Ψελλού: Παραμένει χωρίς φανάρια η επικίνδυνη νότια είσοδος από την πλευρά της Μουδανιών
Ο ιστορικός του μέλλοντος σίγουρα θα απορήσει με την τόσο μεγάλη σημασία που προσέδωσε η Θεσσαλονίκη του 2025 στη λειτουργία κάποιων φαναριών.
Ένας υφυπουργός, ένας αντιπεριφερειάρχης, ένας δήμαρχος, ένας πρόεδρος Οργανισμού, ο συντονιστής του γραφείου πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη (κι όχι μόνο αυτοί) βρέθηκαν, φωτογραφήθηκαν κι έκαναν δηλώσεις το περασμένο Σάββατο, για τα εγκαίνια της παράδοσης στην κυκλοφορία… των φαναριών στην οδό Μιχαήλ Ψελλού, στη Νέα Ελβετία, στη Θεσσαλονίκη.
Κάμερες, δημοσιογράφοι, συνεργεία βρέθηκαν στο σημείο για να καλύψουν το σπουδαίο γεγονός της λειτουργίας των φαναριών.
Ο ιστορικός του μέλλοντος σίγουρα θα απορήσει με την τόσο μεγάλη σημασία που προσέδωσε η Θεσσαλονίκη του 2025 στη λειτουργία κάποιων φαναριών. Σαν να τον βλέπουμε. Θα αναζητήσει πηγές, δημοσιεύματα, δηλώσεις για να μπορέσει να κατανοήσει την σπουδαιότητα του γεγονότος…
Εκεί θα δει ότι η Θεσσαλονίκη στα τέλη Νοεμβρίου 2024 πανηγύριζε για την πρώτη της γραμμή μετρό, μήκους 9,6 χλμ, ενός έργου που είχε δημοπρατηθεί… 18 ολόκληρα χρόνια πριν!
Προχωρώντας την ιστορική του έρευνα θα ανακαλύψει ότι αμέσως μετά τη λειτουργία του μετρό, η Θεσσαλονίκη του 2025 έκανε αγώνα για να διανοίξει έναν δρόμο που έπρεπε να είχε διανοιχτεί εδώ και χρόνια. Την οδό Ψελλού.
Κι εκεί θα ανακαλύψει ότι ενώ ο δρόμος εδώ και τέσσερις μήνες είχε διανοιχθεί και ασφαλτοστρωθεί στο σύνολό του, δηλαδή στα επίμαχα 400 μέτρα από την απόληξη της εθνικής οδού Θεσσαλονίκης – Νέων Μουδανιών μέχρι την οδό Αλλατίνη και την Παπαναστασίου, δεν δινόταν στην κυκλοφορία, με αποτέλεσμα ΙΧ και κυρίως λεωφορεία να υποχρεώνονται να κάνουν κύκλο για να εισέρχονται από τη νότια πλευρά της οδού.
Και κάπου εκεί, ο ιστορικός του μέλλοντος θα ανακαλύψει την αιτία στη σπουδαιότητα των συγκεκριμένων φαναριών. Θα βρει, διαβάζοντας, ότι τα θρυλικά αυτά φανάρια, αν και επρόκειτο να τοποθετηθούν νωρίτερα , προκειμένου να ρυθμίζεται η κυκλοφορία στη διασταύρωση Ψελλού με Παπαναστασίου, σκαλωναν σε κάτι που λέγεται «αρμοδιότητες».
Η τοποθέτηση των σηματοδοτών ήταν ευθύνη της Ελληνικό Μετρό, η οποία και ενεπλάκη ευρύτερα στην κατασκευή του σταθμού μετεπιβίβασης του μετρό στη Νέα Ελβετία. Ωστόσο, η έγκριση των απαραίτητων μελετών ήταν αρμοδιότητα άλλων δύο φορέων: δήμου Θεσσαλονίκης και Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας… Όταν λοιπόν ολοκληρώθηκε η όλη διαδικασία, επιτέλους τα φανάρια άρχισαν να λειτουργούν, με την εκκίνηση να γίνεται με κάθε επισημότητα, όπως είδαμε το περασμένο Σάββατο.
Την ίδια επισημότητα ο επίμονος ιστορικός του μέλλοντος θα συναντήσει βέβαια και σε άλλα μεγαλειώδη έργα στη Θεσσαλονίκη, οπως για παράδειγμα στην… αλλαγή καθισμάτων στον κινηματογράφο Ολύμπιον.
Παραμένει χωρίς φανάρια η νότια είσοδος στην Ψελλού
Να σημειωθεί βέβαια ότι απαιτείται οπωσδήποτε τοποθέτηση φαναριών και στην «απέναντι» είσοδο της Ψελλού, εκεί που διασταυρώνεται με τον παράδρομο της Λεωφόρου Κωνσταντίνου Καραμανλή, εκεί δηλαδή από όπου μπαίνουν στην πόλη όσοι έρχονται από τον δρόμο της Χαλκιδικής.
Στο σημείο αυτό, η κίνηση είναι «φορτωμένη», η διασταύρωση προβληματική, ενώ από εκεί περνούν και πεζοί επιβάτες που επιχειρούν να φτάσουν στον τερματικό σταθμό Νέας Ελβετίας του μετρό, με κίνδυνο ατυχήματος, αφού ακόμη δεν λειτουργούν εκεί φανάρια.
Μάλιστα, όπως έγινε γνωστό το περασμένο Σάββατο, η λειτουργία των σηματοδοτών σε αυτή τη νότια είσοδο αναμένεται να γίνει το επόμενο διάστημα, πιθανόν στο τέλος Ιουλίου…
Να σημειωθεί για την ιστορία ότι στη διασταύρωση αυτή επρόκειτο να γίνει κι άλλος κόμβος, ο οποίος παραπέμπεται στις ελληνικές καλένδες, αφού θα πρέπει να γίνουν μελέτες και να βρεθεί χρηματοδότηση…