Β. Ρόκος, επικεφαλής «ΣΥΝ-εργασία», για το Flyover: «Προσοχή στο περιβάλλον και σε όσα θα πληρώσουμε από την τσέπη μας»

«Εφιστώ την προσοχή και για το περιβάλλον και για αυτά που θα πληρώσουμε από την τσέπη μας», είπε ο επικεφαλής της παράταξης.

Β. Ρόκος, επικεφαλής «ΣΥΝ-εργασία», για το Flyover: «Προσοχή στο περιβάλλον και σε όσα θα πληρώσουμε από την τσέπη μας»

Την περιβαλλοντική αλλά και την οικονομική διάσταση του έργου του Flyover υπογράμμισε ο περιφερειακός σύμβουλος, επικεφαλής της παράταξης «ΣΥΝ-εργασία», Βασίλης Ρόκος, μιλώντας στη σχετική συνεδρίαση της Μητροπολιτικής Επιτροπής Θεσσαλονίκης. 

Στη συνεδρίαση, κατά την οποία δόθηκε κατά πλειοψηφία θετική γνωμοδότηση για την τροποποίηση της Απόφασης Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων, ο κ. Ρόκος αναφέρθηκε στις 53 συλλογικότητες που αντιδρουν μεταξύ των οποίων «και η Πανελλήνια Ομοσπονδία Διπλωματούχων Μηχανικών του Δημοσίου που δεν δέχονται να υλοποιηθεί το συγκεκριμένο έργο».

Αναφερόμενος στους προβληματισμούς τους, έκανε λόγο για:

-Περιβαλλοντική καταστροφή του δάσους. Η υλοτομία έχει αυξηθεί κατά 317,11% σε σχέση με τις αρχικές μελέτες.

– Επιπτώσεις στην υγεία και στην ατμοσφαιρική ρύπανση από την αύξηση της κυκλοφορίας, αυξάνοντας τα αιωρούμενα σωματίδια.

Όπως είπε, «αρχές Ιανουαρίου έγιναν 7 υπερβάσεις στις μετρήσεις των αιωρούμενων σωματιδίων και πιο συχνές σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια, όχι μόνο στο κέντρο της Θεσσαλονίκης αλλά και σε άλλες περιοχές, ενώ υπήρξανε και ανησυχητικά δεδομένα σε άλλους ρύπους, όπως το μονοξείδιο αζώτου του άνθρακα που προέρχονται από το μποτιλιάρισμα και τα καυσαέρια από τα αυτοκίνητα . Ο σταθμός μέτρησης ατμοσφαιρικών ρύπων καταγράφει σημαντικές υπερβάσεις και σε περιοχές όπως η Καλαμαριά, που δεν είχαν ιδιαίτερο θέμα με τα αιωρούμενα σωματίδια.

Τα οποία (σωματίδια) μπορούν να προκαλέσουν αρρυθμίες, στεφανιαία νόσο ενώ ερευνάται αν μπορούν να προκαλούν και καρκίνο. Αυτό είναι μία συνέντευξη, μία δήλωση που έκανε ο κ. Γιουτίκας ως αντιπεριφερειάρχης Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος στις 5/02/2024. Σας καλώ λοιπόν να το καταψηφίσετε, για τους λόγους που έχετε θέσει εσείς ο ίδιος. Γιατί εδώ μιλάμε για τη δημόσια υγεία…».

Μιλώντας ως πολιτικός επιστήμονας, ο κ. Ρόκος τόνισε ότι «όταν έγινε η Ιoνια Οδός το κόστος ήταν 1,7 δις για 196 χιλιόμετρα. Όταν έγινε ο νέος ΒΟΑΚ στην Κρήτη το κόστος υπολογίζεται σε 2 δις για 294 χιλιόμετρα. Ο Κ16 εδώ στη Θεσσαλονίκη για 7 χιλιόμετρα κόστισε 52, 6 εκατομμύρια ευρώ.

Το κόστος του Fly over 478, 27 εκατομμύρια ευρώ υπολογίζεται σε 36, 769, 023 εκατομμύρια ευρώ το χιλιόμετρο δηλαδή 440% παραπάνω από το κόστος οποιουδήποτε δικτύου στη χώρα.

Εφιστώ την προσοχή και για το περιβάλλον και για αυτά που θα πληρώσουμε από την τσέπη μας. Διαθέτω τον εαυτό μου ως μάρτυρα σε περίπτωση που χρειαστεί να κληθώ στην προσφυγή των κατοίκων στο Συμβούλιο της Επικρατείας”.