Ταχιάος: Μόνο πολιτικοί λόγοι ή δικαστικές εμπλοκές μπορούν να καθυστερήσουν το Flyover

Την πεποίθησή του ότι ο χρόνος έναρξης του FlyOver στη Θεσσαλονίκη θα είναι στα μέσα Μαΐου του 2027 επανέλαβε o υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Νίκος Ταχιάος.

Ταχιάος: Μόνο πολιτικοί λόγοι ή δικαστικές εμπλοκές μπορούν να καθυστερήσουν το Flyover

Την πεποίθησή του ότι ο χρόνος έναρξης του FlyOver στη Θεσσαλονίκη θα είναι στα μέσα Μαΐου του 2027 επανέλαβε o υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Νίκος Ταχιάος.

Μάλιστα, ο ίδιος διευκρίνισε ότι το μόνο που μπορεί να καθυστερήσει το έργο είναι πολιτικοί λόγοι ή δικαστικές εμπλοκές.

Πιο αναλυτικά, μιλώντας σε ημερίδα για το Flyover που διοργάνωσε το πρωί το Ράδιο Θεσσαλονίκη, ο κ. Ταχιάος αναφέρθηκε και στο έργο του Μετρό σημειώνοντας ότι το έργο «κακοφόρμισε» όταν το 2015 και με ευθύνη της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, ο δήμος Θεσσαλονίκης ζήτησε την κατάργηση του σταθμού Βενιζέλου.

«Η ιστορία τράβηξε μέχρι το 2018 γιατί έκαναν το ΜΕΤΡΟ πολιτικό παιχνίδι» συμπλήρωσε.

Σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, από την πλευρά του, ο Νίκος Κουρέτας, επικεντρώθηκε στον επιμερισμό του κυκλοφοριακού που θα επιτευχθεί με τη λειτουργία του Μετρό και την ολοκλήρωση του Flyover, σε συνδυασμό με την αναδιαμόρφωση των λεωφορειακών γραμμών.

Επικαλούμενος στοιχεία έρευνας της εταιρίας σε δείγμα 13.000 νοικοκυριών, σε 658 χιλιόμετρα οδών του πολεοδομικού συγκροτήματος αλλά και σε μελέτες μετακινήσεων που θα παρουσιαστεί σε λίγες μέρες, ο κ. Κουρέτας τόνισε ότι το 2030 θα αποφορτιστούν όλοι οι οδικές αρτηρίες από το «κόκκινο» που είναι σήμερα και θα αυξηθεί κατά 50% η χρήση των μέσων συγκοινωνίας. Για τα δε έργα του μετρό, είπε ότι παραδόθηκαν όλοι οι επιφανειακοί χώροι εκτός από ένα μικρό φρέαρ στη Βενιζέλου που σύντομα θα είναι έτοιμο.

Το 90% εκτιμά ότι δεν θα τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα κατασκευής του Flyover-Έρευνα σε δείγμα 4100 ατόμων

Την ίδια ώρα, σύμφωνα με την ίδια πηγή, απογοητευμένοι εμφανίζονται οι κάτοικοι της Θεσσαλονίκης για το Flyover όπως προκύπτει σε έρευνα που πραγματοποίησε η εταιρεία δημοσκοπήσεων Interview για λογαριασμό του Ράδιο Θεσσαλονίκη 94.5 και παρουσιάστηκε στη σημερινή ημερίδα.

Στην έρευνα που έγινε σε δείγμα 4.101 ατόμων στο πολεοδομικό συγκρότημα Θεσσαλονίκης την χρονική περίοδο Φεβρουαρίου-Μαρτίου 2024, το 90% θεωρεί ότι δεν θα τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα κατασκευής, το 54% ότι δεν θα βοηθήσει στο κυκλοφοριακό πρόβλημα και το 58% των ερωτώμενων δεν συμφωνεί με την κατασκευή του Flyover, έναντι του 42% που συμφωνεί.

Το 83% δήλωσε ότι το έργο έπρεπε να ξεκινήσει μετά την ολοκλήρωση του Μετρό και το 95% θεωρεί ότι η κατασκευή του έργου επιβαρύνει το κυκλοφοριακό πρόβλημα. Σημαντική είναι και η επιβάρυνση που καταγράφεται καθημερινά στις μετακινήσεις αφού οι περισσότεροι δηλώνουν από 30 έως 45 λεπτά ημερησίως, κυρίως από τα ανατολικά στα δυτικά. Μάλιστα, όπως εξήγησε ο Γιώργος Ηλιάδης, ιδιοκτήτης μεταφορικής, η Θεσσαλονίκη αναπτύσσεται κυρίως δυτικά για επαγγελματικούς λόγους και ανατολικά για κατοικίες.

«Όσο χρόνο κάναμε να πάμε Κατερίνη, τόσο κάνουμε τώρα από την μία άκρη στην άλλη από τον περιφερειακό» είπε κάνοντας ιδιαίτερη μνεία στην έλλειψη ΛΕΑ αλλά και στην αύξηση των μικρών φορτηγών για διανομές.