Αναστάτωση στην Καλαμαριά, λίγο πριν χτυπήσει το πρώτο κουδούνι για τη νέα σχολική χρονιά. Το πρόβλημα αφορά τις κατανομές στα λύκεια, των μαθητών που έως τώρα φοιτούσαν στα γυμνάσια στη Νέα Κρήνη, τον Αη Γιάννη, τον Φοίνικα, αλλά και στην περιοχή επέκτασης της Καλαμαριάς. Τα περισσότερα από τα περίπου 325 παιδιά που αποφοίτησαν από τα γυμνάσια στις εν λόγω περιοχές πρέπει κανονικά να εγγραφούν στα 3ο και 6ο λύκεια της περιοχής, ωστόσο φαίνεται πως η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης τα… στέλνει χιλιόμετρα μακριά, στην περιοχή του Βότση, και μάλιστα για λόγους που παραμένουν αδιευκρίνιστοι.
Ο σχεδιασμός αυτός έχει ως αποτέλεσμα να έχουν ήδη κινητοποιηθεί οι γονείς, μέσω των συλλόγων που διαμαρτύρονται προς πάσα κατεύθυνση.
«Αψυχολόγητες κατανομές»
Στο θέμα μάλιστα αναφέρεται με μια ιδιαίτερα σκληρή ανάρτησή του και ο αντιδήμαρχος Παιδείας Καλαμαριάς, Θάνος Γιαννάκος, ο οποίος προφανώς γίνεται ήδη δέκτης παραπόνων, αν και, όπως σπεύδει και ο ίδιος να διευκρινίσει, για την Καλαμαριά, τις κατανομές των μαθητών τις κάνει η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης και όχι οι αντιδημαρχίες Παιδείας, ούτε γενικότερα οι Δήμοι.
Μάλιστα, ο ίδιος σπεύδει να χαρακτηρίσει τις κατανομές αυτές «κοινωνικά άδικες» και «αψυχολόγητες» που, όπως γράφει, «δεν θα γίνουν ποτέ αποδεκτές».
Αντί για 270 μαθητές, κατανέμουν 200
Όπως εξηγεί ο Αντιδήμαρχος, στις περιοχές αυτές «υπάρχουν τέσσερα γυμνάσια (3ο-10ο, 6ο, 9ο) από τα οποία φέτος (σ.σ.τη νέα σχολική χρονιά) στο Γενικό Λύκειο θα πάνε περίπου 325 αποφοιτήσαντες μαθητές. Τα δύο γενικά λύκεια της περιοχής είναι το 3ο και το 6ο. Το 3ο λύκειο, αυτή τη στιγμή, μπορεί να δεχτεί 162 μαθητές στην πρώτη λυκείου, δηλαδή 6 τμήματα των 27 μαθητών». Ωστόσο, αντί για αυτό η Διεύθυνση της Δευτεροβάθμιας κατανέμει μόνο σε αυτό το σχολείο περίπου 85 μαθητές.
Και συνεχίζει ο κ, Γιαννάκος: «Το 6ο λύκειο μπορεί να δεχθεί περίπου 108 μαθητές Α’ λυκείου . Άρα στην Α Λυκείου των Λυκείων της περιοχής, μπορούν να φοιτήσουν περίπου 270 μαθητές, ενώ με την κατανομή που ανακοίνωσε η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, στα δύο αυτά λύκεια της περιοχής, κατανέμει κάτω από 200».
Άρτιο κτηριακά
Κι όμως. Σύμφωνα με τον Αντιδήμαρχο Παιδείας, το κτήριο του 3ου λυκείου είναι άρτιο από πλευράς αιθουσών, αφού, όπως χαρακτηριστικά γράφει, «οι 16 νόμιμες, άρτιες, εξαιρετικές αίθουσες των 50 τ.μ. η κάθε μία, λειτουργούσαν κανονικά πέρυσι και πρόπερσι και κατασκευάστηκαν το 2007, ξαφνικά έγιναν 12!».
Μάλιστα, ο κ. Γιαννάκος αναφέρει αναλυτικά και τις νόμιμες αίθουσες και υποδομές του εν λόγω λυκείου μετά τη μεταστέγαση που έγινε, στις οποίες όπως αναφέρει, σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία, δεν έχουν επέλθει μεταβολές. Άλλωστε, σύμφωνα και με επίσημα έγγραφα του Οργανισμού Σχολικών Κτηρίων, το κτήριο «είναι κατασκευασμένο για να δέχεται πάνω από 450 μαθητές συνολικά και στις τρεις τάξεις λυκείου».
«Να επικρατήσει το αυτονόητο…»
«Δεν υπάρχει κανένα σοβαρό επιχείρημα για την μη αξιοποίηση όλων των χώρων του πιο σύγχρονου σχολικού κτηρίου που στεγάζει το 3ο λύκειο της Καλαμαριάς. Είναι κοινωνική και εκπαιδευτική αναγκαιότητα, είναι πολιτική υποχρέωσή μας, η απαίτηση να αξιοποιηθεί πλήρως το πιο σύγχρονο σχολείο της Καλαμαριάς», ξεκαθαρίζει ο κ. Γιαννάκος και συμπληρώνει: «Ως αρμόδιος αντιδήμαρχος Παιδείας τού Δήμου Καλαμαριάς και σε συνεχή συνεργασία με τον Δήμαρχο Γιάννη Δαρδαμανελη και τις αρμόδιες υπηρεσίες του Δήμου, γίνονται όλες οι απαραίτητες ενέργειες προς τις πολιτικές, κρατικές και διοικητικές αρχές ώστε να επικρατήσει το αυτονόητο.
Όλοι γνωρίζουν περίπου τι γίνεται… γιατί γίνεται και ποια είναι τα κίνητρα….δεν είναι η ώρα… Οσοι άσκησαν, ασκούν ή φιλοδοξούν να ασκήσουν διοίκηση, κατά την ταπεινή μου άποψη, επιβάλλεται να το κάνουν μόνο για την υπηρεσία των πολιτών χωρίς ιδιοτελή, συντεχνιακά, πολιτικά ή άλλα συμφέροντα, ή για την αυταρέσκεια μιας υποτιθέμενης εξουσίας, σεβόμενοι τους πόρους που κατέβαλαν αυτοί οι Έλληνες φορολογούμενοι πολίτες, προκειμένου καλυφθεί αυτή η κοινωνική αναγκαιότητα της ανέγερσης ενός σχολείου.
Αυτό το σχολείο πρέπει και θα αξιοποιηθεί στο σύνολό του για να εξυπηρετήσει τις κοινωνικές και εκπαιδευτικές ανάγκες της περιοχής στην οποία βρίσκεται. Δεν θα γίνει αποδεκτό ποτέ, δεν είναι δυνατόν να επιτραπεί, παιδιά της περιοχής αυτής να διασκορπίζονται σε μακρινά λύκεια, ενώ ταυτόχρονα, σε γειτονικό τους σύγχρονο σχολικό συγκρότημα να μένουν αναξιοποίητοι εκπληκτικοί χώροι εκπαίδευσης και βέβαια διατρέχοντας και όλους τους κινδύνους που εγκυμονούν οι καθημερινές μετακινήσεις τους σε μεγάλες αποστάσεις μέσα από λεωφόρους ταχείας κυκλοφορίας».