Η ΑΔΕΔΥ επαναπροκήρυξε για σήμερα την απεργία των δασκάλων
Σε 24ωρη απεργία οι δάσκαλοι - 48ωρη απεργία από τις σχολικές καθαρίστριες
Ημέρα απεργιών και σήμερα Τετάρτη (23/10). Τα πλοία θα παραμείνουν για δεύτερο 24ωρο δεμένα στα λιμάνια, ενώ σε κινητοποιήσεις με συγκέντρωση σε Αθήνα αλλά και Θεσσαλονίκη προχωρούν και οι δάσκαλοι, μετά την επαναπροκήρυξη της απεργίας από την ΑΔΕΔΥ
Το Μονομελές Πρωτοδικείο Αθηνών δικαίωσε το υπουργείο Παιδείας και κήρυξε παράνομη την απεργία των δασκάλων για αύριο 23 Οκτωβρίου.
Καταγγέλλοντας τον υπουργό Παιδείας Κυριάκο Πιερρακάκη, η ΑΔΕΔΥ επανακήρυξε την απεργία.
Η Εκτελεστική Επιτροπή της ΑΔΕΔΥ κάνει λόγο σε ανακοίνωσή της για «πρωτοφανή – στα συνδικαλιστικά και εκπαιδευτικά χρονικά – ενέργεια του υπουργού Παιδείας να προσφύγει στα δικαστήρια, προκειμένου να κηρυχθεί παράνομη η 24ωρη απεργία της ΔΟΕ, που έχει αιτήματα, μεταξύ άλλων, τις αυξήσεις στους μισθούς, τις συγχωνεύσεις, τις προσλήψεις κτλ».
«Επικαλούμενος τον νόμο Χατζηδάκη (Ν. 4808/21), ο υπουργός Παιδείας και η κυβέρνηση ζητούν από το δικαστήριο την πλήρη κατάργηση του δικαιώματος των εκπαιδευτικών στην απεργία» σημειώνει η ΑΔΕΔΥ.
Οι ουσιαστικές αυξήσεις στους μισθούς των εκπαιδευτικών, η κατάργηση της αξιολόγησης, η αντίθεση στις συμπτύξεις τμημάτων και η λήψη μέτρων για την ασφάλεια των σχολείων με κρατική χρηματοδότηση «στο ύψος των πραγματικών αναγκών», βρίσκονται στο επίκεντρο των διεκδικήσεων του κλάδου.
«Απέναντι στην οξυμμένη επίθεση της κυβέρνησης της ΝΔ και του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. προτάσσουμε την οργάνωση του αγώνα μας για την ικανοποίηση των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών μας, το έργο και την καθημερινότητα των εκπαιδευτικών», αναφέρεται στην ανακοίνωση της ΔΟΕ.
48ωρη απεργία από τις σχολικές καθαρίστριες
48ωρη πανελλαδική απεργία έχουν κηρύξει για αύριο και μεθαύριο και οι σχολικές καθαρίστριες με βασικά αιτήματα:
-Την αναγνώριση της πάγιας και διαρκούς φύσης των αναγκών καθαριότητας των σχολείων και τη μετατροπή των συμβάσεων εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Ορισμένου Χρόνου (ΙΔΟΧ) σε πλήρους απασχόλησης αορίστου.
-Οι χρηματοδοτούμενες από τον κρατικό προϋπολογισμό προσλήψεις ΙΔΟΧ να είναι πλήρους απασχόλησης, ώστε να μην χρησιμοποιούν κάποιοι δήμοι συμβάσεις μερικής απασχόλησης 3 – 4 ωρών ημερησίως με μισθούς 300-350€ μηνιαίως. Άμεσα, οι δήμοι να προκηρύσσουν κατ’ ελάχιστο το 70% των θέσεων εργασίας στη σχολική καθαριότητα με συμβάσεις εργασίας πλήρους απασχόλησης.
-Να δοθεί προτεραιότητα στις προσλήψεις πλήρους απασχόλησης για το τρέχον διδακτικό έτος 2025-2026 σε όλους όσοι έχουν μεγαλύτερη μοριοδότηση με βάση τα έτη εμπειρίας και μάλιστα στην επόμενη ΚΥΑ η μοριοδότηση να είναι το μοναδικό κριτήριο, όχι μόνο κατάταξης, αλλά και επιλογής.
-Να προβλεφθεί ρητά η υποχρέωση προσλήψεων ολοκληρωμένης δεκάμηνης (10) απασχόλησης με έναρξη της σύμβασης την 1η Σεπτεμβρίου και λήξη την 30η Ιουνίου.
-Τα Μέσα Ατομικής Προστασίας ή τα αντίστοιχα voucher να χορηγούνται εγκαίρως και να υποχρεούνται οι δήμοι να τα παραδίδουν με την πρόσληψη.
-Να κατοχυρωθεί στην Εργάνη ενιαίος Κωδικός Πρόσληψης για το προσωπικό ΙΔΟΧ στη σχολική καθαριότητα και να υπάρχει ομοιογένεια στις πληρωμές μισθοδοσίας ώστε να αποτραπεί το φαινόμενο εργαζόμενοι ίδιας κατηγορίας να λαμβάνουν διαφορετικό ποσό καθαρών αποδοχών.
-Υπογραφή ΣΣΕ μεταξύ του Υπουργείου Εσωτερικών και της Ομοσπονδίας (ΟΣΕΥΠΕ), διασφάλιση της έγκαιρης πληρωμής της μισθοδοσίας καθώς και τη χορήγηση εξόδων μετακίνησης σε δήμους με χιλιομετρική διασπορά των σχολικών μονάδων.
-Πιστοποίηση Επαγγελματικών Δεξιοτήτων και Προϊόντων Καθαρισμού και Απολύμανσης χώρων καθώς, όπως επισημαίνουν, σε πολλά σχολεία, οι σχολικές επιτροπές προμηθεύονται αμφιβόλου ποιότητας καθαριστικά, που ενοχοποιούνται από τους εργαζόμενους για τη δραματική αύξηση των νοσούντων με καρκίνο.
-Το Υπουργείο Εσωτερικών να αποκλείσει κάθε δυνατότητα εισόδου εργολάβων οποιασδήποτε μορφής στην καθαριότητα σχολικών μονάδων.
Οι εργαζόμενοι της ΠΝΟ
Δεύτερη μέρα απεργίας και για τους εργαζόμενους στα πλοία που απαιτούν:
-Κατάργηση του Ν.41/50, -Άμεση τροποποίηση του άρθρου για τη τετράμηνη δρομολόγηση των Ε.Γ/Ο.Γ , Ταχυπλόων Πλοίων και -Επιβολή επτάμηνης υποχρεωτικής δρομολόγησης, -Στην πράξη και όχι στα χαρτιά χωρίς αντίκρισμα, την μη έγκριση δρομολογίων από το Σ.Α.Σ. και των Υπουργό, ενόψει της νέας δρομολογιακής περιόδου, χωρίς την απαρέγκλιτη τήρηση της Ναυτεργατικής Νομοθεσίας “Δεν μπορούμε να αγνοήσουμε την υψηλή κερδοφορία των εταιρειών, τα 150.000.000 ευρώ που εισπράττουν ετησίως από το Κρατικό ταμείο για τις επιδοτήσεις των άγονων γραμμών, το μποναμά που τους ετοιμάζει η Κυβέρνηση για την ανανέωση και εκσυγχρονισμό του στόλου τους λόγω της περίφημης μετάβασης στην πράσινη ναυτιλία. Δεν μπορούμε να αγνοήσουμε ακόμα ότι σε όλα τα πλοία παραβιάζονται σε βάρος των Ναυτεργατών ακόμα και αυτά τα ελάχιστα που περιλαμβάνονται στη Ναυτεργατική νομοθεσία” αναφέρει η ανακοίνωση της ΠΝΟ.