Με τον Δυτικό Προαστιακό στη Σίνδο – Ανεβήκαμε στο τρένο και φτάσαμε εκεί σε 11 λεπτά (ΦΩΤΟ-VIDEO)
«Από Θεσσαλονίκη στο Πανεπιστήμιο σε 20 λεπτά; Ούτε στα πιο τρελά μας όνειρα. Δοκιμάστε να γυρίσετε από Σίνδο στη Θεσσαλονίκη, με το λεωφορείο μέσω Μοναστηρίου στις 12, αλλά και στις 3 ή στις 4 το μεσημέρι…».
Με τα λόγια αυτά σχολιάζει νεαρός φοιτητής του ΔΙΠΑΕ (πρώην ΤΕΙ) το πρώτο του δρομολόγιο από την Θεσσαλονίκη προς τη Σίνδο, με τον Δυτικό Προαστιακό της Θεσσαλονίκης.
Ο ίδιος μαζί με μια συμφοιτήτριά του ήταν από τους περίπου 25 φοιτητές που είχαν ενημερωθεί για αυτή τη νέα εναλλακτική που τους προσφέρεται από σήμερα: να μπορούν δηλαδή να παίρνουν το τρένο από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό της Θεσσαλονίκης και να φτάνουν στη Σίνδο σε 11 λεπτά και μετά από εκεί με λεωφορείο του ΟΑΣΘ να μεταφέρονται στην είσοδο του πανεπιστημίου τους.

Τα πρώτα δρομολόγια
Η ώρα ήταν 9 το πρωί όταν και εμείς, μαζί με φοιτητές, ανεβήκαμε στο τρένο με άμεσο προορισμό, χωρίς ενδιάμεσους σταθμούς, την Σίνδο. Η αποβάθρα ήταν σχετικά άδεια, ιδίως αν σκεφτεί κανείς ότι την ίδια ώρα, η στάση του ΟΑΣΘ, του 52 που εκτελεί το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη – Σίνδος, ήταν γεμάτη με φοιτητές που περίμεναν το λεωφορείο τους.
Το εισιτήριο που κόψαμε από τα γκισέ του σιδηροδρομικού σταθμού κόστισε 1,60 ευρώ μετ’ επιστροφής, ενώ το ολόκληρο για μία διαδρομή κοστίζει 1 ευρώ.
Για τους φοιτητές, ισχύει έκπτωση 50%, με τα εισιτήρια να διατίθενται μέσω της ιστοσελίδας και της εφαρμογής της Hellenic Train, καθώς και από το εκδοτήριο του Σιδηροδρομικού Σταθμού Θεσσαλονίκης. Ο σταθμός της Σίνδου δεν διαθέτει εκδοτήριο, ωστόσο μπορεί κανείς να βγάλει κατά τη διαδρομή, από τον ελεγκτή.
Στις 9.12 το τρένο προσέγγιζε ήδη τον επιβατικό σταθμό στη Σίνδο, ο οποίος μάλιστα άλλαξε εικόνα. Όσοι αγαπούν τον σιδηρόδρομο, θυμούνται τον συγκεκριμένο σταθμό παραμελημένο, με μουτζούρες και γκράφιτι, με κλειστές αίθουσες και κατεστραμμένα κουφώματα. Η σημερινή του εικόνα δεν θυμίζει σε τίποτα αυτόν τον παραμελημενο σταθμό του χτες.
Οι επιβάτες του προαστιακού κατεβήκαμε στην αποβάθρα όπου είδαμε ότι μας περίμενε λεωφορείο του ΟΑΣΘ, το οποίο μας πήγε στην είσοδο του ΔΙΠΑΕ σε 8 λεπτά.
Η διαδρομή ήσυχη, χωρίς τη βαβούρα και το κυκλοφοριακό κομφούζιο που συναντά κανείς στους δρόμους της Θεσσαλονίκης αυτή την ώρα.

Η σημασία της εναλλακτικής
Από σήμερα, Τετάρτη, προστίθενται 6 νέα δρομολόγια ανά κατεύθυνση στα ήδη υπάρχοντα 11 μεταξύ Θεσσαλονίκης και Σίνδου, διαμορφώνοντας ένα σύνολο 17 καθημερινών δρομολογίων. (Το πρόγραμμα εδώ)
Η ανακοίνωση του Δήμου
Σημαντική ημέρα η έναρξη του Προαστιακού
Μια σημαντική ημέρα ξημέρωσε για το Δήμο Δέλτα και τη Σίνδο με τη λειτουργία του Προαστιακού σιδηροδρόμου και την παράλληλη λειτουργία της λεωφορειακής γραμμής που συνδέει τον Προαστιακό με το Διεθνές Πανεπιστήμιο Ελλάδος (ΔΙΠΑΕ).
Πλέον, ο Δήμος Δέλτα αποκτά ένα μέσο σταθερής τροχιάς που φτάνει στην έδρα του Δήμου, τη Σίνδο, ενώ το επόμενο διάστημα, σύμφωνα με τον προγραμματισμό, και τα Διαβατά και η Νέα Μαγνησία θα έχουν τη δυνατότητα της ποιοτικής μετακίνησης.
Η δήμαρχος Δέλτα, Γερακίνα Μπισμπινά, τόνισε σχετικά:
«Η σημερινή ημέρα είναι ιδιαίτερα σημαντική για τον Δήμο Δέλτα και ειδικά για τη Σίνδο. Η λειτουργία του Προαστιακού, σε συνδυασμό με τη νέα λεωφορειακή γραμμή που συνδέει τον σταθμό με το ΔΙΠΑΕ, δημιουργεί ένα ολοκληρωμένο σύστημα μετακίνησης που ενισχύει την καθημερινότητα των πολιτών και των φοιτητών κυρίως, σε πρώτη φάση και σε δεύτερη και των επιχειρήσεων της περιοχής.
Αποτελεί μια ουσιαστική παρέμβαση που υπηρετεί τον στόχο μας: έναν Δήμο με σύγχρονες, ασφαλείς και αξιόπιστες δημόσιες συγκοινωνίες. Μέσα από στενή συνεργασία με όλους τους αρμόδιους φορείς, υλοποιούμε βήμα–βήμα παρεμβάσεις που αλλάζουν την εικόνα και τη λειτουργία της Σίνδου σήμερα και των Διαβατών και της Νέας Μαγνησίας αύριο.
Με καλύτερη συνδεσιμότητα, μειωμένους χρόνους μετακίνησης και πραγματικές λύσεις στα προβλήματα προσβασιμότητας, ο Δήμος Δέλτα κάνει σήμερα ένα σημαντικό άλμα μπροστά. Σήμερα έχουμε την ολοκληρωμένη λύση για τους φοιτητές μας και συνεχίζουμε με σχέδιο, για έναν Δήμο που διευκολύνει τη ζωή όλων των ανθρώπων του και στηρίζει την ανάπτυξη της τοπικής οικονομίας».