Φωταγωγήθηκαν τα αρχαία στο σταθμό «Αγίας Σοφίας» του μετρό (ΦΩΤΟ)
Εντυπωσιακές είναι οι εικόνες που μας έρχονται από την καρδιά της Θεσσαλονίκης και πιο συγκεκριμένα από το σταθμό «Αγίας Σοφίας» του μετρό.
Εντυπωσιακές είναι οι εικόνες που μας έρχονται από την καρδιά της Θεσσαλονίκης και πιο συγκεκριμένα από το σταθμό «Αγίας Σοφίας» του μετρό.
Εικόνες: Παναγιώτης Αχλατλής
Το βράδυ της Τρίτης, όσοι έκαναν μια βόλτα στο κέντρο και πιο συγκεκριμένα στη συμβολή των οδών Αγίας Σοφίας και Εγνατίας, έγιναν μάρτυρες ενός εντυπωσιακού θεάματος στο σημείο που θα λειτουργεί ο ομώνυμος σταθμός.
Τα αρχαία που βρέθηκαν κατά τη διάρκεια των εκσκαφών για τις εργασίες του μετρό, είχαν αποσπαστεί πριν από περίπου πέντε χρόνια και αφού επανήλθαν στο σημείο, φωταγωγήθηκαν και κλέβουν τις εντυπώσεις.

Τα αρχαία θα φωταγωγούνται καθημερινά από τις 20:00 έως τις 22:00, ενώ όταν αλλάξει η ώρα, από τις 19:00 μέχρι τις 21:00, ανταποκρινόμενα στις οδηγίες της ΕΕ για την εξοικονόμηση ενέργειας.
Η ιστορία των μνημείων
Στο βόρειο τμήμα του Σταθμού Αγίας Σοφίας ήρθε στο φως μνημειακό σύνολο της ύστερης αρχαιότητας που καλύπτει μια μακρά περίοδο χρήσης μέχρι τα τέλη του 6ου αι.- αρχές 7ου αι.
Πρόκειται για τμήμα μίας από τις κύριες οδικές αρτηρίες στον άξονα Α-Δ, που αποκαλύφθηκε σε μήκος τουλάχιστον 72,80μ. Η οδός στρωμένη με μαρμάρινες πλάκες και οριοθετημένη από μαρμάρινα κράσπεδα, λίγο πριν τη συμβολή της με την κάθετη οδό στο ύψος της σημερινής Αγίας Σοφίας διευρύνεται, διαμορφώνοντας πλακόστρωτη πλατεία με κρήνη για να ξεδιψούν περαστικοί και περίοικοι.
Τη μνημειακή μορφή του δρόμου συμπληρώνει κιονοστοιχία, από την οποία ορατός σήμερα είναι ο ισχυρός στυλοβάτης, που σώζει κατά χώραν επτά βάσεις κιόνων του 4ου και 6ου αι., οριοθετεί τον οδικό άξονα στα νότια και τον χαρακτηρίζει ωςvia colonnata. Από τα κτήρια της νότιας οικοδομικής γραμμής των παλαιοχριστιανικών χρόνων εντοπίστηκαν μόνον οι όψεις τους και κάποια θυραία ανοίγματα. Σύμπλεγμα κτιστών αποχετευτικών αγωγών κατέληγε σε μεγάλο κεντρικό καμαροσκεπή αγωγό, που διέρχεται κάθετα στο ύψος της σημερινής οδού Πλάτωνος, ενώ πήλινοι και μολύβδινοι αγωγοί εξυπηρετούσαν τις ανάγκες του υδροδοτικού δικτύου της πόλης.
