Δήμος Θερμαϊκού: Στον «πάγο» το ηλεκτρικό mini bus του Open Mall
Σημαντικές καθυστερήσεις παρουσιάζει το έργο της λειτουργίας του ηλεκτρικού mini bus στον Δήμο Θερμαϊκού, ένα από τα κεντρικά στοιχεία του προγράμματος Open Mall – Ανοιχτά Κέντρα Εμπορίου, που χρηματοδοτεί δράσεις βιώσιμης κινητικότητας και αναβάθμισης της τοπικής αγοράς. Παρότι το όχημα έχει παραληφθεί από τον δήμο, δεν έχει ακόμη τεθεί σε λειτουργία, με μια σειρά τεχνικών και διοικητικών εμποδίων να μπλοκάρουν την έναρξη των δρομολογίων.
Στόχος του mini bus είναι να αποτελέσει την πρώτη δημοτική συγκοινωνία στη Δημοτική Κοινότητα Θερμαϊκού, διασυνδέοντας την Άνω με την Κάτω Περαία, εξυπηρετώντας κατοίκους και επισκέπτες με μηδενικούς ρύπους.
Η δημοτική αρχή δηλώνει ότι το έργο βρίσκεται «σε τροχιά υλοποίησης», ωστόσο για να κυκλοφορήσει το λεωφορείο στους δρόμους της Περαίας θα χρειαστεί να λυθούν πολλά πρακτικά ζητήματα – από τις υποδομές έως το ανθρώπινο δυναμικό.
Η εικόνα του έργου σήμερα
Όπως εξηγεί στο TheOpinion ο Αντιδήμαρχος Πολεοδομίας, Προγραμματισμού και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης Φώτης Μπαξεβάνης, ο Δήμος έχει προβεί σε σημαντικές ενέργειες για την ωρίμανση του έργου και προχωρά βήμα-βήμα σε συνεργασία με τις αρμόδιες υπηρεσίες.
Ο ίδιος σημειώνει ότι βρίσκεται σε εξέλιξη η απαιτούμενη συγκοινωνιακή μελέτη, για την οποία «έχουν συλλεχθεί τα απαραίτητα δεδομένα σε συνεργασία με τον ΟΣΕΘ». Η μελέτη αφορά τόσο τις ανάγκες της περιοχής όσο και τον σχεδιασμό διαδρομών και συχνοτήτων, χωρίς να επηρεάζεται η κίνηση των υπόλοιπων λεωφορείων.
Παράλληλα, ο δήμος προχώρησε σε τμηματοποίηση του έργου, ώστε όσα υποέργα ολοκληρώνονται να μπορούν να παραληφθούν σταδιακά. «Έχει μείνει ένα κομμάτι. Το υπόλοιπο είναι το ηλεκτρικό απορριμματοφόρο και το ηλεκτρικό λεωφορείο», επισημαίνει ο αντιδήμαρχος, εξηγώντας ότι οι πράσινες υποδομές του Open Mall υλοποιούνται σε φάσεις.
Οι φορτιστές βαρέος τύπου, ο μεγάλος «κόμπος»
Παρότι οι υποδομές φόρτισης έχουν παραγγελθεί και παραδοθεί στον δήμο, η εγκατάστασή τους από την ανάδοχο εταιρεία δεν έχει προχωρήσει, κάτι που καθυστερεί πλήρως την εκκίνηση του project.
Σύμφωνα με τον κ. Μπαξεβάνη «για να λειτουργήσει το λεωφορείο θέλει φορτιστή. Έχουν παραληφθεί από τον δήμο αλλά δεν έχει προχωρήσει η τοποθέτηση και εγκατάστασή τους από την αρμόδια εταιρία. Αυτό θέλει ειδικό φορτιστή βαρέος τύπου. Εκ των πραγμάτων έχουν καθυστερήσει».
Συνολικά στο πλαίσιο του έργου προβλέπονται πέντε φορτιστές: τέσσερις μικροί και ένας μεγάλος, ειδικά σχεδιασμένος για το ηλεκτρικό mini bus.
Ο σταθμός φόρτισης αναμένεται να εξυπηρετήσει αποκλειστικά και μόνο τα δημοτικά οχήματα και η χρονική εκτίμηση που δίνεται για την πλήρη επιχειρησιακή λειτουργία τοποθετείται στο 2026, εφόσον επιλυθούν τα εκκρεμή ζητήματα.
Η έλλειψη οδηγών ένας ακόμη «πονοκέφαλος»
Πέρα από τις τεχνικές καθυστερήσεις, ο Δήμος Θερμαϊκού αντιμετωπίζει και το σοβαρό πρόβλημα της έλλειψης διαθέσιμων οδηγών για ειδικού τύπου ηλεκτρικά οχήματα. Το μισθολογικό χάσμα μεταξύ ιδιωτικού και δημόσιου τομέα φαίνεται να αποθαρρύνει πολλούς επαγγελματίες, με αποτέλεσμα να καθίσταται δύσκολη η στελέχωση της υπηρεσίας ακόμη και αν ολοκληρωθούν οι υποδομές.
Όπως τονίζει ο κ. Μπαξεβάνης «δεν βρίσκονται εύκολα διαθέσιμοι οδηγοί για τους συγκεκριμένους τύπους οχημάτων. Πολλές φορές αναζητήσαμε ωστόσο δεν υπήρξε ανταπόκριση καθώς στον ιδιωτικό τομέα παίρνουν περίπου τα διπλάσια από ό, τι θα έπαιρναν στον δήμο. Όταν κάνουμε διαγωνισμούς είναι άγονοι».