Το σχέδιο για πάρκινγκ στο Μετρό Θεσσαλονίκης, ο τραγέλαφος με το φανάρι, η κίνηση-έκπληξη της Ευθυμίου και τα πάρκα σκύλων του Διαμαντάκη

Όταν ένας Ταύρος συναντά έναν Λέοντα δεν αργεί να γίνει η έκρηξη. Από μια έκρηξη δημιουργήθηκε το σύμπαν, από μια έκρηξη και η στήλη.

Το σχέδιο για πάρκινγκ στο Μετρό Θεσσαλονίκης, ο τραγέλαφος με το φανάρι, η κίνηση-έκπληξη της Ευθυμίου και τα πάρκα σκύλων του Διαμαντάκη

Κίνηση που δεν συνηθίζεται

Έχετε δει πολλές φορές υπουργούς την Πρωτομαγιά να πηγαίνουν στα Εργατικά Κέντρα; Βασικά να εμφανίζονται σε πορείες, διαδηλώσεις τέτοιες μέρες; Αν δεν προέρχονται από την Αριστερά ή δεν θυμηθούμε τα πρώτα χρόνια της Μεταπολίτευσης. Για αυτό η χθεσινή κίνηση της υφυπουργου΄ Εργασίας Άννας Ευθυμίου στο Εργατικό Κέντρο Θεσσαλονίκης έχει την σημασία της. Άκουσε αρκετά από τον πρόεδρο Χάρη Κυπριανίδη και τα υπόλοιπα μέλη του ΔΣ, ανέλυσε και η ίδια την κυβερνητική ατζέντα. Επίσης θυμήθηκε ότι ξεκίνησε την δικηγορική της καριέρα ως εθελόντρια στη νομική υπηρεσία του ΕΚΘ.  Αναφέρθηκε διεξοδικά στον διάλογο που αναμένεται να ξεκινήσει για την ενίσχυση των συλλογικών διαπραγματεύσεων, τις πρωτοβουλίες του Υπουργείου για την περαιτέρω μείωση της ανεργίας, την αύξηση του κατώτατου μισθού αλλά και την επέκταση της ψηφιακής κάρτας και σε άλλους κλάδους καθώς και στα οφέλη της χρήσης της. Παράλληλα, αναφέρθηκε διεξοδικά στους άξονες πάνω στους οποίους κινείται το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης για τη περαιτέρω τόνωση της απασχόλησης.


Το σχέδιο για πάρκινγκ στο Μετρό Θεσσαλονίκης

Παραδόθηκε ο προσωρινός χώρος στάθμευσης στον τερματικό σταθμό του Μετρό στη Νέα Ελβετία. Προσοχή, δεν είναι χώρος προσωρινής στάθμευσης όπως είδα σε μερικά σχόλια στα reels του TheOpinion. Είναι προσωρινός χώρος. Και γιατί όντως υπάρχουν δύο οικόπεδα από την απέναντι πλευρά (στην πλευρά που γειτνιάζει με την εκκλησία του Αγίου Βασιλείου) για να γίνει το υπόσκαφο και υπόγειο πάρκινγκ. Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης είπε ότι θα γίνει μέσω ΣΔΙΤ. Και μάλιστα αποκάλυψε ότι μέσω ΣΔΙΤ θα γίνουν και άλλοι χώροι στάθμευσης στην πόλη και ότι τον Σεπτέμβρη εκτιμά ότι θα υπάρξουν νεότερες ανακοινώσεις. Ο δήμος είναι αλήθεια ότι δεν έχει τη δυνατότητα να κατασκευάσει υπόγειο πάρκινγκ. Και μελετητικά και κατασκευαστικά και οικονομικά. Έχει δίκιο όταν το ξεκαθαρίζει ο Πρόδρομος Νικηφορίδης. Αφήστε που δεν μπορεί και να το λειτουργήσει. Για αυτό και θα το κάνει ο ιδιώτης περίπου με το μοντέλο που λειτουργεί το πάρκινγκ στο δημαρχείο. Κατασκευή και παραχώρηση προς εκμετάλλευση για ορισμένο χρονικό διάστημα. Για τον τρόπο που θα καταλήξουν στην επιλογή του αναδόχου υπάρχουν δύο ιδέες. Η μία είναι να γίνει μια προμελέτη από τον δήμο και να γίνει διαγωνισμός, η δεύτερη να κληθούν οι ενδιαφερόμενοι να καταθέσουν ολοκληρωμένες προτάσεις και να επιλεχθεί η πιο κατάλληλη τόσο αισθητικά όσο και οικονομικά.


Ο τραγέλαφος με το φανάρι του Μετρό Θεσσαλονίκης

«Δεν υπάρχει κανένας απολύτως λόγος να καθυστερεί αυτό το έργο, ενώ θα παρακαλέσω το Μετρό για την τοποθέτηση των φανοστατών που πρέπει να δώσουν για την ασφαλή διαδικασία κυκλοφορίας. Είναι δύο έργα που πρέπει να γίνουν για να λειτουργεί ο τερματικός σταθμός με ασφάλεια». Τάδε έφη Στέλιος Αγγελούδης και δεν έχει άδικο, μην πω και λίγα λέει. Ένα φανάρι που έγινε σήριαλ στην Θεσσαλονίκη. Πότε θα μπει, γιατί δεν μπαίνει, μήνες περνάνε, δρόμοι δεν ανοίγουν, διανοίξεις δεν προχωρούν. Τις πταίει; Ο λόγος γίνεται για το διπλό φανάρι στην είσοδο και την έξοδο του τερματικού σταθμού του Μετρό Θεσσαλονίκης στη Νέα Ελβετία. Για τα φανάρια που πρέπει να τοποθετηθούν στη νότια είσοδο παράλληλα με την γέφυρα της Μουδανιών αλλά και την βόρεια είσοδο επί της οδού Αλλατίνη.

Ο τερματικός σταθμός του Μετρό Θεσσαλονίκης στη Νέα Ελβετία με fast track εργασίες ήταν έτοιμος την τελευταία στιγμή να εξυπηρετήσει στην έναρξη λειτουργίας στις 30 Νοεμβρίου 2024. Όμως δεν ήταν ολοκληρωτικά έτοιμος. Οι εργασίες διάνοιξης της οδού Ψελλού συνεχίστηκαν (άλλες συνεχίζονται καθημερινά), ο δρόμος ετοιμάστηκε, ασφαλτοστρώθηκε, μπήκε η σήμανση μετά από λίγες εβδομάδες και εδώ και μήνες περιμένουμε την τοποθέτηση των φαναριών. Γιατί όμως δεν τοποθετείται τόσο χρονικό διάστημα. Αρχικά, υπάρχει η λάθος εντύπωση που χρεώνει τα πάντα στην Τροχαία. Η τροχαία είναι υπεύθυνη για την ρύθμιση των φαναριών όχι για την τοποθέτηση τους. Στο συγκεκριμένο κόμβο τα φανάρια θα τα τοποθετήσει η Ελληνικό Μετρό. Η οποία τα έχει παραλάβει κιόλας είναι η αλήθεια. Γιατί δεν μπαίνουν; Γιατί βασιλεύει η γραφειοκρατία. Και κάπου σε κάποια συρτάρια μελέτες πάνε κι έρχονται και καθυστερούν να παραδοθούν. Σάμπως θα χάσει κανένας υπάλληλος τη δουλειά του; Επίσης κάτι που έχει ιδιαίτερη αξία είναι ότι εμπλέκονται και ο δήμος Θεσσαλονίκης και η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας. Γιατί και οι δύο; Γιατί η οδός Αλλατίνη (στον βόρειο κόμβο) ανήκει στο δήμο Θεσσαλονίκης ενώ η πάροδος Καραμανλή (στο νότιο κόμβο) ανήκει στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας. Έρμο αθάνατο ελληνικό κράτος…


Το πρώτο πάρκο σκύλων

Την ερχόμενη Τρίτη αναμένεται να παραδοθεί από τον δήμο Θεσσαλονίκης το πρώτο από τα πέντε πάρκα σκύλων. Πάρκο πιστοποιημένο σύμφωνα με όσα προβλέπει η νομοθεσία. Το πρώτο πάρκο έχει δημιουργηθεί επί της Μ. Κάλλας στην ανατολική πλευρά του δήμου, λίγο πιο μετά από την εκκλησία του Αγίου Φώτιου. Τα υπόλοιπα θα παραδοθούν ένα κάθε εβδομάδα. Οι διαγωνισμοί για τα πάρκα είχαν ξεκινήσει επί εποχής Ζέρβα, κατέστησαν άγονοι και ήρθε ο αντιδήμαρχος Βασίλης Διαμαντάκης να τους ενεργοποιήσει ξανά. Το κόστος ανήλθε σε λιγότερα από 100.000 ευρώ ενώ αναζητούνται χώροι για να γίνουν κι άλλα. Και η αναζήτηση δεν είναι εύκολη υπόθεση καθώς το πάρκο σύμφωνα με τη νομοθεσία πρέπει να απέχει 50 μέτρα από το τελευταίο κτίσμα και δεν υπάρχουν πολλοί τέτοιοι χώροι. Αν βρεθούν τότε θα ενταχθούν στο επόμενο τεχνικό πρόγραμμα.


Γνωρίζει κάτι ο Χουρδάκης;

Νέα Ερώτηση και Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων κατέθεσε σήμερα προς την Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης ο Δρ. Μιχαήλ Χουρδάκης, Βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης, με στόχο την ενίσχυση της διαφάνειας και την πληρέστερη ενημέρωση για τα οικονομικά και επενδυτικά στοιχεία του Ταμείου Επικουρικής Κεφαλαιοποιητικής Ασφάλισης (ΤΕΚΑ). Η παρέμβαση αυτή έρχεται ως συνέχεια προηγούμενης κοινοβουλευτικής δράσης και ενόψει των συνεχιζόμενων καθυστερήσεων στη δημοσίευση των Χρηματοοικονομικών Καταστάσεων του Ταμείου για τα έτη 2022 και 2023, γεγονός που γεννά εύλογα ερωτήματα για την επενδυτική του πορεία και τη χρηστή διαχείριση των εισφορών των ασφαλισμένων. Γνωρίζει κάτι ο βουλευτής που πρέπει να μάθουν άμεσα οι ασφαλισμένοι ή απλά ισχύει το γνωμικό για των φρονίμων τα παιδιά;


Ξενάγηση στη ΔΕΘ

«Από το όραμα του Εμπράρ στην αβεβαιότητα του αύριο». Έτσι τιτλοφορείται ο ιστορικός περίπατος αυτό το Σάββατο στην ΔΕΘ από την “Σύμπραξη ΟΛΗ η ΔΕΘ ένα Πάρκο (11:00 – 12:30). Το ραντεβού δίνεται στο μνημειακό τόξο στη νότια πύλη. “Θα μιλήσουμε για την ιστορικότητα που συνιστά αλλά και για τους λόγους που επιβάλλεται να μετατραπεί η έκταση αυτή σε ένα πάρκο υψηλού πρασίνου (με μεγάλα και ψηλά δέντρα), αναγκαίο για την πόλη. Με τα ποσοστά πρασίνου να είναι αποκαρδιωτικά (1,5 τ.μ. ανά κάτοικο), κατά πολύ χαμηλότερα από αυτά που θέτει ως ελάχιστα ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (9 τ.μ. ανά κάτοικο), το διακύβευμα, με τη λεγόμενη «ανάπλαση» και την ανέγερση περισσότερων όγκων μπετόν σε μία πόλη που ασφυκτιά, είναι τεράστιο. Στην ξενάγησή μας, από τον έμπειρο ξεναγό Ιωάννη Κιουρτσόγλου, θα εξετάσουμε τους λόγους για τους οποίους ο Ερνέστος Εμπράρ είχε οραματιστεί έναν αδιάλειπτης συνέχειας ορίζοντα πράσινου, τι υπάρχει σήμερα και τι μπορούμε να παραδώσουμε στις επόμενες γενιές ως στοιχειώδες της ευθύνης που εμείς σήμερα φέρουμε» αναφέρεται στην σχετική πρόσκληση.