Θεσσαλονίκη: Το όραμα της MSC Cruises για την κρουαζιέρα στην Ελλάδα
Η Θεσσαλονίκη τοποθετείται στον παγκόσμιο χάρτη της κρουαζιέρας με τα πολυτελή πλοία της Explora Journeys του Ομίλου MSC Cruises
Σε ποια θέση βρίσκεται η Ελλάδα παγκοσμίως στον τομέα της κρουαζιέρας; Θα επιλεχθεί η Θεσσαλονίκη στα προγράμματα της Explora Journeys του Ομίλου MSC Cruises ως λιμάνι επιβίβασης/αποβίβασης; Και αν ναι, πότε προβλέπεται; O Στρατηγικός σύμβουλος της MSC CRUISES Κυριάκος Αναστασιάδης δίνει τις απαντήσεις, με αφορμή τη σημερινή άφιξη του Explora I στη Θεσσαλονίκη και την παρουσίαση της εταιρίας επάνω στο πολυτελές κρουαζιερόπλοιο.
Ρεπορτάζ: Ντέπυ Χιωτοπούλου (hiotopoulou@gmail.com)
Το πολυτελέστατο κρουαζιερόπλοιο Explora I της Explora Journeys του Ομίλου MSC Cruises, όπως ήδη έχει γράψει το TheOpinion.gr, κατάπλευσε, σήμερα, Τετάρτη 25 Ιουνίου, στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Ήταν η τρίτη φορά, για φέτος, ενώ στο σύνολο της σεζόν, θα προσεγγίσει την πόλη συνολικά έξι φορές.
Ποια είναι η Explora Journeys και ποιο το όραμα της MSC Cruises, του μεγαλύτερου ‘παίκτη’ κρουαζιέρας στην Ελλάδα, με πάνω από 470 επισκέψεις στα λιμάνια της και περισσότερους από 1 εκατ. επισκέπτες;

«Είμαστε η εταιρία με το μεγαλύτερο υπηρεσιακό αποτύπωμα στην Ελλάδα για την κρουαζιέρα, και σκοπός μας είναι να εξακολουθούμε να εργαζόμαστε για να εντάξουμε νέους προορισμούς σαν την Θεσσαλονίκη, την Καβάλα, τη Σύρο και να μπορέσουμε σε βάθος χρόνου να έχουμε 20 ενεργούς νέους προορισμούς» ανέφερε ο Στρατηγικός σύμβουλος της MSC CRUISES Κυριάκος Αναστασιάδης, στο πλαίσιο της σημερινής παρουσίασης του Ομίλου και της εταιρίας, που πραγματοποιήθηκε στους πολυτελείς χώρους του Explora I.
Στόχος είναι, αυτοί οι 20 προορισμοί που ‘πιάνει’ το Explora I, σε μια δεκαετία έχουν προβληθεί παγκοσμίως.

Οι πελάτες της Explora Journeys – Πόσο κοστίζει μια κρουαζιέρα;
Η Explora Journeys, η οποία ήδη πηγαίνει σε 20 προορισμούς, κάνει ένα ταξίδι. «Ο τρόπος που σχεδιάζουμε την κρουαζιέρα, είναι να μπορεί ο τουρίστας να κάνει τρεις διαφορετικές 7ήμερες κρουαζιέρες» επισήμανε ο κ. Αναστασιάδης τονίζοντας πως σύμφωνα με μελέτες άνω από 40% επισκεπτών κρουαζιέρας επανέρχεται σ’ έναν προορισμό.
Οι πελάτες που επιλέγουν την Explora Journeys είναι κυρίως Αμερικανοί, Γερμανοί, Γάλλοι, Ιταλοί, Βρετανοί, από τη Μέση Ανατολή καθώς και Ιάπωνες.
Για την εταιρία, βασικές προτεραιότητες είναι:
α. Οι άνθρωποι και οι επισκέπτες της
β. ο πλανήτης «είναι το κοινό μας σπίτι και πρέπει να τον προστατέψουμε» ανέφερε ο κ. Αναστασιάδης, φέροντας ένα παράδειγμα για το νησί Ocean Key στις Μπαχάμες όπου η MSC Cruises έχει αρχίσει πρόγραμμα για την αναζωογόνηση των κοραλλιών
γ. η ανάδειξη νέων προορισμών.
Σ’ ότι αφορά το κόστος για μια 7ήμερη κρουαζιέρα της Explora Journeys, ξεκινάει από 750 – 800 ευρώ/άτομο ανά ημέρα, συμπεριλαμβάνοντας και τη διατροφή.
Homeport η Θεσσαλονίκη για την Explora Journeys;
Σε ερώτηση του TheOpinion.gr για το εάν υπάρχει προγραμματισμός της εταιρίας να μπει και η Θεσσαλονίκη ως homeport στις κρουαζιέρες της, ο Στρατηγικός σύμβουλος της MSC CRUISES Κυριάκος Αναστασιάδης απάντησε: «Στόχος είναι να γίνει homeport, σε βάθος χρόνου να μπει στην ρότα των homeport. Συνήθως όταν κάνεις homeport, ξεκινάς και ολοκληρώνεις την κρουαζιέρα από το ίδιο σημείο. Με την Explora μπορεί να αλλάξει αυτό, δηλαδή να μην αρχίζει και να τελειώνει η κρουαζιέρα στο ίδιο λιμάνι, οπότε ο κλασικός τρόπος homeport μπορεί να χρειαστεί να αλλάξει. Βλέπουμε όλους αυτούς τους νέους προορισμούς που πάμε, ποια είναι η απήχηση, τι αρέσει και τι δεν αρέσει. Πιστεύω, ότι θα χρειαστεί περίπου 3 χρόνια, για να μπορέσουμε να πούμε, ότι μπορεί να γίνει homeport».
Οι τρεις βασικοί παράγοντες
Τρεις είναι οι βασικοί παράγοντες που ζητάει μια εταιρία κρουαζιέρας, τους οποίους και ανέφερε ο κ. Αναστασιάδης:
α. να υπάρχει ένα σύστημα ελλιμενισμού προγραμματισμένο (berth allocation), το οποίο εάν μπει σε εφαρμογή αποφεύγεται ο κορεσμός του προορισμού
β. οι υποδομές, και όχι μόνο οι λιμενικές, αλλά στο σύνολό τους, σε κάθε προορισμό. «Είναι σημαντικό να υπάρχει συνεργασία με τους τοπικούς φορείς και αυτό που κάνουμε ως εταιρία είναι, οι νέοι προορισμοί δουλεύονται 18 μήνες πριν πάει το κρουαζιερόπλοιο στον προορισμό» υπογραμμίστηκε
γ. συνεργασία με τοπικούς παράγοντες και με την κεντρική εξουσία.
Οι 20 προορισμοί
Οι 20 προορισμοί που επισκέπτεται το Explora I είναι Θεσσαλονίκη, Καβάλα, Κέρκυρα, Βόλος-Σκιάθος, Μυτιλήνη, Σάμος, Λευκάδα (Νυδρί), Κεφαλονιά (Φισκάρδο), Κατάκολο Ηλείας, Ναύπλιο, Μονεμβασιά, Μύκονος, Σύρος, Πάρος, Μήλος, Σαντορίνη, Πάτμος, Ρόδος, Κρήτη (Χανιά, Ηράκλειο, Άγιος Νικόλαος) και Πειραιάς.

Η θέση της Ελλάδας στην κρουαζιέρα και το οικονομικό αποτύπωμα
Η Ελλάδα είναι 3η δημοφιλέστερη ως προορισμός στην παγκόσμια κρουαζιέρα. Όπως επισημάνθηκε, η κρουαζιέρα στην Ελλάδα είναι υπεύθυνη για 22.500 θέσεις εργασίας ενώ στην ελληνική οικονομία προσφέρει άνω των 2 δις ευρώ.
Η σημερινή εκδήλωση
Την ισχυρή θέση της Θεσσαλονίκης στον τομέα του τουρισμού και της κρουαζιέρας η οποία ολοένα και δυναμώνει επισήμανε η αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού Κεντρικής Μακεδονίας Βίκυ Χατζηβασιλείου.
Όπως η ίδια ανέφερε, σε πολύ κοντινή απόσταση από το λιμάνι, ο επιβάτης του κρουαζιερόπλοιου μπορεί να επισκεφτεί 15 Μνημεία Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO που έχει η Θεσσαλονίκη ενώ σε μόλις 60 λεπτά έχει τη δυνατότητα να επισκεφτεί παγκόσμιας εμβέλειας μνημεία όπως οι Αιγές, η Πέλλα, το Δίον.
Ο διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ Α.Ε. Γιάννης Τσάρας χαιρέτισε την παρουσία της Explora Journeys και της MSC Cruises στη Θεσσαλονίκη, την οποία και υποδεχθήκανε πέρυσι, τέτοια εποχή.

«Η παρουσία όλων των φορέων σηματοδοτεί τη δυναμική, συλλογική μας δέσμευση για την τουριστική εξέλιξη της Θεσσαλονίκης και της ευρύτερης περιοχής» ανέφερε, μεταξύ άλλων, ο κ. Τσάρας προσθέτοντας πως η ΟΛΘ Α.Ε. επενδύει με στρατηγική συνέπεια και η εμπιστοσύνη που χτίζεται παράλληλα με την ποιότητα των υπηρεσιών αποτελεί τη βάση πάνω στην οποία αναπτύσσεται ο Οργανισμός.
