Fly Over: Πώς θα κινούμαστε ανθρώπινα με την Περιφερειακή σε… υπολειτουργία

Οι λύσεις που έπεσαν στο τραπέζι για να μην... «ματώσουμε» κολλημένοι στο μποτιλιάρισμα - Εν αναμονή της σχετικής κυκλοφοριακής μελέτης

Fly Over: Πώς θα κινούμαστε ανθρώπινα με την Περιφερειακή σε… υπολειτουργία

Δεύτερη σύσκεψη σήμερα, Τρίτη 29 Αυγούστου, για το Fly Over, παρουσία κυβερνητικού κλιμακίου.

Το έργο που αναμένεται να αλλάξει τα κυκλοφοριακά δεδομένα της Θεσσαλονίκης, αλλά που θα μας ταλαιπωρήσει μέχρι να ολοκληρωθεί, θα βρεθεί στο επίκεντρο της ενημερωτικής αυτής συνάντησης, που θα γίνει με τη συμμετοχή του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σταϊκούρα, της υφυπουργού Μεταφορών Χριστίνας Αλεξοπούλου και του υφυπουργού Υποδομών Νίκου Ταχιάου.

Τα περιθώρια στενεύουν

«Κλειδί» για τις καθημερινές μετακινήσεις μας στην Θεσσαλονίκη κατά τη διάρκεια των εργασιών θα είναι η λειτουργία του μετρό. Τι γίνεται όμως έως τότε;

Πώς θα κινούμαστε επί 4 χρόνια στην Θεσσαλονίκη, όταν η Περιφερειακή υπολειτουργεί (προβλέπεται να κλείσει μία λωρίδα ανά κατεύθυνση σε όλο το μήκος της Περιφερειακής από το «Παπαγεωργίου» μέχρι τον κόμβο Κ12 στη συμβολή με την εθνική οδό Θεσσαλονίκης – Μουδανιών);

Πόσες ώρες θα είμαστε… κολλημένοι στο μποτιλιάρισμα, με δεδομένο ότι σήμερα, χωρίς το Fly Over, ένα τροχαίο στην Περιφερειακή αρκεί για να «κοκκινίσουν» κυκλοφοριακά οι δρόμοι της πόλης;

Τι μέσο θα επιλέξουμε για να μετακινηθούμε αν όχι το αυτοκίνητο, αφού η μόνη εναλλακτική λύση είναι τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ;

Πώς θα υπάρξει διαρκής αστυνόμευση, όταν οι δυνάμεις της Τροχαίας δεν έχουν ακόμη ενισχυθεί, παρά τα επανειλημμένα αιτήματα;

Οι απαντήσεις στα ερωτήματα αυτά δεν είναι εύκολες, αλλά σίγουρα πρέπει να δοθούν, καθώς τα χρονικά περιθώρια στενεύουν. Η έναρξη των εργασιών προγραμματίζεται για το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Οκτωβρίου.

Οι λύσεις που έπεσαν στο τραπέζι

Το προηγούμενο διάστημα προηγήθηκαν συσκέψεις του συντονιστικού οργάνου, το οποίο ορίστηκε με στόχο την άμβλυνση αυτών των κυκλοφοριακών επιπτώσεων, υπό τον συντονισμό του υφυπουργού Εσωτερικών, αρμόδιου για θέματα Μακεδονίας – Θράκης, Στάθη Κωνσταντινίδη.

Ήδη βρίσκεται σε εξέλιξη η μελέτη κυκλοφοριακών επιπτώσεων, υπό τον συντονισμό του Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ).

Στο τραπέζι πάντως. έπεσε μια σειρά μέτρων άμεσου χαρακτήρα όπως η εφαρμογή του ωραρίου των φορτοεκφορτώσεων, το οποίο τυπικά προβλέπει ότι για το κέντρο της πόλης απαγορεύεται η διέλευση φορτηγών άνω του 1.5 τόνου Δευτέρα έως Παρασκευή από 8:30 π.μ. έως 8:30 μ.μ. και από 8:30 π.μ. έως 5:00 μ.μ. το Σάββατο.

Παρεμβάσεις μπορούν να γίνουν και στον προγραμματισμό για την αποκομιδή των απορριμμάτων, ενώ στο τραπέζι έπεσε και η ιδέα για ενδεχόμενη δρομολόγηση νέων γραμμών από τον ΟΑΣΘ, κάτι που στην πράξη είναι μάλλον δύσκολο, λόγω της έλλειψης οδηγών.

Παράλληλα, όπως ήδη τόνισε και ο κ. Κωνσταντινίδης, μετά την πρώτη συνεδρίαση του Συντονιστικού, θα ζητηθεί η ενίσχυση των δυνάμεων της Τροχαίας, με στόχο το… αυτονόητο, δηλαδή τον αποτελεσματικότερο έλεγχο του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας στις βασικές οδικές αρτηρίες της πόλης.

Στη… μάχη για την αντιμετώπιση των κυκλοφοριακών επιπτώσεων θα επιστρατευτεί πάντως και η σύγχρονη τεχνολογία, με τη δημιουργία εφαρμογών για ενημέρωση σε πραγματικό χρόνο των οδηγών για τον κυκλοφοριακό φόρτο.