Philoxenia – Hotelia: Η «καρδιά» του τουρισμού χτυπάει στη Θεσσαλονίκη – Στο 85% οι πληρότητες

Philoxenia – Hotelia: Η «καρδιά» του τουρισμού χτυπάει στη Θεσσαλονίκη – Στο 85% οι πληρότητες

Τουρισμός και γαστρονομία θα είναι στο επίκεντρο στη Θεσσαλονίκη, από σήμερα, 14 Νοεμβρίου, έως και την Κυριακή 16/11, με αφορμή την έναρξη της Philoxenia – Hotelia, που φέτος συμπληρώνει 40 χρόνια ζωής. Παράλληλα, θα διεξαχθεί και η έκθεση γαστρονομίας Food & Drinks by Detrop. Για αυτές τις ημέρες, οι πληρότητες στα ξενοδοχεία κυμαίνονται στο 85%.

Ρεπορτάζ: Ντέπυ Χιωτοπούλου (hiotopoulou@gmail.com)

Ο κόσμος του τουρισμού δίνει ραντεβού στη Θεσσαλονίκη, από σήμερα, Παρασκευή 14 Νοεμβρίου, έως και την Κυριακή 16/11, στις εγκαταστάσεις της ΔΕΘ Helexpo, διεξάγεται η διεθνής έκθεση τουρισμού Philoxenia-Hotelia παράλληλα και με την Food & Drinks by Detrop.

Οι δυο εκθέσεις, οι οποίες αποτελούν μια στρατηγική σύμπραξη δημιουργώντας προστιθέμενη αξία, συγκεντρώνουν πάνω από 550 εκθέτες από Ελλάδα και εξωτερικό, ενώ έχουν ήδη προγραμματιστεί πάνω από 4.350 επιχειρηματικά ραντεβού (Β2Β).

Η Philoxenia γίνεται 40άρα

Η φετινή διοργάνωση της Philoxenia είναι επετειακή καθώς η έκθεση συμπληρώνει 40 χρόνια ζωής (σ.σ. ξεκίνησε Απρίλιο του 1985) και συγκεντρώνει το ενδιαφέρον 300 εκθετών από 21 χώρες από την Ευρώπη, Ασία, Μέση Ανατολή.

Δυναμικό «παρών» θα δώσουν και οι φορείς του ελληνικού τουρισμού, με τη συμμετοχή 12 Περιφερειών της χώρας (σ.σ. θα απουσιάζει η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου).

Σ’ ότι αφορά το εμπορικό ενδιαφέρον επισφραγίζεται από την παρουσία 110 προσκεκλημένων αγοραστών (hosted buyers) από 37 χώρες, ενώ για πρώτη φορά διοργανώνεται στο πλαίσιο της Philoxenia-Hotelia το Corporate B2B networking event, όπου μεγάλοι όμιλοι εταιρειών συναντώνται με εκθέτες (ξενοδοχεία και τουριστικά γραφεία), με στόχο τη δικτύωση και την παροχή ταξιδιωτικών υπηρεσιών.

Επίσης, σημαντική είναι η συμμετοχή από τη Σερβία, με περιοχές όπως η Μπάνια Λούκα και η Βοϊβοντίνα, καθώς και από χώρες της ΝΑ Ευρώπης.

Η Food & Drinks by Detrop

Στην έκθεση Food & Drinks by Detrop, η οποία ξεκίνησε ως Detrop πριν 47 χρόνια, συμμετέχουν 250 εκθέτες και επιχειρήσεις από τις μεγαλύτερες παραγωγικές Περιφέρειες της Ελλάδας, όπως η Κεντρική και Δυτική Μακεδονία, η Πελοπόννησος, η Θεσσαλία, η Δυτική Ελλάδα και το Βόρειο Αιγαίο.

Διεθνείς συμμετοχές προέρχονται από χώρες όπως η Ιταλία, η Γερμανία, η Κύπρος, η Βουλγαρία, η Κίνα, η Νότια Αφρική, η Αιθιοπία, η Αυστραλία.

Επίσης, θα πραγματοποιηθούν πάνω από 650 B2B ραντεβού, σε συνεργασία με τον Σύνδεσμο Βιομηχανιών Ελλάδος.

«Θεσσαλονίκη, η πόλη των γλυκών»

Με θέμα «Θεσσαλονίκη, η πόλη των γλυκών» o Δήμος Θεσσαλονίκης, μέσω του Τμήματος Τουρισμού, συμμετέχει στην 40ή Philoxenia 2025, στο Περίπτερο 15, stand C06. Το περίπτερο του Δήμου Θεσσαλονίκης θα φιλοξενήσει μια σειρά από ζωντανές παρουσιάσεις, γευστικές δοκιμές και αφηγήσεις, με τη συμμετοχή καταξιωμένων ζαχαροπλαστών της πόλης και ξεναγών.

Η παρουσία αυτή εντάσσεται στο πλαίσιο της αναγνώρισης της Θεσσαλονίκης ως Δημιουργικής Πόλης της Γαστρονομίας της UNESCO.

Τα αποψινά εγκαίνια

Η τελετή εγκαινίων αμφότερων των εκθεσιακών γεγονότων θα πραγματοποιηθεί απόψε, στις 19.30, στο Περίπτερο 14, από την υπουργό Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη, τον Επίτροπο Μεταφορών και Τουρισμού Απόστολο Τζιτζικώστα και τον υφυπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Κώστας Τσιάρας.

Παράλληλες εκδηλώσεις

Κατά τη διάρκεια των δυο εκθέσεων θα ‘τρέχουν’ πλήθος παράλληλων εκδηλώσεων.

Αύριο, Σάββατο 15/11, θα διεξαχθεί το συνέδριο με τίτλο «Καινοτομία, Φιλοξενία, Προορισμοί στη Ψηφιακή Εποχή», στο Περίπτερο 14.

Επίσης, την ίδια μέρα, Σάββατο 15/11, στις 10.00 το πρωί, στην αίθουσα ‘Αιμίλιος Ριάδης’ θα δώσει συνέντευξη Τύπου ο Σύνδεσμος Εταιριών Βραχυχρόνιας Μίσθωσης Ακινήτων STAMA Greece. Θα ακολουθήσει συνέλευση των μελών του.

Θα παρουσιαστεί μια έκθεση τουριστικής αφίσας με υλικό από το 1985 έως σήμερα, θα τρέξει διαγωνισμός φωτογραφίας “40 Years of Philoxenia – Faces, Places & Flavors of Greek Hospitality” ενώ στην έκθεση Food & Drinks by Detrop, στο Περίπτερο 12, θα πραγματοποιούνται θεματικά αφιερώματα με πάνω από 60 μεγάλα brands του κλάδου με το All about Café, με ελαιόλαδο, βότανα και μέλι, κρασιά κ.ά.

Επίσης, το διήμερο Παρασκευή 14 και Σάββατο 15 Νοεμβρίου, στο Συνεδριακό Κέντρο «Ι. Βελλίδης» θα φιλοξενηθεί το Thessaloniki#JobFestival 2025 από το skywalker.gr, για όσους αναζητούν θέση εργασίας στον τουριστικό κλάδο.

Οι ώρες λειτουργίας των δυο εκθέσεων είναι Παρασκευή 14/11 και Σάββατο 15/11 10.00 – 20.00, Κυριακή 16/11 10.00 – 18.00.

Στο 85% οι πληρότητες στα ξενοδοχεία

Οι δυο εκθέσεις Philoxenia -Hotelia και Food & Drinks by Detrop ενισχύουν την εξωστρέφεια της πόλης, στηρίζοντας την τοπική οικονομία.

Σ’ ότι αφορά τις πληρότητες στα ξενοδοχεία της Θεσσαλονίκης για τις ημέρες διεξαγωγής των δυο εκθέσεων, σύμφωνα με πληροφορίες του TheOpinion.gr κυμαίνονται στο 85%.

Βεβαίως, ας υπολογίσουμε ότι και πάρα πολλά καταλύματα βραχυχρόνιας μίσθωσης είναι μισθωμένα για αυτές τις ημέρες, και όχι μόνο.