Σιδηροδρομική σύνδεση ΟΛΘ – Αυτές οι εταιρείες τη διεκδικούν
Θέσεις μάχης λαμβάνουν οι ενδιαφερόμενοι για το έργο κατασκευής της διασύνδεσης του Λιμένος Θεσσαλονίκης με το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας, όπως και για τα άλλα μεγάλα σιδηροδρομικά έργα νέας γενιάς.
Στην περίπτωση της διασύνδεσης του ΟΛΘ, τέσσερις είναι οι ενδιαφερόμενοι για τον έκτο και τελευταίο διαγωνισμό του μεγάλου σιδηροδρομικού πακέτου της ΕΡΓΟΣΕ. Οι φάκελοι για την σιδηροδρομική σύνδεση του 6ου προβλήτα του ΟΛΘ με το δίκτυο και για τον Δυτικό Προαστιακό της Θεσσαλονίκης ανοίχθηκαν σήμερα, βάζοντας στο παιχνίδι τις ίδιες μεν εταιρείες που έχουν εμφανιστεί σε όλους τους διαγωνισμούς για τα σιδηροδρομικά έργα.
Η διαφορά είναι πως σε αυτή την περίπτωση έχουμε τέσσερα και όχι τρία σχήματα, καθώς η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η Intrakat κατεβαίνουν ξεχωριστά». Τα άλλα δύο σχήματα παραμένουν σταθερά, δηλαδή οι κοινοπραξίες ΑΒΑΞ – Alstom και ΕΛΛΑΚΤΩΡ – Μυτιληναίος.
Ο προϋπολογισμός δημοπράτησης του έργου, ανέρχεται σε 53,5 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) και ο ανάδοχος που θα επιλεγεί θα αναλάβει τη μελέτη και κατασκευή της νέας σιδηροδρομικής γραμμής για τη σιδηροδρομική σύνδεση του 6ου Προβλήτα του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) με την υφιστάμενη Σιδηροδρομική Γραμμή που συνδέει τον Σταθμό Διαλογής Θεσσαλονίκης με τον Εμπορικό Σταθμό και τον Λιμένα. Το έργο αφορά σε μονή σιδηροδρομική γραμμή.
Ο δεύτερος άξονας του έργου αφορά στην ανάπτυξη δικτύου δυτικού προαστιακού σιδηροδρόμου στη Θεσσαλονίκη επί υφισταμένων σιδηροδρομικών γραμμών ή/και νέων τμημάτων γραμμών.
Με την ολοκλήρωσή τους αναμένεται να επιτευχθεί η αναβάθμιση του κύριου σιδηροδρομικού άξονα της χώρας, με κύρια χαρακτηριστικά τη βελτίωση της ασφάλειας, την αύξηση αξιοπιστίας του σιδηροδρόμου και κατά συνέπεια την προσέλκυση μεγαλύτερου μεταφορικού έργου σε σχέση με τα οδικά μέσα.