Το viral ξήλωμα ασφαλτόστρωσης στη Θεσσαλονίκη, η κακιά μας νοοτροπία, ένας πολύπαθος δρόμος, η Greenpeace στην πόλη και ο αεικίνητος Παππάς

Όταν ένας Ταύρος συναντά έναν Λέοντα δεν αργεί να γίνει η έκρηξη. Από μια έκρηξη δημιουργήθηκε το σύμπαν, από μια έκρηξη και η στήλη.

Το viral ξήλωμα ασφαλτόστρωσης στη Θεσσαλονίκη, η κακιά μας νοοτροπία, ένας πολύπαθος δρόμος, η Greenpeace στην πόλη και ο αεικίνητος Παππάς

Ράβε ξήλωνε στην Παπάφη

«Ραβε, ξήλωνε δουλειά να μη σου λείπει. Ελλάς το μεγαλείο σου». Έτσι σχολιάζει πολίτης σε ομάδα στο fb την εικόνα που αντίκρισε στην Παπάφη όταν είδε συνεργείο να «ανοίγει» πεζοδρομιο και να ρίχνει τα μπάζα στην φρεσκοστρωμένη άσφαλτο. «Δεν φταίει η ΔΕΔΔΗΕ τη δουλειά της κάνει, γιατί κάποιοι άλλοι που μπορεί και να μην είχαν άδεια (τους έλεγχει κάνεις;) έσκαψαν αρμούς απο πλακες ή/και πεζοδρόμια κλπ για οπτικές ινες και για αέριο και όπως μου είπαν “έπεσαν” πάνω σε καλώδια ρεύματος με αποτέλεσμα να υπάρχουν μικροδιακοπες και πτώση της τάση του ρεύματος… »… Ενδεικτική και η φωτογραφία.


Ένα ακόμη «επεισόδιο» μεταξύ Εξαδάκτυλου – Γεωργιάδη

Με εξώδικο απαντά ο Πανελλήνιος Ιατρικός Σύλλογος (ΠΙΣ) στον υπουργό Υγείας Άδωνι Γεωργιάδη μετά από ανάρτηση που έκανε στο «X». Η ανάρτηση του υπουργού Υγείας έγινε το πρωί της Κυριακής και ανέφερε, μεταξύ άλλων πως δέχθηκε «μεγάλο πόλεμο» από τον ΠΙΣ για την πλατφόρμα ηλεκτρονικών ραντεβού με γιατρούς κάθε ειδικότητας ενώ χαρακτήρισε «ντροπή» την πρόθεση να προσφύγουν στο ΣτΕ για να ακυρώσουν την πλατφόρμα. Ο Σύλλογος και ο πρόεδρος Αθανάσιος Εξαδάκτυλος διαψεύδει κατηγορηματικά τον υπουργό επισημαίνοντας ότι ουδέποτε προσέφυγε στο ΣτΕ, ουδέποτε αντιτάχθηκε στη δημιουργία της πλατφόρμας και δεν έχει καμία απολύτως ευθύνη για την καθυστέρηση στην εφαρμογή της. Να θυμίσουμε, πάντως, κ. Λέων, ότι αυτή δεν είναι η πρώτη στιγμή έντασης (ας το πω κομψά) μεταξύ Εξαδάκτυλου – Γεωργιάδη.


Τέλος εργασιών στο οδικό έργο Άσσηρος – Νέα Σάντα

Την οριστική διακοπή εργασιών για το πολύπαθο οδικό έργο στην εθνική οδό Θεσσαλονίκης – Κιλκίς, στο τμήμα Άσσηρος – Νέα Σάντα, καταγγέλλει η παράταξη «Πράξεις για τη Μακεδονία» με επικεφαλής τον Χρήστο Παπαστεργίου στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας. «Πρόκειται για το οδικό έργο για το οποίο τόσο ο πρωθυπουργός κ. Μητσοτάκης όσο και ο πρώην περιφερειάρχης κ. Τζιτζικώστας διαβεβαίωναν συνεχώς, από το 2017 έως και το 2024, ότι εντός του (κάθε φορά) τρέχοντος έτους το έργο θα ολοκληρωθεί και θα παραδοθεί στην κυκλοφορία» γράφει η παράταξη και προσθέτουν: «αναμένουμε την πρόσκληση στην τελετή των εγκαινίων. Ανάληψη ευθυνών προφανώς και δεν περιμένουμε …!».


Η κακιά μας η νοοτροπία

Την ατάκα Ταύρε μου “Δεν θα γίνουμε ποτέ κράτος” την θυμάμαι από τα παιδικά μου χρόνια να τη λέει η Κατερίνα Γιουλάκη στο Ρετιρέ. Αυτή μου ήρθε όταν διάβασα το viral ρεπορτάζ της Ευτυχίας Βαταλη στο TheOpinion για τις λεωφορειακές γραμμές που επιστρέφουν στο κέντρο της πόλης. Κοιτάξτε τώρα πόσο κακή νοοτροπία έχουμε. Στην πόλη γίνεται ένα Μετρό και αρχίζει να καλλιεργείται μια συνείδηση της μικτής χρήσης των ΜΜΜ για τις μετακινήσεις των πολιτών. Και για να εκτονωθεί η κίνηση στο κέντρο της πόλης κάποιες λεωφορειακές γραμμές φτάνουν μέχρι το Συντριβάνι και μετά ξανά ανατολικά προς τα πίσω. Όμως, ξεκινάμε το Μετρό χωρίς ενιαίο εισιτήριο. Που σημαίνει ότι μια μερίδα πολιτών που τους αναγκάζεις σε μετεπιβίβαση πληρώνουν 1,20 από το 0,90 που πλήρωναν παλαιότερα. Και έτσι με αυτό το επιχείρημα (γιατί μόνο το ότι δεν τους βολεύει η νέα χάραξη δεν πας πουθενά) οι δήμαρχοι πείθουν τους υπεύθυνους να αλλάξουν πάλι χάραξη στις λεωφορειακές γραμμές και παρά το Μετρό να μπουν αλλά 4-5 διαφορετικά λεωφορεία μέσα.


Ενιαίο εισιτήριο

Και τώρα που είπα ενιαίο εισιτήριο, το δοκιμαστικό εξάμηνο που είχε εξαγγείλει μετά βαϊων και κλάδων εκείνος ο Χρήστος Σταϊκούρας δεν ολοκληρώθηκε; Θα μας πει κανένας τι θα γίνει με το ενιαίο εισιτήριο; Στις καλένδες κι αυτό λέει όλη η πόλη. “Αλλά έχεις Μετρό βρε Θεσσαλονικιέ αχάριστε. Τι γκρινιάζεις;” όπως θα έλεγε και μια γαλάζια ψυχούλα.


Συνέντευξη – παρωδία

Αν αυτό ήταν συνέντευξη, τότε αυτή η στήλη είναι διδακτορική διατριβή. Κάθε δημοσιογράφος και ειδικότερα όσοι ασχολούνται με το πολιτικό ρεπορτάζ και όχι με δημόσιες σχέσεις σε γκαλά και σουαρέ, γνωρίζουν ότι την ιδεολογία σου την αφήνεις παραδίπλα όταν ανοίξεις το μικρόφωνο, δεν της επιτρέπεις να σε παρασύρει. Επίσης ο συνεντευξιαζόμενος είναι το κεντρικό πρόσωπο. Όταν γίνεται ο δημοσιογράφος τότε κάτι δεν πάει καλά. Τέλος και η εμπειρία του Γιάνη Βαρουφάκη έπρεπε να μην τον παρασύρει από το κοινό που ήθελε το “λιντσάρισμα” της Τουντούρη και αυτάρεσκα να την βρίσει. Ας την άφηνε να εκτεθεί. Δεν θα ήταν ούτε η πρώτη ούτε και η τελευταία κακή συνέντευξη που θα είχε δώσει.


Η Greenpeace στη Θεσσαλονίκη

Μόλις το 19% των πολιτών της Θεσσαλονίκης γνωρίζει για τη σχεδιαζόμενη κατασκευή πλωτής δεξαμενής αποθήκευσης υγροποιημένου αερίου (LNG) και επαναεριοποίησης στον Θερμαϊκό κόλπο, και ένα 28% το έχει απλώς ακουστά. Τα στοιχεία τα δίνει η Greenpeace Ελλάδος που ετοιμάζει εκδήλωση συζήτηση την ερχόμενη Τετάρτη στη Θεσσαλονίκη. Τονίζει πως τα δεδομένα καταδεικνύουν ένα σημαντικό κενό ενημέρωσης των πολιτών γύρω από τις επικείμενες επενδύσεις σε τεχνολογίες ορυκτών καυσίμων, τις επιπτώσεις τους και την επίδρασή τους στο περιβάλλον, στη δημόσια υγεία και γενικότερα στις προοπτικές ενός βιώσιμου μέλλοντος για την πόλη. Εγώ πάλι θα πρόσθετα και την αδιαφορία του κόσμου που λόγω προβλημάτων επιβίωσης, κλείνει μάτια και αυτιά ζητώντας απλά ανάπτυξη. Όπως και να έχει η συζήτηση που την διοργανώνει το ελληνικό γραφείο της Greenpeace σε συνεργασία με το Ίδρυμα Χάινριχ Μπελ,  με τίτλο “Κλιματική κρίση και ορυκτό αέριο vs επενδύσεις για ένα βιώσιμο μέλλον στη Θεσσαλονίκη”, την Τετάρτη 28 Μαΐου 2025, στο Αμφιθέατρο “Ξανθίππη Χόιπελ” του ΜΟΜus – Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης (εντός ΔΕΘ), στις 18:00-21:00  έχει ιδιαίτερη αξία.


Ο υπερκινητικός Παππάς

Λείπουν από το τοπικό ΠΑΣΟΚ στελέχη όπως ο Πέτρος Παππάς. Κάθε μέρα και μια επίσκεψη, κάθε μέρα και ένα θέμα της πόλης που το αναδεικνύει στεκόμενος δίπλα στους φορείς και τους κατοίκους. Όχι τις προάλλες τα κάγκελα στον Φοίνικα, όχι η επίσκεψη στον αστυνομικό διευθυντή, όχι η χθεσινή παρέμβαση για την άμεση ενίσχυση του Παραρτήματος ΑμεΑ «Άγιος Δημήτριος» Θεσσαλονίκης.  Όπως επισημαίνεται στην ερώτηση του στην Βουλή, η δομή, που λειτουργεί στην Πυλαία από το 1973 και φιλοξενεί σήμερα 77 άτομα με αναπηρία, αντιμετωπίζει σοβαρό πρόβλημα υποστελέχωσης. Παρά την αυξημένη ανάγκη για φροντίδα και θεραπευτικές υπηρεσίες, από τις 9 διαθέσιμες δομές φιλοξενίας του Παραρτήματος, κάποιες έχουν αναστείλει προσωρινά τη λειτουργία τους λόγω έλλειψης προσωπικού. Συγκεκριμένα, το ελάχιστο απαιτούμενο προσωπικό ανέρχεται σε 45 άτομα, ωστόσο σήμερα απασχολούνται μόλις 36, εκ των οποίων οι 16 με συμβάσεις ΙΔΟΧ COVID που λήγουν στο τέλος του 2025. Το υπάρχον μόνιμο προσωπικό πλησιάζει στη συνταξιοδότηση, ενώ οι εργαζόμενοι με συμβάσεις COVID παραμένουν σε καθεστώς επισφάλειας, αν και καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες της δομής.