Σε αδιέξοδο δύο Πειραματικά Νηπιαγωγεία της Θεσσαλονίκης – «Μέχρι πότε η εκπαίδευση των νηπίων θα αντιμετωπίζεται με προχειρότητα και αδιαφορία;»
Ανακοίνωση εξέδωσε λίγες μέρες πριν την έναρξη της φετινής σχολικής χρονιάς, το ΔΣ του Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων του 2ου και 3ου Πειραματικού Νηπιαγωγείου Θεσσαλονίκης για την κατάσταση όπου λειτουργούν τα συγκεκριμένα σχολεία τα τελευταία χρόνια.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση, το 2ο και το 3ο Πειραματικό Νηπιαγωγείο Θεσσαλονίκης, ενταγμένα στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, λειτουργούν εδώ και χρόνια υπό καθεστώς αστάθειας και ανασφάλειας. Δεν διαθέτουν σταθερή στέγη, ούτε σταθερό εκπαιδευτικό προσωπικό (με ελάχιστες εξαιρέσεις), ενώ απουσιάζει κάθε ουσιαστική διοικητική και λειτουργική στήριξη. Έτσι, τίθεται σε αμφιβολία αν μπορούν, υπό αυτές τις συνθήκες, να επιτελέσουν τον παιδαγωγικό τους ρόλο.
Όπως επίσης αναφέρεται, το παλιό κτίριο είχε μετατραπεί σε χώρο επικίνδυνο με υγρασία, μούχλα, συσσωρευμένα μπάζα και την συνεχή παρουσία τρωκτικών στον εσωτερικό χώρο του Νηπιαγωγείου.
«Μετά από συνεχείς εκκλήσεις γονέων και εκπαιδευτικών, ο Δήμος Πυλαίας- Χορτιάτη αποφάσισε τη μετεγκατάσταση σε νέο χώρο όπου στεγάζεται το 5ο Δημοτικό Σχολείο Πυλαίας, απόφαση που έδωσε τότε ελπίδα. Όμως η υλοποίηση, αντί για λύση, δημιούργησε νέα αδιέξοδα. Στις 3 Σεπτεμβρίου, με αυτοψία διαπιστώθηκε ότι οι αίθουσες στο 5ο Δημοτικό Πυλαίας, όπου πρόκειται να στεγαστούν τα δύο Νηπιαγωγεία, παραμένουν σε κατάσταση εργοταξίου», σημειώνεται μεταξύ άλλων.
Αναλυτικά η ανακοίνωση:
«Το 2ο και το 3ο Πειραματικό Νηπιαγωγείο Θεσσαλονίκης, ενταγμένα στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, λειτουργούν εδώ και χρόνια υπό καθεστώς αστάθειας και ανασφάλειας. Δεν διαθέτουν σταθερή στέγη, ούτε σταθερό εκπαιδευτικό προσωπικό (με ελάχιστες εξαιρέσεις), ενώ απουσιάζει κάθε ουσιαστική διοικητική και λειτουργική στήριξη. Έτσι, τίθεται σε αμφιβολία αν μπορούν, υπό αυτές τις συνθήκες, να επιτελέσουν τον παιδαγωγικό τους ρόλο. Θύματα αυτής της κατάστασης είναι τελικά τα ίδια τα παιδιά, των οποίων οι γονείς επέλεξαν τα συγκεκριμένα σχολεία πιστεύοντας ότι θα τους προσφέρουν ένα ανώτερο επίπεδο εκπαίδευσης.
Το παλιό κτίριο είχε μετατραπεί σε χώρο επικίνδυνο: υγρασία, μούχλα, συσσωρευμένα μπάζα και –το σοβαρότερο– συνεχής παρουσία τρωκτικών στον εσωτερικό χώρο του Νηπιαγωγείου. Μετά από συνεχείς εκκλήσεις γονέων και εκπαιδευτικών, ο Δήμος Πυλαίας- Χορτιάτη αποφάσισε τη μετεγκατάσταση σε νέο χώρο όπου στεγάζεται το 5ο Δημοτικό Σχολείο Πυλαίας, απόφαση που έδωσε τότε ελπίδα.
Όμως η υλοποίηση, αντί για λύση, δημιούργησε νέα αδιέξοδα. Στις 3 Σεπτεμβρίου, με αυτοψία διαπιστώθηκε ότι οι αίθουσες στο 5ο Δημοτικό Πυλαίας, όπου πρόκειται να στεγαστούν τα δύο Νηπιαγωγεία, παραμένουν σε κατάσταση εργοταξίου:
-οι τουαλέτες δεν έχουν ολοκληρωθεί και είναι διαμορφωμένες για δημοτικό, όχι για νήπια, -τα έπιπλα και το εκπαιδευτικό υλικό παραμένουν στοιβαγμένα σε σωρούς, -δεν έχει γίνει ηλεκτρολογικός έλεγχος, -οι αίθουσες παραμένουν βρώμικες και απροετοίμαστες, -οι αρμόδιοι δεν απαντούν αν έχουν ακολουθηθεί οι απαραίτητες διαδικασίες εγκρίσεων και καταλληλόλητας (υπάρχουν ενδείξεις για απουσία των σχετικών διαδικασιών)
Σαν να μην έφταναν όλα αυτά, οι περισσότεροι νηπιαγωγοί –που αλλάζουν για ακόμη μία χρονιά, με αλλαγές ακόμη και στη μέση του έτους– δεν έχουν ακόμη παρουσιαστεί, γεγονός που καθιστά αδύνατη την προετοιμασία των τάξεων. Ειδικά στο 3ο Νηπιαγωγείο, όλοι οι εκπαιδευτικοί θα είναι νέοι.
Στις, 3 Σεπτεμβρίου, με μόλις πέντε εργάσιμες ημέρες να απομένουν πριν από την έναρξη της σχολικής χρονιάς, είναι ξεκάθαρο ότι οι συνθήκες δεν επιτρέπουν την ασφαλή και ομαλή υποδοχή των παιδιών. Οι γονείς ζητούν άμεσα γραπτές και τεκμηριωμένες απαντήσεις:
-Είναι οι χώροι κατάλληλοι και νόμιμοι; -Έχουν τηρηθεί όλες οι διαδικασίες και εγκρίσεις; -Θα παραδοθεί έγκαιρα ένα σχολείο λειτουργικό και ασφαλές; -Πότε θα αναλάβουν οι νέοι νηπιαγωγοί υπηρεσία και έχουν ενημερωθεί για την κατάσταση;
Η ανησυχία είναι έκδηλη: η μετεγκατάσταση αποφασίστηκε για να δώσει οριστική λύση σε ένα χρόνιο πρόβλημα, αλλά σήμερα τα παιδιά κινδυνεύουν να ξεκινήσουν τη χρονιά σε συνθήκες που θυμίζουν εργοτάξιο. Επίσης τίθεται σε αμφιβολία το πότε θα μπορέσει το σχολείο να λειτουργήσει ουσιαστικά και παραγωγικά, με νέους εκπαιδευτικούς που θα κληθούν να προσαρμοστούν σε ένα τόσο ακατάλληλο πλαίσιο.
Το ερώτημα παραμένει αμείλικτο: μέχρι πότε η εκπαίδευση των νηπίων θα αντιμετωπίζεται με προχειρότητα και αδιαφορία; Και ειδικότερα: πόσο «πειραματική» μπορεί να θεωρείται η εκπαίδευση όταν τα Νηπιαγωγεία μας δεν έχουν σταθερή στέγη, σταθερούς δασκάλους ούτε εξασφαλισμένες συνθήκες ασφάλειας;
Με εκτίμηση,
Το ΔΣ του Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων του 2ου & 3ου Πειραματικού Νηπιαγωγείου».