Τέσσερις φορές πιο ακριβό το «Μακεδονία» από το «Ελ. Βενιζέλος» – Τα στοιχεία του ΕΕΘ στον Πρωθυπουργό
Επιστολή του ΕΕΘ προς τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη για τη νέα τιμολογιακή πολιτική της Fraport Greece στο αεροδρόμιο «Μακεδονία»
Προβληματισμός εξακολουθεί να επικρατεί, εν μέσω τουριστικής σεζόν, στους φορείς του τουρισμού της Θεσσαλονίκης, και δη στους ιδιοκτήτες τουριστικών λεωφορείων που καθημερινά επιβιβάζουν και αποβιβάζουν τουρίστες στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης.
Αιτία είναι η αλλαγή τιμολογιακής πολιτικής και οι αυξήσεις που καλούνται να πληρώνουν οι ιδιοκτήτες τουριστικών λεωφορείων και πρακτορείων, καθώς από τη φετινή θερινή σεζόν η διαχειρίστρια εταιρία του «Μακεδονία» Fraport Greece, έχει μεταβάλει την εμπορική πολιτική χρεώσεων.
Οι πρόσφατες επιστολές τουριστικών φορέων προς την Fraport Greece συνοδεύτηκαν από την απάντηση της δεύτερης, και όπως ήδη έχει αναδείξει το θέμα το TheOpinion.gr, τονίζονται, μεταξύ άλλων, ότι από το 2019 όπου το Parking 5 στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» λειτουργεί με ελεγχόμενη πρόσβαση αποκλειστικά για επαγγελματικά οχήματα, υπήρχε μια εξαιρετικά ευνοϊκή πολιτική χρεώσεων, προσωρινού χαρακτήρα, παραμένοντας αμετάβλητη μέχρι και το 2024.
Ασύμφορη η χρέωση για τα τουριστικά πρακτορεία
Ο πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης (ΕΕΘ) Κυριάκος Μερελής, την περασμένη εβδομάδα, απέστειλε επιστολή προς τον Πρωθυπουργό της χώρας Κυριάκο Μητσοτάκη και αποδέκτες υπουργούς, βουλευτές, Επιμελητήρια.
«Το ΕΕΘ ως εκπρόσωπος των 53.000 μελών του έχει γίνει αποδέκτης πλήθους καταγγελιών για την αντιαναπτυξιακή πολιτική που εφαρμόζεται στη διαχείριση των πάρκινγκ του αεροδρομίου «Μακεδονία» και επιφέρει πλήγμα στο σύνολο του τουριστικού προϊόντος της Βόρειας Ελλάδας» αναφέρεται στην επιστολή του ΕΕΘ προς τον πρωθυπουργό της χώρας.
Όπως εξηγεί, και κατόπιν στοιχείων που κοινοποίησε στο ΕΕΘ ο Σύνδεσμος Πρακτόρων Τουρισμού Μακεδονίας Θράκης, πέρυσι το κόστος της ετήσιας κάρτας για οχήματα 10 θέσεων και άνω, ήταν στα 600 ευρώ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ. Φέτος, σύμφωνα με τον τρέχον τιμοκατάλογο που είναι αναρτημένος στην επίσημη ιστοσελίδα του «Μακεδονία» το κόστος έχει φτάσει στα 800 ευρώ, ανά λεωφορείο, από 1 έως 5 οχήματα.
Συγκρίνοντας τις τιμές με το «Ελευθέριος Βενιζέλος»
Συγκρίνοντας δε τις τιμές, μεταξύ του «Μακεδονία» και του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, επισημαίνεται πως στα πάρκινγκ του «Ελ. Βενιζέλος» οι τιμές είναι πολύ χαμηλότερες. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, όπως αναφέρεται, είναι ότι το κόστος της ετήσιας κάρτας για χρήση του χώρου στάθμευσης των τουριστικών οχημάτων (P4) ανέρχεται σε μόλις180 ευρώ.
Το ΕΕΘ στην εν λόγω επιστολή παραθέτει έναν πίνακα με τις τιμές μεταξύ του «Μακεδονία» και του ΔΑΑ, ζητώντας από τον κ. Μητσοτάκη να παρέμβει.
«Η απάντηση της Fraport Greece ότι από το 2019 οι τιμές στο P5 ήταν αμετάβλητες, δεν μας καλύπτει» επισημαίνει ο πρόεδρος του ΕΕΘ στην επιστολή του.


Το «Μακεδονία» δεν πουλήθηκε, παραχωρήθηκε
Στην ίδια επιστολή, ο κ. Μερελής με αποδέκτες τον κ. Μητσοτάκη, τους αρμόδιους υπουργούς, τον Επίτροπο Βιώσιμων Μεταφορών και Τουρισμού Ε.Ε. κ. Τζιτζικώστα, την Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας κα. Αηδονά, τον Δήμαρχο Θεσσαλονίκης κ. Αγγελούδη, και τους βουλευτές όλων των κομμάτων Α’ και Β’ Θεσσαλονίκης, τονίζει «Με γνώμονα το γεγονός ότι το αεροδρόμιο ‘Μακεδονία’ δεν πωλήθηκε, αλλά παραχωρήθηκε, θεωρούμε ότι κάθε παρέμβαση με οικονομικό περιεχόμενο να λαμβάνει υπόψιν της – εκτός από το κέρδος- και τις αναπτυξιακές προοπτικές που δημιουργεί, όπως και την αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών μετακίνησης και μεταφοράς, συμβάλλοντας στην ενίσχυση του τουριστικού προφίλ της Θεσσαλονίκης, της Κεντρικής Μακεδονίας και ολόκληρης της Βόρειας Ελλάδας».
Με άλλα λόγια, με την εν λόγω επιστολή το ΕΕΘ ζητάει από τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη την παρέμβασή του για ρύθμιση της «ανεξέλεγκτης κατάστασης στις τιμές χρήσης του P5» και επαναφοράς τους σε χαμηλότερα επίπεδα, που θα είναι εντός των οικονομικών δυνατοτήτων των τουριστικών πρακτορείων.
Αναμένοντας τις εξελίξεις επί του θέματος, εν μέσω υψηλής τουριστικής περιόδου.