Οι 11 προτάσεις του Δήμου Θεσσαλονίκης για το κυκλοφοριακό κομφούζιο λόγω Flyover

Αμφιδρόμηση Δωδεκανήσου, μονοδρόμηση 26ης Οκτωβρίου και περίπου 1.500 θέσεις στάθμευσης σε προσωρινούς χώρους άλλων φορέων.

Οι 11 προτάσεις του Δήμου Θεσσαλονίκης για το κυκλοφοριακό κομφούζιο λόγω Flyover

Δέσμη 11 προτάσεων για την «ανακούφιση» του κυκλοφοριακού που ταλαιπωρεί καθημερινά τους πολίτες της Θεσσαλονίκης, μετά την έναρξη τουFlyover, παρουσίασε σήμερα Πέμπτη 8 Φεβρουαρίου ο δήμαρχος Στέλιος Αγγελούδης. 

«Κανένα εμβληματικό, μεγάλο έργο δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί χωρίς κάποια σχετική όχληση. Στην προκειμένη, όμως, περίπτωση δημιουργήθηκε στους πολίτες -και δικαίως- η εντύπωση πως δεν υπήρξε ποτέ η σωστή προετοιμασία για την έναρξη των εργασιών. Πως κινηθήκαμε στη λογική του “πάμε και όπου βγει”», επισήμανε.

Υπενθύμισε ότι προεκλογικά ο ίδιος και η παράταξή του είχαν επιμείνει στην ολιγόμηνη παράταση στις εργασίες για το Flyover, μέχρι να έρθουν τα 110 ηλεκτρικά λεωφορεία αλλά και αφού τεθεί σε λειτουργία το Μετρό.

Οι προτάσεις του Δήμου Θεσσαλονίκης

Αμφιδρόμηση Δωδεκανήσου, μονοδρόμηση 26ης Οκτωβρίου και περίπου 1.500 θέσεις στάθμευσης σε χώρους που ανήκουν σε άλλους φορείς και στον δήμο και μπορούν να μετατραπούν σε πάρκινγκ είναι κάποιες από τις προτάσεις.

Οι 11 προτάσεις που κατέθεσε ο κ. Αγγελούδης, έτσι όπως καταρτίστηκαν από την επιτροπή του δήμου για το κυκλοφοριακό, είναι οι εξής:

1.Λειτουργία ενός συντονιστικού οργάνου με επικεφαλής εκπρόσωπο της Κυβέρνησης και τη συμμετοχή όλων των εμπλεκόμενων φορέων που αναλαμβάνει τη διαχείριση των ζητημάτων που ανακύπτουν κατά τη διάρκεια εκτέλεσης των εργασιών του flyover.

2. Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στη Δυτική Είσοδο -Μονοδρόμηση της 26ης Οκτωβρίου προς την Πλ. Δημοκρατίας, με αποκατάσταση όλων των κινήσεων του κόμβου. -Αμφιδρόμηση της Δωδεκανήσου, με αύξηση σε δύο των λωρίδων της Σαλαμίνος, στην κατεύθυνση προς την Τσιμισκή.

3. Εφαρμογή ωραρίου τροφοδοσίας καταστημάτων Επαναφορά του περιορισμένου ωραρίου φορτοεκφόρτωσης για την τροφοδοσία των καταστημάτων. Έλεγχος της διέλευσης από το κέντρο και της παράνομης στάθμευσης των βαρέων οχημάτων. Η εφαρμογή του μέτρου συνδέεται άμεσα με την εντατικοποίηση της αστυνόμευσης. Οι 40, μόλις, δημοτικοί αστυνομικοί δεν επαρκούν.

4. Επαναλειτουργία λεωφορειοδρόμων Ενεργοποίηση της λειτουργίας των αποκλειστικών λωρίδων για λεωφορεία (Βασιλίσσης Όλγας, Τσιμισκή, Μητροπόλεως) με ουσιαστική αστυνόμευση και πιο εμφατική (χρωματική) σήμανσή τους.

5. Πύκνωση δικτύου λεωφορειακών γραμμών Άμεση ενίσχυση του στόλου των λεωφορείων και ανάλογη αύξηση του αριθμού των οδηγών ώστε να κυκλοφορούν καθημερινά 450 λεωφορεία. Αναμένουμε τα πρώτα 110 ηλεκτρικά λεωφορεία που φτάνουν το επόμενο χρονικό διάστημα από την Κίνα, το μείζον όμως, είναι, ο αριθμός αυτός να προστεθεί στον υπάρχον στόλο, να μην αντικαταστήσουν απλά άλλα, παλαιότερα λεωφορεία.

6.Συνεχής έλεγχος διπλοστάθμευσης Ουσιαστική ενίσχυση του στελεχιακού δυναμικού της Διεύθυνσης Τροχαίας Θεσσαλονίκης, ώστε να συνεχιστεί και να επεκταθεί ο σταθερός και συστηματικός έλεγχος ώστε να αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά η διπλοστάθμευση στους βασικούς άξονες της πόλης.

7. Επαναφορά των πασαλακίων Επανατοποθέτηση των πλαστικών κώνων διαχωρισμού της κυκλοφορίας («πασαλάκια») στα σημεία όπου είχαν εφαρμοστεί (Ερμού, Μητροπόλεως, Λ. Στρατού) για την αποτροπή της στάσης και της στάθμευσης. «Μόλις βρούμε τα απαραίτητα κονδύλια για την τοποθέτηση των κώνων διαχωρισμού κυκλοφορίας, θα προχωρήσουμε άμεσα», υπογράμμισε ο κ. Αγγελούδης.

8. Μέτρα για εύρυθμη κυκλοφορία δικύκλων Δρομολογούμε τη δημιουργία νέων χώρων στάθμευσης των μηχανοκίνητων δικύκλων και γενικότερα όλων των νέων μέσων «μικροκινητικότητας» (πατίνια, ηλεκτρικά ποδήλατα). Αυστηροί έλεγχοι σε δίκυκλα που κινούνται πάνω στα πεζοδρόμια. Και για την υλοποίηση της πρότασης αυτής είναι αυτονόητη η ενίσχυση της αστυνόμευσης.

9. Τονισμός οριζόντας σήμανσης διαβάσεων πεζών Έντονη και εμφατική διαγράμμιση των διαβάσεων των πεζών, τόσο κατά μήκος της παράλληλης μετακίνησής τους στα πεζοδρόμια, όσο και για την κάθετη διέλευσή τους στις διασταυρώσεις.

10. Βραδινή αποκομιδή απορριμμάτων Η αρμόδια Αντιδημαρχία είναι έτοιμη να προχωρήσει σε βραδινή αποκομιδή, κάτι που θα συμβάλει καταλυτικά στη συρρίκνωση του κυκλοφοριακού φόρτου που προκαλείται από την κίνηση των απορριμματοφόρων. Βασικό προαπαιτούμενο, η στήριξη της Πολιτείας με το ποσό των 5 εκατομμυρίων ευρώ, για την κάλυψη του σχετικού κόστους που προκύπτει.

11. Δημιουργία προσωρινών χώρων στάθμευσης «Διεκδικούμε την προσωρινή παραχώρηση χώρων του δημόσιου ή ευρύτερου δημόσιου τομέα (για το χρονικό διάστημα που θα διαρκέσουν οι εργασίες του flyover) και τη διαμόρφωσή τους σε χώρους στάθμευσης. Θα λειτουργήσουν με το σύστημα park & ride (μετεπιβίβαση σε μέσα μαζικής μεταφοράς ή σε ειδικά δρομολογημένα mini bus), προκειμένου να μειωθεί ο κυκλοφοριακός φόρτος των βασικότερων εισόδων της πόλης.

Για τη χωροθέτηση των προτεινόμενων σταθμών είμαστε σε στενή συνεργασία με το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών, την ΕΤΑΔ και την Κτηματική Υπηρεσία Θεσσαλονίκης, τον ΟΣΕ και τη ΓΑΙΑΟΣΕ, το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας (ΤΕΘΑ και ΤΕΣ), το Ελληνικό Μετρό, το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, τον Οργανισμό Λιμένα Θεσσαλονίκης, κινητοποιώντας όλους τους φορείς του ευρύτερου δημόσιου τομέα, που θα μπορούσαν να συνδράμουν στην ανακούφιση της πόλης.

Συγκεκριμένα : -Δύο πάρκινγκ στον Εμπορευματικό Σταθμό (έναντι των Δικαστηρίων) και το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό, συνολικής δυναμικότητας 300 θέσεων περίπου (ΓΑΙΑΟΣΕ). -Ενός πάρκινγκ στο παλιό Στρατόπεδο Μυστακίδη, επί της οδού 26ης Οκτωβρίου, δυναμικότητας 180 θέσεων περίπου. -Δύο πάρκινγκ, στα δημόσια ακίνητα που βρίσκονται στη συμβολή των οδών Λαγκαδά και Δραγουμάνου, δυναμικότητας 150 θέσεων περίπου. -Ενός πάρκινγκ στην πρώην Ναυτική Διοίκηση Βορείου Ελλάδος, επί της οδού Βασ. Όλγας δίπλα στο σταθμό Μετρό «ΝΟΜΑΡΧΙΑ», δυναμικότητας 100 θέσεων περίπου. -Ενός πάρκινγκ στο πρώην Στρατόπεδο Φαρμάκη, στη συμβολή των οδών Παπανδρέου και Μητροπολίτου Καλλίδου, δυναμικότητας 100 θέσεων περίπου. -Δύο πάρκινγκ σε πρώην εργοτάξια της Ελληνικό Μετρό, έμπροσθεν της Πανεπιστημιακής Βιβλιοθήκης και της Πανεπιστημιακής Λέσχης, συνολικής δυναμικότητας 200 θέσεων. -Δύο πάρκινγκ σε δημόσια ακίνητα, εκατέρωθεν της οδού Κατσιμίδη, στο ύψος του Θεάτρου Γης, συνολικής δυναμικότητας 160 θέσεων περίπου. -Ενός πάρκινγκ σε δημοτικό ακίνητο, στη συμβολή των οδών Βούλγαρη και Ε.Ο. Μουδανιών (τερματικός σταθμός Βούλγαρη – 31), δυναμικότητας 150 θέσεων περίπου. -Δύο πάρκινγκ σε δημοτικά ακίνητα εκατέρωθεν της υπό διάνοιξη οδού Ψελλού, δίπλα στο σταθμό Μετρό «ΝΕΑ ΕΛΒΕΤΙΑ», δυναμικότητας 200 θέσεων περίπου.

Για τον ποδηλατόδρομο στη Νίκης

Σε ερώτηση για τον ποδηλατόδρομο στη Λεωφόρο Νίκης ο κ. Αγγελούδης είπε πως θα συζητηθεί από κοινού τον επόμενο μήνα με την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας – Θράκης, το ζήτημα του ποδηλατόδρομου στη Λεωφόρο Νίκης καθώς οποιαδήποτε απόφαση για παραμονή ή όχι συνδέεται με έγκριση της Αποκεντρωμένης Διοίκησης.

Όπως χαρακτηριστικά είπε ο κ. Στέλιος Αγγελούδης, ο ποδηλατόδρομος στη Λεωφόρο Νίκης έγινε υπό συνθήκες πανδημίας και χωρίς να μελετηθεί, συνεπώς θα πρέπει να εξεταστούν όλοι οι παράμετροι γύρω από αυτόν.