Θεσσαλονίκη σε συναγερμό για το κυκλοφοριακό: 29 Οκτωβρίου οι ρυθμίσεις στη γέφυρα Πανοράματος – Οι εναλλακτικές χωρίς Μετρό
Πώς θα αντιμετωπίσει η Θεσσαλονίκη το κλειστό Μετρό για ένα μήνα σε συνδυασμό με επιπλέον κυκλοφοριακές ρυθμίσεις λόγω FLYOVER. Σύσκεψη στο ΥΜΑΘ παρουσία υπουργών και φορέων. Όλα όσα ειπώθηκαν.
Στις 10 Νοεμβρίου αναμένεται να κλείσει το Μετρό Θεσσαλονίκης για έναν μήνα ώστε να γίνουν τα απαραίτητα δοκιμαστικά δρομολόγια για την σύνδεση της επέκτασης της Καλαμαριάς.
Νωρίτερα στις 29 Οκτωβρίου ξεκινούν οι ρυθμίσεις στην γέφυρα Πανοράματος ως το πρώτο στάδιο για την καθαίρεση της στο πλαίσιο κατασκευής του Flyover. Αυτό θα σημαίνει αποκλεισμός της μιας από τις λωρίδες κυκλοφορίας (θα παραμείνουν 2+1).
Τα δύο αυτά ταυτόχρονα γεγονότα και η αντιμετώπισή τους ήταν το θέμα της σημερινής συνεδρίασης του Συντονιστικού Συμβουλίου Θεσσαλονίκης, που συγκάλεσε ο ΥΜΑΘ Κωνσταντίνος Γκιουλέκας.
Στη σύσκεψη συμμετείχαν ο Αναπληρωτής Υπουργός Μεταφορών κ. Κωνσταντίνος Κυρανάκης και ο Υφυπουργός Υποδομών & Μεταφορών κ. Νίκος Ταχιάος καθώς και όλοι οι εκπρόσωποι των εμπλεκόμενων Φορέων και Οργανισμών (Περιφέρεια, Δήμοι, Τροχαία, Πυροσβεστική, Γραφείο Πρωθυπουργού στην Θεσσαλονίκη, Ινστιτούτο Μεταφορών, Επιμελητήρια, Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης, Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης, Ελληνικό Μετρό Α.Ε., Εγνατία Οδός Α.Ε., Σωματεία Ταξί, Σύνδεσμος Ιδιωτικών Σχολείων) καθώς επίσης και οι εκπρόσωποι της κατασκευάστριας κοινοπραξίας του Flyover και οι διευθυντές των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης της Θεσσαλονίκης.

Εναλλακτικές διαδρομές
Όπως έχει ήδη ανακοινωθεί θα δημιουργηθεί η λεωφορειακή γραμμή Μ1 με δρομολόγια ανά 7 λεπτά τις ώρες αιχμής και ανά 10 τις υπόλοιπες. Θα ξεκινά από τον τερματικό σταθμό της Νέας Ελβετίας και θα καλύπτει ουσιαστικά τις στάσεις του Μετρό αλλά θα κινείται επί της Καραμανλή και όχι επί της Δελφών. Θα τερματίζει στον Σιδηροδρομικό Σταθμό. Τα δρομολόγια θα ξεκινούν από Δευτέρα έως Πέμπτη και την Κυριακή στις 05:00 και θα ολοκληρώνονται στις 00:30 ενώ τις Παρασκευές και τα Σάββατα τα τελευταία δρομολόγια θα ολοκληρώνονται μισή ώρα αργότερα.
Παράλληλα θα ενισχυθούν από τον ΟΑΣΘ οι λεωφορειακές γραμμές 3Κ, 31 και 39 και το 58 από τα ΚΤΕΛ.
Η διευθύντρια της Τροχαίας Παρασκευή Παπαγεωργοπούλου δεσμεύθηκε ότι θα υπάρξει μεγάλη αυστηρότητα για την ομαλή ροή στις λεωφορειολωρίδες.
“Θα ενισχύσουμε την κυκλοφορία και στην Καραμανλή και την Εγνατία λόγω μεγάλου φόρτου λεωφορείων” σημείωσε με τους παρευρισκόμενους να ζητούν από τον δήμο Θεσσαλονίκης να απομακρυνθούν οι κάδοι απορριμμάτων που βρίσκονται πάνω στο δρόμο επί της Καραμανλή.
Παράλληλα από το ΕΒΕΘ τέθηκε θέμα για τις ασφαλτοστρώσεις στην οδό Εγνατία επειδή καταλαμβάνεται η δεξιά λωρίδα. Ζητήθηκε να σταματήσουν τα έργα τον μήνα που δεν θα υπάρχει Μετρό.
“Βάζουμε σε προτεραιότητα την ασφάλεια”
Στην εισαγωγή του ο κ. Κυρανάκης αναφέρθηκε στις ανακοινώσεις για την πρώτη προαστιακή γραμμή που θα ξεκινήσει στα τέλη Νοεμβρίου. “Η τελική εικόνα που θα δει ένας φοιτητής τον Μάρτιο του 2026, είναι ότι κάποιος από την Καλαμαριά μπορεί να φτάσει μέχρι Σίνδο” σημείωσε χαρακτηριστικά.
Τόνισε πως πάνω από 500 λεωφορεία κυκλοφορούν στη Θεσσαλονίκη, ενώ όσον αφορά το κλείσιμο του Μετρό έκανε λόγο για “ταλαιπωρία λίγων εβδομάδων”.
“Βάζουμε σε προτεραιότητα την ασφάλεια. Πρέπει να ολοκληρωθούν οι δοκιμές. Οι 7 συρμοί πρέπει να συμπληρώσουν τα απαραίτητα χιλιόμετρα. Να δούμε πως οι εναλλακτικές γραμμές που θα λειτουργήσουν το διάστημα αυτό, θα έχουμε 40 περισσότερα δρομολόγια” σημείωσε μεταξύ άλλων.
“Βρισκόμαστε μπροστά σε μια πολύ μεγάλη ευκαιρία για να μειώσουμε τα θανατηφόρα τροχαία. Οι παρασύρσεις πεζών είναι η πιο σημαντική παράμετρος. Πάρα πολύ σημαντικό να βαφτούν οι διαβάσεις. Από τους δήμους. Χάνονται ζωές από κάτι τόσο απλό. Να κάνουμε ένα ντου να βάψουμε τις διαβάσεις μέχρι τέλος του έτους” κατέληξε σε παρέμβαση του ο κ. Κυρανάκης.
“Πρέπει να δέσουν έξι συμβάσεις μεταξύ τους στην Καλαμαριά. Δεν είναι μια σύμβαση ενιαία. Ζήτημα ένα είναι η ασφάλεια” σημείωσε από τη μεριά του ο υφυπουργός Νίκος Ταχιάος κάνοντας λόγο για περίπλοκα συστήματα.
Για την επέκταση της Καλαμαριάς σημείωσε ότι είναι σημαντικό ζήτημα και η οδός Πόντου αναφερόμενος στις απαλλοτριώσεις. “Και μετά να δούμε πως θα συνδεθεί με την Γεωργικής Σχολής μέσω της Μαρίνου Αντύπα” συμπλήρωσε.
Σχολιάζοντας την ταυτόχρονη διακοπή της κυκλοφορίας του Μετρό και την καθαίρεση του ενός τμήματος της γέφυρας Πανοράματος ανέφερε “Ομελέτα χωρίς να σπάσουν αυγά δεν γίνεται”.
“Αναμενόμενη ταλαιπωρία”
“Να έχουμε συντονιστεί για να αντιμετωπίσουμε την αναμενόμενη ταλαιπωρία” ανέφερε μεταξύ άλλων στην εισαγωγή του ο ΥΜΑΘ Κωνσταντίνος Γκιουλέκας.
Ενημέρωσε τους υπουργούς ότι “ενώ υπήρχε πολύ μεγάλη γκρίνια στην πόλη, απόλυτα δικαιολογημένη στην αρχή κατασκευής του Flyover, τώρα οι συμπολίτες μας βλέποντας ότι προχωρούν τα έργα , υφίστανται κάποια ταλαιπωρία αλλά δεν υπάρχουν οι έντονες διαμαρτυρίες”. συμπλήρωσε. Ζήτησε από τους εκπροσώπους των ΜΜΕ να βοηθήσουν ενημερώνοντας τους πολίτες ενώ επεσήμανε πως η εφαρμογή Drive Thess θα εμπλουτιστεί, ώστε να είναι ένα ακόμη εργαλείο για τους οδηγούς για την διαδρομή που θα επιλεγούν καθημερινά. Ζήτησε επίσης την βοήθεια της Τροχαίας για διπλοπαρκαρίσματα και φορτοεκφορτώσεις ενώ έθεσε και το θέμα της ατομικής ευθύνης του καθενός μας για αυτό το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Από τον δήμο Θεσσαλονίκης ζήτησε να αποκατασταθούν μερικά πασαλάκια που καταστράφηκαν.
https://www.theopinion.gr/thessaloniki-makedonia/thessaloniki-kleinei-gia-ena-mina-to-metro-oi-tropopoiiseis-sta-dromologia/
Τι ζήτησαν οι φορείς
“Να τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα για το Μετρό λόγω προχριστουγεννιάτικης αγοράς” σημείωσε μεταξύ άλλων ο πρόεδρος της ΚΕΔΕ και δήμαρχος Αμπελοκήπων-Μενεμένης Λάζαρος Κυρίζογλου.
Απαντώντας στον αναπληρωτή υπουργό Μεταφορών που ζήτησε να βαφτούν οι διαβάσεις από τους δήμους αναρωτήθηκε “Ποιος θα επιμορφώσει τους πολίτες για το ΚΟΚ. Γιατί δεν πηγαίνουν από τις διαβάσεις κλπ. Αυτός είναι ο πιο σοβαρός λόγος που γίνονται παρασύρσεις. Γιατί οι πεζοί δεν τηρούν τον ΚΟΚ”.
Για ένα “τσουνάμι” που θα δεχτεί ο δήμος Πυλαίας-Χορτιάτη έκανε λόγο ο δήμαρχος Ιγνάτιος Καϊτεζίδης με την καθαίρεση του τούνελ και της γέφυρας Πανοράματος. “100.000 πληθυσμό έχει ο Δήμος. Χρειάζονται έκτακτα μέτρα” επεσήμανε προτείνοντας μια εξπρές λεωφορειακή γραμμή η οποία θα ξεκινάει από το Πανόραμα και μέσω Θέρμης και της οδού Καζαντζίδη θα περνά από τα Κοιμητήρια και θα καταλήγει στον τερματικό σταθμό του Μετρό στη Νέα Ελβετία ώστε οι επιβάτες να μετεπιβιβάζονται στα άλλα λεωφορεία με προορισμό το κέντρο της πόλης ή στο Μετρό όταν αυτό λειτουργεί καθώς τα έργα σε γέφυρα Πανοράματος και τούνελ θα διαρκέσουν μέχρι τουλάχιστον το καλοκαίρι του 2026.
Απαντώντας για τα ΚΤΕΛ ο κ. Γιάννης Τόσκας είπε ότι βρήκε μετά βίας μόλις δύο λεωφορεία για να ενισχυθεί η γραμμή 58. Μπορεί αν χρειαστεί να τα διαθέσει στην καινούρια γραμμή εξπρές. Από τη μεριά του ΟΑΣΘ, ο κ. Κώστας Ταγγίρης ανέφερε “είμαστε στα επιχειρησιακά μας όρια. Αλλά καταλαβαίνουμε το αίτημα για άλλα δύο λεωφορεία. Με πίεση μπορεί να γίνει. Θα χρειαστούν να λυθούν κάποια νομικά θέματα αρμοδιοτήτων όμως”. Για τα νομικά θέματα δεσμεύθηκε ο υπουργός.
Ο πρόεδρος του Δημοτικού συμβουλίου Θεσσαλονίκης Σπύρος Βούγιας όσο και ο δήμαρχος Κορδελιού Ευόσμου Λευτέρης Αλεξανδρίδης στάθηκαν στο θέμα των διαβάσεων τόσο για την ανάγκη τακτικών καθαρισμών τους που αλλάζουν την εικόνα τους αλλά και στα υλικά βαφής τους απαντώντας στο γεγονός ότι ενώ βάφονται μετά από μια εβδομάδα ξεθωριάζουν.
Ο δήμαρχος πέρα από την ανάγκη να πάει το Μετρό άμεσα στα Δυτικά ζήτησε να γίνουν δύο υπόγειες διαβάσεις (Επτανήσων και Διαλογή) λόγω μεγαλύτερης κυκλοφορίας στον σιδηρόδρομο με τον προαστιακό.
Το ζήτημα με τον τερματικό σταθμό του Μετρό στη Μίκρα έκανε η δήμαρχος Καλαμαριάς Χρύσα Αράπογλου.
“Κάνουμε ότι είναι δυνατόν για να υποδεχτούμε το Μετρό. Έχει κατανοήσει το σύνολο των προβλημάτων και των συνοδών θεμάτων ο κ. Ταχιάος. Στη Μίκρα έχουμε προβλήματα. Είχαμε μια δέσμευση 32 στρεμμάτων για να λειτουργήσει ως τερματικός σταθμός και να υποδεχθεί τα λεωφορεία από το ΙΚΕΑ αλλά και να υποδεχτεί την μεγάλη κίνηση από τις περιοχές ανατολικότερα. Δεν έχει καταλήξει πως θα λειτουργήσει. Χτυπάω την καμπάνα το Μάρτιο που θα ξεκινήσει το μετρό, η ανατολικότερη πλευρά θα θεωρήσει ότι θα πάει Μίκρα για να πάρει Μετρό. Αλλά δεν έχουμε υπολογίσει ακόμη θέσεις στάθμευσης” σημείωσε μεταξύ άλλων.
Απαντώντας ο Νίκος Ταχιάος ξεκαθάρισε για ακόμη μια φορά πως σε αυτή τη φάση δεν μπορεί να ολοκληρωθεί το έργο του τερματικού σταθμού στη Μίκρα αλλά μπορεί να γίνει ένας σχεδιασμός για μικρότερο χώρο στάθμευσης.
“Επηρεαζόμαστε και εμείς από τα έργα του FLYOVER. Τα προβλήματα στη Θέρμη δεν δημιουργούνται μόνο λόγω των έκτακτων παρεμβάσεων. Είναι μόνιμη ή κατάσταση. Είναι κόλαση πλέον πρωί και μεσημέρι” σημείωσε από τη μεριά του ο δήμαρχος Θέρμης Θεόδωρος Παπαδόπουλος. Έκανε λόγο για “έντονη δραστηριότητα οικιστική, χίλια διαμερίσματα κάθε χρόνο. Δεν έχουμε ξεπεράσει το 30% του συντελεστή δόμησης. Αν φτάσουμε 60-70 δεν θα κυκλοφορεί τίποτα. Διασύνδεση άμεσα από το Μετρό μέχρι το αεροδρόμιο για να δώσει μια διέξοδο. Δεν θα χρειάζεται το Πανόραμα να περάσει μέσα από τη Θέρμη. Και τα εκτός σχεδίου φυτρώνουν σαν μανιτάρια. Δεν θα μπορέσουμε να περάσουμε σε λίγο. Αν δεν δεσμεύσουμε στρέμματα” σχολίασε.
Τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων και να μην φορτωθεί η αγορά άλλο ένα πρόβλημα ζήτησε ο πρόεδρος του ΕΕΘ Κυριάκος Μερελής.
Έθεσε το θέμα της θαλάσσιας αστικής συγκοινωνίας την οποία υποστήριξε και ο Σπύρος Βούγιας.
Παρεμβαίνοντας ο Νίκος Ταχιάος ενημέρωσε ότι θα γίνει μια προσπάθεια το Μετρό να λειτουργήσει ένα Σαββατοκύριακο στις γιορτές ολόκληρο το 24ωρο.
Την πρόταση του να δημιουργηθούν θέσεις στάθμευσης με πορτοκαλί διαγράμμιση για τα αυτοκίνητα των ελεύθερων επαγγελματιών έθεσε ξανά ο πρόεδρος του ΒΕΘ Μάριος Παπαδόπουλος. Οι θέσεις πρότεινε να μπουν αντί ορισμένων στα σημεια με ελεγχόμενη στάθμευση. “Με τα πρόστιμα δεν γίνεται να προχωρήσουμε” τόνισε.
“Μεγάλη προσοχή την περίοδο των Χριστουγέννων. Η αγορά ζει και περιμένει αυτές τις μέρες. Να υπάρχει μια ανοχή στις φορτοεκφορτώσεις” ζήτησε ο Α αντιπρόεδρος του ΕΒΕΘ κ. Μωραϊτίδης.
Παραπάνω τροχονόμους και κυρίως στα τέσσερα φανάρια στο δρόμο του Πανοράματος ζήτησε ο εκπρόσωπος των ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων. “6500 μαθητές στο φανάρι της γέφυρας Πανοράματος 166 σχολικά λεωφορεία, 1500 γονείς, 1000 ΙΧ εργαζομένων. Τέσσερα φανάρια να μπούνε τροχονόμοι. Συνεννοούμαστε να σχολάνε τα σχολεία με τουλάχιστον δέκα λεπτά διάφορα” συμπλήρωσε.
“Δεν σηκώνει συζήτηση για να αλλάξει το χρονοδιάγραμμα του FLYOVER” τόνισε ο εκπρόσωπος του εργολάβου. Σημείωσε ότι με το τούνελ δεν θα υπάρξει ζήτημα στην κυκλοφορία καθώς θα συνεχίσει να κυκλοφορεί ανά δύο λωρίδες όσο θα κατασκευάζεται το καινούριο.
“Με ΟΣΕΘ και δήμους έχουμε κάνει πολύ καλή δουλειά. Συνύπαρξη λεωφορείων και ταξί στις λεωφορειολωρίδες. Είναι σημαντικό. Το μεγαλύτερο επίτευγμα είναι αυτό της Τροχαίας. Έκανε θαύματα η κ. Παπαγεωργόπουλου.” επεσήμανε από τη μεριά του ο πρόεδρος των Ταξί, Κλήμης Λεοντιάδης.
