Το όραμα για ενιαίο παραλιακό μέτωπο – Εως τα τέλη 2025 το Προεδρικό Διάταγμα

Σε κλειστό αυτοκινητόδρομο μετατρέπεται η Μουδανιών.

Το όραμα για ενιαίο παραλιακό μέτωπο – Εως τα τέλη 2025 το Προεδρικό Διάταγμα

Μέχρι το τέλος του 2025 αναμένεται να εκδοθεί το πολυαναμενόμενο Προεδρικό Διάταγμα για την ανάπλαση του παραλιακού μετώπου στη Θεσσαλονίκη, από το Καλοχώρι έως το Αγγελοχώρι. 

Αυτό επισήμανε μιλώντας σήμερα στο συνέδριο για την αγορά ακινήτων Prodexpo North ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας Πάρις Μπίλλιας, που υπογράμμισε ότι στόχος είναι εντός του 2026 να ξεκινήσουν τα έργα που είναι ώριμα, όπως στο πάρκο Καλοχωρίου, που προστατεύεται από τη συνθήκη Ραμσάρ και αφορά ήπια ανάπλαση.

«Η ανάπλαση του παράκτιου μετώπου θα είναι η μεγαλύτερη επένδυση της πόλης. Το έργο αντιμετωπίζει γραφειοκρατικά προβλήματα, καθώς δεν έχει ολοκληρωθεί ο χωροταξικός σχεδιασμός εδώ και πολλά χρόνια. Η Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων έχει κατατεθεί στο ΥΠΕΝ, περιμένουμε να ξαναβγεί σε διαβούλευση» σημείωσε ο κ. Μπίλλιας.

Σύμφωνα με τον ίδιο, σε εξέλιξη βρίσκονται τροποποιήσεις της μελέτης, σε τρία σημεία της σε σχέση με την παλιά. Όπως είπε:

η πρώτη τροποποίηση αφορά τον εμπορευματικό σταθμό κοντά στο λιμάνι καθώς, όπως είπε, στόχος του σχεδιασμού είναι να αλλάξει εντελώς μορφή η δυτική είσοδος τη πόλης, με ένα μητροπολιτικό πάρκο 70 στρεμμάτων δίπλα στο Μουσείο Ολοκαυτώματος, που θα συνδέει την περιοχή με την Πλατεία Ελευθερίας, σε μια ιστορική διαδρομή.

Η δεύτερη τροποποίηση αφορά την περιοχή δίπλα στο αεροδρόμιο Μακεδονία για να είναι εφικτή η μετεγκατάσταση των ναυπηγείων που βρίσκονται στο Δήμο Πυλαίας Χορτιάτη και να αποκατασταθεί η συνέχεια από τη μία πλευρά της πόλης στην άλλη.

Η τρίτη τροποποίηση σχετίζεται με τη δημιουργία χιλίων στρεμμάτων κοινόχρηστου δημόσιου χώρου με πολύ πράσινο.

Ο αντιπεριφερειάρχης σημείωσε, μεταξύ άλλων, πως έχει κατατεθεί στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας η στρατηγική μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων, έχουν συμπεριληφθεί στις μελέτες οι παρατηρήσεις από τους φορείς σε σχέση με το παραλιακό μέτωπο και αναμένεται από μέρα σε μέρα να βγει η μελέτη σε διαβούλευση, λόγω της τροποποίησης των τριών σημείων. «Πιστεύουμε ότι μέσα στο 2025 μπορούμε να έχουμε το Προεδρικό Διάταγμα για να μπορέσουμε να ξεκινήσουμε το μεγαλεπήβολο σχέδιο» είπε και έκανε λόγο για το μεγαλύτερο αναπτυξιακό έργο που έχει δρομολογηθεί.

Στη Μουδανιών

Ανέφερε ότι έχει δημοπρατηθεί η ανάπλαση της εθνικής οδού Θεσσαλονίκης – Μουδανίων από τον κόμβο Κ12 στη διασταύρωση με την περιφερειακή οδό μέχρι τον ανισόπεδο κόμβο της Θέρμης.

«Στόχος μας είναι να γίνει κλειστός αυτοκινητόδρομος, να εξασφαλιστεί η παράπλευρη κυκλοφορία για την εξυπηρέτηση των επιχειρήσεων που βρίσκονται εκατέρωθεν της εθνικής οδού για να είμαστε πιο ασφαλείς και πιο γρήγοροι στις μετακινήσεις μας» είπε και γνωστοποίησε ότι εκπονούνται μελέτες για την αποκατάσταση του πλάτους της επαρχιακής οδού που συνδέει την πόλη της Θεσσαλονίκης με το αεροδρόμιο με ανισόπεδο κόμβο στη διασταύρωση με το αεροδρόμιο.

Επιπλέον αναμένεται η περιβαλλοντική έγκριση για τη διαπλάτυνση της οδού Λαγκαδά στο τμήμα που δεν ολοκληρώθηκε το 2004.

Για το Flyover

Από την πλευρά του, ο συντονιστής του Γραφείου του Πρωθυπουργού στη Μακεδονία, Γιάννης Παπαγεωργίου, μιλώντας στην ενότητα «στο δρόμο προς την αλλαγή: η τρέχουσα κατάσταση των έργων ορόσημων της Θεσσαλονίκης» του συνεδρίου Prodexpo North, τόνισε ότι ολοκληρώθηκε το 20% των εργασιών του άξονα flyover και την άνοιξη του 2027 αναμένεται να παραδοθεί. Όπως είπε, το έργο τρέχει με πάρα πολύ γρήγορους ρυθμούς, υπάρχουν συχνές συνεδριάσεις του συντονιστικού οργάνου κάθε δύο εβδομάδες ή κάθε μήνα και γίνεται πλήθος παρεμβάσεων, όπως η ενίσχυση της τροχαίας ώστε να απελευθερώνονται οι κεντρικοί άξονες και να απορροφούν μέρος της κίνησης από τον περιφερειακό. Επιπλέον σε συνεργασία του ΙΜΕΤ με τη google δημιουργήθηκε εφαρμογή, μέσω της οποίας οι πολίτες μπορούν να βλέπουν σε πραγματικό κόσμο τι γίνεται με την κίνηση και να επιλέγουν διαδρομές.

Σε ό,τι αφορά το Μετρό σημείωσε ότι κόντεψε η πόλη να διχαστεί, ωστόσο ολοκληρώθηκε, με προσωπικό ενδιαφέρον του πρωθυπουργού και της κυβέρνησης, όπως είπε, και έδωσε το μήνυμα ότι η πόλη αλλάζει. «Μέσα σε 80 μέρες λειτουργίας οι 13 βασικοί σταθμοί έχουν 7 εκατομμύρια μετακινήσεις, εκδόθηκαν 81.000 κάρτες και επήλθε 10% μείωση της κίνησης στο κέντρο» τόνισε. Παράλληλα, επισήμανε ότι 350.000 άνθρωποι θα εξυπηρετηθούν από την επέκταση στην Καλαμαριά, αργότερα θα γίνει επέκταση προς δυτικά, προγραμματίζεται η δημιουργία 400 νέων θέσεων πάρκινγκ στην Νέα Ελβετία, ενώ αλλάζουν και οι τιμές στα ακίνητα.