεύει με την επιβολή ρητρών και κόστους στην Πολιτεία. Το αποτέλεσμα αυτής της αδικαιολόγητης σπουδής τους να ανατεθεί το έργο, είναι η δημιουργία μιας παράλογης κατάστασης, ενός κυκλοφοριακού εμφράγματος, που βιώνουμε όλοι στην πόλη της Θεσσαλονίκης από την αρχή του φθινοπώρου. Ως ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ εγκαίρως πραγματοποιήσαμε εκδήλωση ανοιχτής συζήτησης με όλους τους φορείς και παρουσιάσαμε τα συμπεράσματά μας αλλά και τις θέσεις μας. Δεν υπάρχει κυκλοφοριακή μελέτη διαχείρισης των επιπτώσεων και το παραδέχονται πλέον και οι αρμόδιοι Υπουργοί. Αυτό είναι απολύτως λανθασμένο επιστημονικά και θεσμικά. Δεν δέχομαι να ζω σε μια χώρα που ξεχνάει ότι είναι Ευρώπη, όταν αυτό εξυπηρετεί την κυβέρνηση».
Την ίδια ώρα σημείωσε πως: «Η νομοθεσία απαιτεί η μελέτη κατασκευής αλλά και η περιβαλλοντική αδειοδότηση του έργου να έχει μέτρα διαχείρισης των επιπτώσεων κατά την κατασκευή και αυτό δεν υπήρχε. Όπως δεν υπήρχε ολοκληρωμένος σχεδιασμός από το 2019, με ευθύνη του ίδιου του Πρωθυπουργού που το εξήγγειλε, των Υπουργών Μεταφορών και Υποδομών τότε, κ.κ. Καραμανλή και Καραγιάννη και των Διευθυντών υπηρεσιών που υπέγραψαν κάτι τέτοιο. Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ όλο αυτό το διάστημα έκανε συναντήσεις με τον Διοικητή Αστυνομίας Θεσσαλονίκης, την Διευθύντρια της Τροχαίας, με τον ΟΣΕΘ, την ηγεσία του ΥΠΟΜΕΔΙ, την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, τους μελετητές του έργου, πριν ανακοινώσει τις θέσεις του για το έργο στις 20 Νοεμβρίου. Διαπιστώσαμε ότι ακόμη και η λεγόμενη ενίσχυση της Τροχαίας, δεν έχει προκύψει εμπεριστατωμένα κατόπιν μελέτης των αναγκών κυκλοφορίας. Δηλαδή, δεν έχει πει κάποιος αρμόδιος του Υπουργείου Υποδομών στην Αστυνομία ποιοι κόμβοι θα χρειαστούν επιπλέον επιτήρηση και ενίσχυση, ποια σημεία της περιφερειακής οδού χρειάζονται αστυνομική δύναμη για επιτάχυνση της ροής. Δεν υπάρχει μελέτη ούτε καν για αυτό. Το ακραίο είναι πως ούτε ενιαίο Control Room υπάρχει για τη διαχείριση της κυκλοφορίας και των έκτακτων περιστατικών, ούτε πρωτόκολλα διαχείρισης έκτακτων καταστάσεων, ενώ η ενίσχυση της Τροχαίας δεν προέκυψε από ενίσχυση της δύναμης της Θεσσαλονίκης, αλλά με εσωτερικές μεταφορές από άλλα τμήματα. Δηλαδή χάσαμε και δυναμικό ασφάλειας από αλλού!. Αυτό είναι το απόλυτο παράλογο. Σε όλα αυτά έχουμε συμφωνήσει ως ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ με τους φορείς, αλλά το ζήτημα είναι ότι δεν γίνεται τίποτα.
Πλέον επειδή υποφέρουμε όλοι και όλες στην πόλη και δεν φαίνεται να υπάρχει διάθεση να κάνει κάτι για την επίλυση του προβλήματος το Υπουργείο, παρά μόνο μόνο αλαζονεία και ακαμψία βλέπουμε. Οπότε ευθύνη πλέον έχουν και οι φορείς της πόλης που ξέρουν τις ελλείψεις και δεν διεκδικούν και δεν απαιτούν λύσεις. Είναι νομικά και λειτουργικά απαράδεκτο να συνεχίζεται τέτοιο έργο, δίχως να έχει εκπονηθεί η απαιτούμενη από το θεσμικό πλαίσιο διαχείριση των επιπτώσεων στην κυκλοφορία κατά την περίοδο κατασκευής. Και το πρόβλημα θα διαρκέσει 4 τουλάχιστον χρόνια! »
«Όλα τα μέτρα που έχουν ανακοινωθεί μέχρι τώρα για τη Θεσσαλονίκη, και δεν έχουν εφρμοστεί όλα, είναι ενέργειες που θα έπρεπε να έχουν γίνει ανεξαρτήτως του έργου της Υπερυψωμένης Ταχείας Λεωφόρου (fly over). Οι τροχονόμοι, τα yellow boxes, το Control Room και η Μητροπολιτική Διοίκηση έπρεπε να είχαν προηγηθεί των εργασιών και να λειρουργούν ανεξάρτητα του έργου.
Ευθύνες στην κυβέρνηση
Την ίδια ώρα, ο πρόεδρος της Κ.Ο του ΣΥΡΙΖΑ ρίχνει ευθύνες στην κυβέρνηση αλλά και στους φορείς της πόλης.
«Οι φορείς της πόλης όταν έκαναν συναντήσεις για το θέμα με έναν αναρμόδιο για το θέμα υπουργό (υφυπουργό Μακεδονίας- Θράκης), έπρεπε να είχαν προλάβει την έναρξη αυτής της παράλογης κατάστασης ξεκαθαρίζοντας ότι δεν γίνεται να ξεκινήσει τέτοιο έργο αν δεν έχουν εξασφαλισθεί τα προαπαιτούμενα για αυτό. Ζητάμε έστω και τώρα από τους φορείς της πόλης να διεκδικήσουν και να απαιτήσουν από την κυβέρνηση ότι δεν μπορεί να συνεχιστεί αυτή η παράλογη κατάσταση χωρίς να δοθούν λύσεις. Δεν μπορείς να ξεκινάς τόσο πρόχειρα τέτοιο έργο, με την τακτική του βλέποντας και κάνοντας και να δημιουργείς χάος στη Θεσσαλονίκη για 4 χρόνια. Αν η κυβέρνηση είχε κάνει ό,τι έπρεπε δεν θα “έμπλεκε” έτσι μια ολόκληρη πόλη», τόνισε χαρακτηριστικά.