Θέμα Theopinion: Το «ορφανό» χιλιόμετρο που ταλαιπωρεί όλη τη Δυτική Θεσσαλονίκη

Θέμα Theopinion: Το «ορφανό» χιλιόμετρο που ταλαιπωρεί όλη τη Δυτική Θεσσαλονίκη

Μπορεί να είναι πλέον θέμα ημερών τα εγκαίνια του έργου του περίφημου «ορφανού» χιλιομέτρου στην Ποτίδαια, για το άλλο… «ορφανό» χιλιόμετρο, όμως, αυτό εντός της Θεσσαλονίκης, εκεί στην οδό Λαγκαδά, που ταλαιπωρεί καθημερινά χιλιάδες οδηγούς, τα νέα δεν είναι και τόσο ευχάριστα.

Μήνες ακόμη ταλαιπωρίας ακολουθούν, καθώς το έργο διαπλάτυνσης του συγκεκριμένου κομματιού της Λαγκαδά, από την Αγίων Πάντων έως το πρώην στρατόπεδο Παύλου Μελά, βρίσκεται ακόμη σε στάδιο μελετών. Βέβαια, αν σκεφτεί κανείς πως το εν λόγω χιλιόμετρο και η διαπλάτυνσή του είναι μια… εκκρεμμότητα που «μετρά» ήδη τουλάχιστον 15 χρόνια καθυστέρησης, ακόμη και η είδηση ότι είναι σε εξέλιξη η εκπόνηση της οριστικής μελέτης είναι μάλλον θετική…

Προς το παρόν, πάντως, και για αρκετό καιρό ακόμη, χιλιάδες οδηγοί που διέρχονται από το σημείο θα εξακολουθούν να εκνευρίζονται μπαίνοντας στο συγκεκριμένο κομμάτι της Λαγκαδά, «συναντώντας» ουρές αυτοκινήτων και μποτιλιάρισμα, αφού ο δρόμος στενεύει, την ώρα που είναι καθημερινά τα παράπονα για τον θόρυβο αλλά και τους ρύπους που υφίστανται καθημερινά κάτοικοι και επιχειρηματίες της περιοχής, που παραμένει «παραπονεμένη», αν σκεφτεί κανείς ότι το έργο της διαπλάτυνσης της υπόλοιπης οδού Λαγκαδά είχε εκτελεστεί πριν από περίπου 15 χρόνια.

Το πρόβλημα και στη συγκεκριμένη περίπτωση ήταν οι απαλλοτριώσεις, πρόβλημα που ξεπεράστηκε, με τη διαπλάτυνση να γίνεται από την πλευρά των Κοιμητηρίων.

Χρηματοδότηση από το νέο ΕΣΠΑ

«Η υπογραφή της σύμβασης για την οριστική μελέτη του έργου έγινε τον περασμένο Μάιο και εντός του 2022 η μελέτη ολοκληρώνεται», τονίζει στο The Opinion o Αντιπεριφερειάρχης Υποδομών, Πάρις Μπίλλιας. Ωστόσο, σύμφωνα με τον ίδιο, το πρόβλημα είναι η χρηματοδότηση, καθώς (και) για το συγκεκριμένο έργο αναμένεται να ανοίξει η… κάνουλα του νέου  ΕΣΠΑ, κάτι που δεν έχει γίνει ακόμη.

«Θέλουμε το έργο να είναι ώριμο μελετητικά, προκειμένου να ενταχθεί άμεσα για χρηματοδότηση, με το που ανοίξει το νέο ΕΣΠΑ. Ελπίζω ότι ακόμη και μέσα στο 2023 θα μπορούσαμε να έχουμε ανάδοχο για να ξεκινήσει το έργο», πρόσθεσε.

Με βάση τη μελέτη, εκτός από τις τρεις λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση που θα κατασκευαστούν, το έργο θα περιλαμβάνει  κόμβους σηματοδότησης στην Αγίων Πάντων και στο Παύλου Μελά, ενώ προβλέπονται και παρεμβάσεις οδοφωτισμού και ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων.