Flyover: Πού θα στηθούν τα πρώτα εργοτάξια στον Περιφερειακό – Στενεύουν οι λωρίδες κυκλοφορίας
«Πέφτει» στα 60 χλμ το όριο ταχύτητας - «Είναι βέβαιο ότι θα υπάρξει ταλαιπωρία», είπαν οι ομιλητές
Από το ύψος του νοσοκομείου Παπαγεωργίου και από τις δεξιές λωρίδες της Περιφερειακής κάνει… πρεμιέρα από την ερχόμενη εβδομάδα το Flyover.
Μετά την εκδήλωση της αναλυτικής παρουσίασης του έργου, που έγινε χτες, σε κεντρικό ξενοδοχείο της Θεσσαλονίκης, έγινε κατανοητό ότι το κύριο όπλο των οδηγών για τα επόμενα τέσσερα με πέντε χρόνια θα πρέπει να είναι η… υπομονή!
Όλοι οι ομιλητές δεν αρνήθηκαν άλλωστε ότι θα υπάρξουν κυκλοφοριακές επιπτώσεις κατά τη διάρκεια των εργασιών και έδωσαν έμφαση στην κακή κατάσταση της υφιστάμενης περιφερειακής, ρίχνοντας τα φώτα στην αναβάθμισή της.
Πώς θα εξελιχθούν οι εργασίες
Σύμφωνα με τον υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών Νίκο Ταχιάο, τα συνεργεία που θα ξεκινήσουν την άλλη εβδομάδα θα καταπιαστούν πρώτα με τη μεταφορά του φωτισμού από το κέντρο στα άκρα του δρόμου ξεκινώντας από το ύψος των νοσοκομείων.
Για αυτό θα κλείσουν οι δεξιές λωρίδες για περίπου τρεις μήνες. Στην συνέχεια θα αποξηλωθεί η κεντρική νησίδα για να γίνει δρόμος και θα τοποθετηθεί στηθαίο ανάμεσα. Από εκεί και έπειτα τα εργοτάξια θα μεταφερθούν στους υπερυψωμένους δρόμους που οι πυλώνες τους θα στηθούν στα πρανή του δρόμου.
Λόγω των εργασιών ο υπουργός ανακοίνωσε ότι θα μειωθεί και το όριο ταχύτητας στον Περιφερειακό από τα 90 χλμ/ώρα στα 60 χλμ/ώρα.
«Είναι βέβαιο ότι θα υπάρξει ταλαιπωρία, αναστάτωση. Θα πρέπει να προσαρμοστούμε στη νέα πραγματικότητα», είπε.
«Ξεκινώντας από την περιοχή των νοσοκομείων και ερχόμενοι προς τη νότια Θεσσαλονίκη, δημιουργούμε εργοτάξια από τη μια και την άλλη πλευρά του δρόμου. Αυτό σημαίνει ότι θα κλείσουν ένας κλάδος κι ένας κλάδος του δρόμου. Αυτό είναι μια διαδικασία που θα κρατήσει περίπου τρεις μήνες και στην πορεία θα αποξηλωθεί η νησίδα ώστε να γίνει δρόμος, θα μεταφερθεί το εργοτάξιο στις πανω λωρίδες, προς το Σέιχ Σου και θα μείνουν δύο συν δυο λωρίδες με ένα στηθαίο ανάμεσά τους», εξήγησε ο κ. Ταχιάος.
Όπως είπε, ο κλάδος των λωρίδων κυκλοφορίας θα είναι μικρότερος, θα είναι 3,25 από τη μια πλευρά και 2,75 από την άλλη, κάτι που σημαίνει 60 χλμ το όριο ταχύτητας.
Δεν θα διέρχεται κοντά σε μπαλκόνια
Ο κ. Ταχιάος επισήμανε ότι ο δρόμος θα αρχίσει σταδιακά να υψώνεται στην περιοχή των νοσοκομείων, αρχικά επί τοιχίων και στη συνέχεια με χαρακτηριστικά υπερυψωμένης λεωφόρου (Κόμβος 5), ενώ παρουσίασε αναλυτικά τη διαδρομή της οδού μέχρι τον Κόμβο 10 προς Κωνσταντινουπολίτικα, όπου θα αρχίσει να «κατηφορίζει» προς την εκεί σήραγγα.
Υποστήριξε δε, ότι το fly over δεν πλησιάζει στα Κωνσταντινοπολίτικα, αφού «προσγειώνεται» πριν από τη σήραγγα, ενώ δεν επηρεάζονται παρακείμενες ιδιοκτησίες, ούτε θα διέρχεται κοντά σε μπαλκόνια, όπως έχει ακουστεί. Αναφέρθηκε δε και στον κόμβο 11Α, ο οποίος θα είναι ο συνδετήριος δρόμος προς Θέρμη, Νέα Ραιδεστό και Χαλκιδική.