Το ΣΤΕ για τη ΔΕΘ, οι Νέοι Σιδηρόδρομοι Ελλάδος, οι νέες δικογραφίες για τα Τέμπη, οι δημοσκοπήσεις, η Παπαφάρα και το Μητροπολιτικό Πάρκο

Όταν ένας Ταύρος συναντά έναν Λέοντα δεν αργεί να γίνει η έκρηξη. Από μια έκρηξη δημιουργήθηκε το σύμπαν, από μια έκρηξη και η στήλη.

Το ΣΤΕ για τη ΔΕΘ, οι Νέοι Σιδηρόδρομοι Ελλάδος, οι νέες δικογραφίες για τα Τέμπη, οι δημοσκοπήσεις, η Παπαφάρα και το Μητροπολιτικό Πάρκο

«Έρχεται» και το ΣτΕ

Πήγαμε,΄ ήρθαμε, φάγαμε, ευχηθήκαμε κι αυτό το Πάσχα, κ. Λέων, (χρόνια πολλά, κιόλας, δεν τα’ παμε…) Ορισμένα πράγματα, τελικά, μένουν αναλλοίωτα στον χρόνο κ. Λέων.Τόσο που νομίζεις ότι αυτό το deja vu έχει λίγο αρχίσει λίγο να γίνεται ανέκδοτο. Δες, για παράδειγμα… Εμείς οι λίγο πιο παλιοί στο ρεπορτάζ θυμόμαστε από το 2004 τη Σίνδο, την προσπα΄θεια να πάει εκεί η ΔΕΘ, ενόψει EXPO, τον… διχασμό των αυτοδιοικητικών. Σήμερα, 20 χρόνια μετά, σαν να μην πέρασε μια μέρα… Σε κάθε περίπτωση, έχει ενδιαφέρον να δούμε πώς θα πάει αυτό το εγχείρημα με τη συλλογή υπογραφών για το αίτημα περί τοπικού δημοψηφίσματος για το τι τελικά θέλουν οι πολίτες για τον χώρο της ΔΕΘ. Παλιά καραβάνα, πάντως, στα αυτοδιοικητικά, μου θυμίζει, ότι αναμένεται (ίσως και εντός Ιουνίου, μου λέει) και η απόφαση του ΣτΕ επί της προσφυγής που κατατέθηκε από την Κίνηση Πολιτών για τη ΔΕΘ. Ίδωμεν…


Νέοι Σιδηρόδρομοι Ελλάδος

Με υπουργικό συμβούλιο ξεκινάει Ταύρε μου, η εβδομάδα στα πολιτικά πράγματα της χώρας όπου ουσιαστικά θα επιστρέψει η συζήτηση για τα Τέμπη. Καθώς όλα γίνονται δύο και κάτι χρόνια μετά το τραγικό δυστύχημα με την κυβέρνηση να θέλει να στείλει το μήνυμα ότι ακούει την κοινωνία και τις διαδηλώσεις και θα προχωρήσει σε ένα σύγχρονο και ασφαλή σιδηροδρομικό δίκτυο. Σήμερα αυτά δεν υφίστανται παρά το γεγονός ότι σε οποιαδήποτε ευνομούμενη χώρα θεωρούνται αυτονόητα. “Νέοι Σιδηρόδρομοι Ελλάδος”, θα ονομάζεται η νέα εταιρία στην οποία συγχωνευτούν ο ΟΣΕ, η ΓΑΙΑ ΟΣΕ και η ΕΡΓΟΣΕ. Το πρότυπο της ΔΕΗ θα ισχύσει σε αυτή τη νέα εταιρία (θα λειτουργεί με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια) και αυτό πρέπει να είναι δάκτυλος Χατζηδάκη.


Σχέδιο Κυρανάκη

Το βαρύ φορτίο ανέλαβε ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης ο οποίος έχοντας ιδία άποψη από τις αυτοψίες που έκανε έχει ζητήσει συγκεκριμένα πράγματα. Αν και στην Αθήνα και λένε ότι και άλλοι έβαλαν το χεράκι τους, ο Κυρανάκης έχει ζητήσει σίγουρα τους πομποδέκτες για να βλέπουμε τα τρένα σε ποιο σημείο κινούνται (ελπίζω να έχουν προνοήσει να τα βλέπουμε και εμείς οι πολίτες, όχι μόνο το κέντρο ελέγχου), να υπάρξει αξιολόγηση υπαλλήλων και δυνατότητα απολύσεων (ή λύση συμβάσεων) αλλά και να γίνονται αιφνιδιαστικοί έλεγχοι και ψυχομετρικα τεστ στο προσωπικό. Όχι μόνο στους εκπαιδευόμενους. Και τεχνικά χαρακτηριστικά και ανθρώπινο δυναμικό είναι στο επίκεντρο του νέου υπουργού.


Ποιος θα ηγηθεί;

Όταν ακούς όμως εταιρία με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, το μυαλό πάει στα ονόματα που θα στελεχώσουν το πρώτο ΔΣ. Και τι σχέση θα έχουν με το αμαρτωλό μεν αλλά και τραγικό παρελθόν. Γιατί από όσα διαρρέονται, λέγεται ότι ο επικεφαλής θα είναι άτομο με εμπειρία και γνώση του χώρου. Αν δεν είναι ξένος, δεν μας βλέπω καλά. Και θα είναι πολύ κακό μήνυμα να μπουν στο νέο σχήμα πρόσωπα από τον κομματικό μηχανισμό.


Δικογραφία για Καραμανλή

Και αν στον ΟΣΕ τα Τέμπη λειτουργούν υποσυνείδητα, στην Βουλή αναμένεται να φτάσει νέα δικογραφία για τον Κώστα Καραμανλή, τον υπουργό των Τεμπών. Και εδ΄ώ αναμένεται να δούμε αν θα υπάρξει η ίδια τακτική όπως με Τριαντόπουλο. Βλέπετε, τότε ο πρώην υπουργός ήταν σε πλήρη ταύτιση με το Μαξίμου. Έχει σήμερα ο Σερραίος βουλευτής την ίδια σχέση; Και έχει τις ίδιες προθέσεις να πάει στον λεγόμενο “φυσικό του δικαστή”;


Αντιπερισπασμός;

Δεν σου κρύβω Ταύρε μου ότι δέχθηκα ένα περίεργο τηλεφώνημα το Σάββατο. Μια πολύ καλή πηγή από την πρωτεύουσα με ενημέρωσε ότι ακούγεται εντόνως ότι θα γίνουν μηνύσεις από στελέχη της ΝΔ σε γενικούς γραμματείς της διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ για τα Τέμπη ώστε να υπάρξουν κι άλλες δικογραφίες. Εμένα γιατί μου μοιάζει για αντιπερισπασμό;


Οι πρώτες δημοσκοπήσεις

Μέχρι την Τετάρτη – πριν την Πρωτομαγιά – θα έχουν δημοσιευθεί και οι πρώτες δημοσκοπήσεις. Υπήρξαν εταιρείες που άρχισαν να μετρούν από την Παρασκευή αλλά ο μεγαλύτερος όγκος θα ξεκινήσει σήμερα. Η πρώτη εικόνα που υπάρχει είναι μια μικρή άνοδος της ΝΔ μετά τις ανακοινώσεις Μητσοτάκη για το υπερπλεόνασμα. Όχι κάτι δραματικό αλλά υπάρχουν εταιρίες που βλέπουνε 30% στην εκτίμηση ψήφου. Αυτό είναι και το ψυχολογικό όριο που θέλει να ξεπεράσει μέχρι τον Σεπτέμβρη το Μαξίμου. Γιατί η ΔΕΘ μοιάζει με πολύ μεγάλο στοίχημα. Βέβαια υπάρχουν φωνές που δείχνουν πρώτα το καλοκαίρι. Είτε για την απόδοση του τουρισμού, είτε κυρίως για τις πυρκαγιές.


Η Παπάφη… Παπαφάρα!

Πάντως αν με κάτι διασκεδάζω, κ. Λέων, με το fb και τα άλλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι τα σχόλια των αναγνωστών μιας ανάρτησης. Πολύ γούστο, σου λέω. Δες ας πούμε, με αφορμή την (επιτέλους) ασφαλτόστρωση που έκανε ο δήμος στην Παπάφη, γράφει η άλλη: «Παπαφάρα» έγινε η Παπάφη… Ανάλογες παρεμβάσεις απόψε κι αύριο και στη Β. Γεωργίου, την οποία δεν τη λες κι αλφάδι.


Λόγια που μπερδεύουν

Στο μεταξύ, «ανταπόκριση» από το υπό ανάπλαση Μητροπολιτικό Πάρκο Παύλου Μελά δίνει ο αρχιτέκτονας που ανέλαβε τη διαμόρφωση του εξωτερικού χώρου, Πρόδρομος Νικηφορίδης (που είναι κι αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων στον κεντρικό δήμο). «Τα κτίρια προχωρούν σχετικά γρήγορα, το πάρκο καθυστερεί. Το πότε θα ολοκληρωθεί κανείς δεν μπορεί να το προβλέψει. Τα δέντρα που δεν φυτεύτηκαν θα φυτευτούν το Φθινόπωρο στην καλύτερη περίπτωση. Ας είμαστε αισιόδοξοι ότι σε περίπου ένα χρόνο μπορεί να παραδοθεί στους πολίτες», γράφει ο κ. Νικηφορίδης και λίγο μπερδεύομαι κ. Λέων, γιατί εγώ θυμάμαι τον δήμαρχο Παύλου Μελά, τον Δημήτρη Ασλανίδη, να μας διαβεβαιώνει εμάς τους δημοσιογράφους ότι το φθινόπωρο του ’25 το εγκαινιάζουμε…