Έρευνα – ΙΝΣΕΤΕ: Στο τοπ 15 η Ελλάδα σε ΗΠΑ, Καναδά, Αυστραλία – Άνοδος από Ινδία

Σε ποια θέση βρίσκεται η Ελλάδα για ΗΠΑ, Καναδά, Αυστραλία, Ινδία, Κίνα και τι ξοδεύουν σύμφωνα με μελέτη του ΙΝΣΕΤΕ

Έρευνα – ΙΝΣΕΤΕ: Στο τοπ 15 η Ελλάδα σε ΗΠΑ, Καναδά, Αυστραλία – Άνοδος από Ινδία
Εικόνα: Pixabay

Πέντε βασικές μη ευρωπαϊκές αγορές εισφέρουν στον ελληνικό τουρισμό και οικονομία της χώρας το 11% των συνολικών εσόδων του εισερχόμενου τουρισμού. Πρόκειται για τις ΗΠΑ, τον Καναδά, την Αυστραλία, την Κίνα και την Ινδία.

Της Ντέπυς Χιωτοπούλου (hiotopoulou@gmail.com)

«Το προφίλ σημαντικών αγορών του ελληνικού τουρισμού- Β’ μέρος: Μη ευρωπαϊκές Αγορές» είναι το θέμα της νέας μελέτης του ΙΝΣΕΤΕ όπου παρουσιάζονται τα αποτελέσματα διαδικτυακής έρευνας σε πέντε σημαντικές μη ευρωπαϊκές αγορές του εξωτερικού για την Ελλάδα, ΗΠΑ, Καναδά, Κίνα, Ινδία, Αυστραλία, σχετικά με την πρόθεση διακοπών τους επόμενους 12 μήνες και των καταναλωτικών προτιμήσεων των δυνητικών επισκεπτών της Ελλάδας.

Από τα συμπεράσματα της έρευνας προκύπτει πως η Ελλάδα αποτελεί δημοφιλή προορισμό διακοπών για την αγορά της Ινδίας, η οποία ανέβηκε κατά 13 θέσεις και για πρώτη φορά ξεπέρασε την Κίνα, ενώ σταθερή είναι η θέση της χώρας στην 15άδα των προτιμώμενων προορισμών από Αυστραλία, Καναδά και ΗΠΑ.

Συγκεκριμένα, η Ελλάδα βρίσκεται στην 11η θέση στις προτιμήσεις των ταξιδιωτών από Αυστραλία και Καναδά, στην 13η θέση για τους Αμερικανούς, στην 26η θέση για τους Ινδούς οι οποίοι σκαρφάλωσαν 13 ολόκληρες θέσεις – από 39η το 2024 στην 26η το 2025-, και στην 31η θέση για τους Κινέζους.

Τόσο η αγορά της Κίνας όσο και της Ινδίας με ποσοστά 3,8% και 5,9% αντίστοιχα για την Ελλάδα, έχουν στις πρώτες θέσεις προτίμησης κυρίως ασιατικούς προορισμούς.

Τι ξοδεύουν ανά διανυκτέρευση

Αναφορικά με το ποσό που είναι διατεθειμένοι να ξοδέψουν για διαμονή ανά διανυκτέρευση ανά άτομο (συμπεριλαμβανομένων φόρων), οι επικρατέστερες απαντήσεις είναι:

για τις ΗΠΑ 111-145 USD (94-123 ευρώ)  και 146-180 USD (124- 153 ευρώ),

για τον Καναδά 86-130 CAD (54- 81 ευρώ)  και 131-175 CAD (82- 108 ευρώ),

για την Κίνα 451-600 RMB (54- 71 ευρώ) και 601-750 RMB (72- 89 ευρώ)

-για την Ινδία 1.601-2.400 INR (16- 24 ευρώ) και 2.401-3.200 INR (24 ευρώ- 32 ευρώ)

για την Αυστραλία 106-170 AUD (60- 96 ευρώ) και 171-235 (96- 132 ευρώ).

Το 25,1% των Αμερικανών είναι διατεθειμένο να ξοδέψει πάνω από 215 USD (183 ευρώ) και το 12,3% των Καναδών είναι διατεθειμένο να ξοδέψει πάνω από 265 CAD (166 ευρώ) ανά διανυκτέρευση. Tο 32,5% των Κινέζων είναι διατεθειμένο να ξοδέψει πάνω από 900 RMB (107 ευρώ)  και το 38,9% των Ινδών είναι διατεθειμένο να ξοδέψει πάνω από 4.800 INR (47 ευρώ) ανά διανυκτέρευση. To 11,6% των Αυστραλών είναι διατεθειμένο ξοδέψει πάνω από 385 AUD (216 ευρώ) ανά διανυκτέρευση.

Οι τοπ 5 λόγοι για διακοπές στο εξωτερικό

Σχετικά με τον λόγους για τους οποίους σκοπεύουν να κάνουν διακοπές στο εξωτερικό τους επόμενους 12 μήνες, όσοι έχουν ξεκινήσει να οργανώνουν τις διακοπές τους, οι λόγοι είναι πολυάριθμοι και χαρακτηρίζονται από διαφορετικές προτιμήσεις.

Για παράδειγμα, η απόλαυση και η χαλάρωση είναι το βασικότερο κίνητρο για το 58,2% των Αμερικανών, το 62,7% των Καναδών, το 51% των Ινδών και το 64,7% των Αυστραλών.

Για τους Κινέζους, το 42,3% έχει ως βασικό κίνητρο την εμπειρία ενός νέου μέρους ή πολιτισμού ενώ δεύτερο κίνητρο είναι η απόλαυση / χαλάρωση με 38,8%.

Συγκεκριμένα, οι τοπ 5 λόγοι για διακοπές στο εξωτερικό τους επόμενους 12 μήνες, είναι:

Για τους Αμερικανούς: Απόλαυση/χαλάρωση (58,2%), «Για να βιώσω ένα νέο μέρος/πολιτισμό» (45%), «Για να κάνω νέες/συναρπαστικές δραστηριότητες» (37,3%), «Για να δοκιμάσω νέο φαγητό» (31,4%), «Για να βιώσω εμπειρία ζωής» (29,3%).

Για τους Καναδούς: Απόλαυση/χαλάρωση (62,7%), «Για να βιώσω ένα νέο μέρος/πολιτισμό» (44,8%), «Για να απολαύσω καλύτερο καιρό» (38,1%), «Για να κάνω νέες/συναρπαστικές δραστηριότητες» (31,8%), «Για να εξερευνήσω την ύπαιθρο/ ζήσω περιπέτεια» (28,7%).

Για τους Κινέζους: «Για να βιώσω ένα νέο μέρος/πολιτισμό» (42,3%), Απόλαυση/χαλάρωση (38,8%), «Για πολυτέλεια / περιποίηση εαυτού / άλλων» (29,5%), «Για να δοκιμάσω νέο φαγητό» (27,5%), «Για να κάνω νέες/συναρπαστικές δραστηριότητες» (22,9%).

Για τους Ινδούς: Απόλαυση/χαλάρωση (51%), «Για να βιώσω ένα νέο μέρος/πολιτισμό» (50,5%), «Για να βιώσω εμπειρία ζωής» (38,7%), «Για να απολαύσω καλύτερο καιρό» (38,5%), «Για να εξερευνήσω την ύπαιθρο / ζήσω περιπέτεια» (37,5%).

Για τους Αυστραλούς: Απόλαυση/χαλάρωση (64,7%), «Για να βιώσω ένα νέο μέρος/πολιτισμό» (49,1%), «Για να κάνω νέες/συναρπαστικές δραστηριότητες» (43,1%), «Για πολυτέλεια / περιποίηση εαυτού» (33,1%), «Για να δοκιμάσω νέο φαγητό» (33%).

Οι ανταγωνιστικοί προορισμοί

Συγκριτικά με τους ανταγωνιστικούς προορισμούς της Ελλάδας στη Μεσόγειο, δηλαδή την  Ιταλία, την Ισπανία, τη Γαλλία, την Πορτογαλία, την Τουρκία και την Κροατία, σε όλες τις εξεταζόμενες αγορές τις δύο πρώτες θέσεις καταλαμβάνουν η Γαλλία (πρώτη σε Καναδά, Κίνα και Ινδία) και η Ιταλία (πρώτη σε ΗΠΑ και Αυστραλία).

Εξαίρεση αποτελεί η Αυστραλία όπου η Ελλάδα (3η) προηγείται (οριακά) κατά μια θέση της Ισπανίας (4η), στις άλλες χώρες την τρίτη θέση έχει η Ισπανία και ακολουθεί η Ελλάδα στην τέταρτη. Η Πορτογαλία, η Τουρκία και η Κροατία έπονται.

Σημειώνεται ότι η έρευνα διενεργήθηκε από την GlobalWebIndex (GWI) σε άτομα ηλικίας 16-64  ετών την περίοδο Ιανουαρίου – Φεβρουαρίου 2025 σε ένα δείγμα 12.205 ερωτηθέντων.

Υπενθυμίζεται, ότι η μελέτη αποτελεί συνέχεια του πρώτου μέρους, όπου παρουσιάστηκαν οι σημαντικότερες ευρωπαϊκές αγορές.