Θέμα TheOpinion – Κυκλοφοριακό: Τα «κόκκινα σημεία» και οι λύσεις ασπιρίνη

Θέμα TheOpinion – Κυκλοφοριακό: Τα «κόκκινα σημεία» και οι λύσεις ασπιρίνη

Ένα από τα πλέον «κόκκινα» σημεία στον οδικό χάρτη της Θεσσαλονίκης από άποψη κυκλοφοριακού φόρτου επέλεξαν σήμερα να «επισκεφτούν» – προφανώς για συμβολικούς λόγους – ο εντεταλμένος δημοτικός σύμβουλος για θέματα Δημοτικής Αστυνομίας, Δημήτρης Δαγκλής με τον Διευθυντή της Διεύθυνσης Τροχαίας Θεσσαλονίκης, Θωμά Γέρμανο, μαζί με γερανό που «σήκωσε» παράνομα παρκαρισμένα αυτοκίνητα.

Στο σημείο αυτό, στη συμβολή των οδών Πολυτεχνείου με Δωδεκανήσου, στην προέκταση της Τσιμισκή, η κίνηση είναι… σχεδόν μόνιμη, με τα διπλοπαρκαρισμένα αυτοκίνητα λόγω των Δικαστηρίων να είναι καθημερινό φαινόμενο.

Αλλά και αργότερα το μεσημέρι, κάθε μέρα, η Θεσσαλονίκη «στενάζει» σε αυτό το τετράγωνο της ταλαιπωρίας. Από την ώρα εκείνη και μετά, η 26ης Οκτωβρίου αρχίζει να «φορτώνει», με το φανάρι που βρίσκεται στη συμβολή της με την Σαλαμίνος (την προέκταση της Δωδεκανήσου) να είναι μονίμως μπλοκαρισμένο. Το μποτιλιάρισμα μεταφέρεται έτσι στη Δωδεκανήσου, ενώ σιγά σιγά μπλοκάρουν και όλοι οι γύρω δρόμοι.

Μια πόλη πάντα με κίνηση

Το κυκλοφοριακό πλέον στην πόλη της Θεσσαλονίκης δεν έχει.. ωράριο. Κι αν κάποτε οι συγκοινωνιολόγοι μιλούσαν για ώρες αιχμής και «κόκκινα σημεία», τώρα η μόνιμη απάντησή τους στην ερώτηση «πότε έχει περισσότερη κίνηση στην πόλη;» είναι η εξής: «δεν υπάρχουν πλέον ώρες αιχμής. Η κίνηση στο κέντρο είναι μόνιμη».

Μόλις προχτές το μεσημέρι, σε συνάντησή του με την ηγεσία της Ελληνικής Αστυνομίας στη Θεσσαλονίκη, ο Δήμαρχος Κωνσταντίνος Ζέρβας έθεσε ως πρώτης προτεραιότητας τις άμεσες παρεμβάσεις για το κυκλοφοριακό. Η συνάντηση είχε πραγματοποιηθεί σε συνέχεια τηλεφωνικής επικοινωνίας που είχε ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης για το θέμα αυτό και με τον Υπουργό Προστασίας του Πολίτη Τάκη Θεοδωρικάκο.

Αλλά και τον περασμένο Οκτώβριο, ο Δήμαρχος συγκάλεσε έκτακτη σύσκεψη για το κυκλοφοριακό με τη συμμετοχή συναρμόδιων φορέων, βάζοντας για άλλη μια φορά ψηλά το ζήτημα στην ατζέντα της πόλης. Και σε εκείνη τη σύσκεψη είχαν συζητηθεί μέτρα για να «ανακουφιστεί» τουλάχιστον η πόλη από το νούμερο ένα πρόβλημα που ταλανίζει τους πολίτες της.

Τι γίνεται, όμως, στην πράξη; Η λιγοστή δύναμη της Τροχαίας που βγαίνει στους δρόμους προφανώς δεν επαρκεί, ωράριο φορτοεκφορτώσεων δεν ελέγχει κανείς, η ατομική ευθύνη προφανώς δεν είναι αρκετά έντονη σε όλους, ενώ οι υποδομές παραμένουν ανύπαρκτες.

Τα «κόκκινα» σημεία

Στα «κόκκινα σημεία» κυκλοφοριακά αναφέρεται μιλώντας στο The Opinion ο εκπρόσωπος ενός κλάδου που είναι… μονίμως στο τιμόνι, ο πρόεδρος του Σωματείου Ιδιοκτητών Ταξί Θεσσαλονίκης, Κλήμης Λεοντιάδης.

«Τις πρωινές ώρες το πρόβλημα εντοπίζεται στον άξονα της Τσιμισκή και κυρίως στην κατάληξή της εκεί στην Πολυτεχνείου, όπου βρίσκεις μονίμως διπλοπαρκαρισμένα και με δυσκολία χωρούν δύο αυτοκίνητα να περάσουν δίπλα δίπλα. Στο σημείο είναι σε εξέλιξη και έργα για ποδηλατόδρομο, έργο εξαιρετικό μεν, ωστόσο εάν μείνει χωρίς αστυνόμευση, θα δημιουργήσει περισσότερα προβλήματα. Αν δίπλα στον ποδηλατόδρομο, αρχίσουν να παρκάρουν πάλι αυτοκίνητα, τότε το πρόβλημα που ήδη υπάρχει στην περιοχή, θα ενταθεί», εκτιμά ο κ. Λεοντιάδης. Σύμφωνα με τον ίδιο, στο σημείο πρέπει να βρεθεί λύση με πάρκινγκ μέσα στο Λιμάνι, για να κατευθυνθεί ο μεγαλύτερος όγκος αυτοκινήτων.

Όσο για τη φημολογούμενη αμφιδρόμηση της 26ης Οκτωβρίου, ο κ. Λεοντιάδης εκτιμά ότι αν οι αρμόδιοι προχωρήσουν στην αμφιδρόμηση της οδού χωρίς όμως την επαναφορά αμφιδρόμησης και στη Δωδεκανήσου, τότε το πρόβλημα θα είναι τεράστιο και σε εκείνη την περιοχή.

Και στην Αγίου Δημητρίου

Ένα ακόμη «κόκκινο» σημείο, κυρίως τις πρωινές ώρες στη Θεσσαλονίκη είναι η οδός Αγίου Δημητρίου, που αν αστυνομευόταν, θα μπορούσε να σηκώσει κυκλοφοριακό φόρτο που σήμερα «σηκώνουν» η Τσιμισκή και η Εγνατία στο ρεύμα προς δυτικά.

«Το πρωί η Αγίου Δημητρίου γίνεται οδός με μία και μόνο λωρίδα κίνησης. Οι υπόλοιπες έχουν στην πράξη καταργηθεί. Ποιος θυμάται σήμερα ότι η Αγίου Δημητρίου έχει πέντε λωρίδες κυκλοφορίας;», εξηγεί και προσθέτει: «Οι δύο λωρίδες έχουν καταργηθεί και σε αυτή την οδό από τα… κανονικά παρκαρισμένα, οι υπόλοιπες από τα παράνομα παρκαρισμένα, ενώ στο σημείο γύρω από τον ναό του Αγίου Δημητρίου που τώρα το καλοκαίρι παρκάρουν και τουριστικά λεωφορεία το πρόβλημα είναι ακόμη μεγαλύτερο».

Όσο για την οδό Λαγκαδά, ο κ. Λεοντιάδης μιλά για χρόνιο πρόβλημα στο κατέβασμα προς Μοναστηρίου, υπενθυμίζοντας και τη χαρακτηριστική πολυετή καθυστέρηση στη διαπλάτυνση της οδού από το πρώην στρατόπεδο Παύλου Μελά έως την Αγίων Πάντων, σε αυτό το περίφημο «ορφανό» χιλιόμετρο της Θεσσαλονίκης.

Το… μετρό και τα πασαλάκια

Το κυριότερο πρόβλημα είναι ότι δεν υπάρχουν υποδομές, ώστε το κέντρο της Θεσσαλονίκης να μπορεί να «σηκώνει» τόσο μεγάλο κυκλοφοριακό φόρτο, που μάλιστα αυξάνεται παρά μειώνεται, όπως επισημαίνει ο κ. Λεοντιάδης.

«Ακούμε ότι με τη λειτουργία του μετρό θα κυκλοφορούν καθημερινά τουλάχιστον 50.000 λιγότερα αυτοκίνητα, ίσως αυτό ανακουφίσει το πρόβλημα», λέει.

Τι γίνεται όμως έως τότε; Περισσότερη αστυνόμευση και… πασαλάκια για να αντιμετωπιστεί η μάστιγα των παράνομα παρκαρισμένων, προτείνει ο κ. Λεοντιάδης, όπως αυτά που είχαν τοποθετηθεί στη Λεωφόρο Στρατού αλλά και στην Ερμού, αλλά αφαιρέθηκαν, με αποτέλεσμα να δημιουργείται και πάλι πρόβλημα στην περιοχή.