Μια υπέροχη γιορτή, οι γαλάζιες υπερβολές, ο αντίλογος του Σπίρτζη και τα παρασκήνια των εγκαινιών του Μετρό Θεσσαλονίκης

Μια υπέροχη γιορτή, οι γαλάζιες υπερβολές, ο αντίλογος του Σπίρτζη και τα παρασκήνια των εγκαινιών του Μετρό Θεσσαλονίκης

Φρενίτιδα…

Τι ήταν αυτό που έζησε χθες η Θεσσαλονίκη; Ποιες επιφυλάξεις για ζητήματα ασφάλειας, ποια βροχή, ποια κακοκαιρία. Όλα τα αψήφισαν οι Θεσσαλονικείς και έσπευσαν, στριμώχθηκαν, περίμεναν σε ουρές, μετέτρεψαν τους συρμούς σε λεωφορεία του ΟΑΣΘ από τον συνωστισμό αλλά κανένας δεν παραπονέθηκε. Ούτε καν για τα νερά που έσταζαν. Όλοι γελούσαν. Ακόμα και όσοι γλιστρούσαν στα πλακάκια. Είναι το καινούριο που το ήθελε η πόλη όσο τίποτα άλλο. Σαν τους οπαδούς μιας ομάδας που πήρε τίτλο μετά από δεκαετίες. Καλοτάξιδο λοιπόν!!! Και στα επόμενα τα καλύτερα…


Στα social έβγαζαν αναφυλαξία

Όσοι πάντως βγάζουν αναφυλαξία με οτιδήποτε αφορά δημόσια έργα, δισεκατομμύρια ευρώ, Μητσοτάκη, ΝΔ την έστησαν στα social media και έψαχναν αφορμή να λυσσάξουν. Και ανατροφοδοτούσαν το κοινό τους. Αλλά έξω, στον αληθινό κόσμο, στους σταθμούς, είχε πάρτι. Γιατί κανένας δεν ζει στο παρελθόν. Αυτός είναι οδηγός για να μην ξαναζήσει κάποιος δυστυχίες στο μέλλον. Το παρών ζουν οι άνθρωποι και η μεγάλη πλειοψηφία χάρηκε για το έργο-ταμπού της πόλης!


Γαλάζιες υπερβολές

Στα εγκαίνια προφανώς και το κλίμα θα ήταν απολύτως πανηγυρικό. Ναι η κυβέρνηση της ΝΔ και του Κυριάκου Μητσοτάκη ολοκλήρωσαν το Μετρό. Αυτό το γράφει η ιστορία. Όπως και ότι η πρώτη φορά που μπήκε στον προϋπολογισμό ήταν το 1976 επί Κωνσταντίνου Καραμανλή. Και αυτό το ανέφερε ο Πρωθυπουργός. Αλλά συγνώμη καμία άλλη αναφορά σε κανέναν; Δηλαδή τα χρόνια του ΠΑΣΟΚ και του ΣΥΡΙΖΑ δεν έγινε απολύτως τίποτα; Ήταν πολύ νέοι εκεί στο Μέγαρο Μαξίμου όταν όλη η Ελλάδα και όλη η Βουλή παραδεχόταν ότι η πιο κρίσιμη απόφαση ήρθε από την αείμνηστη Βάσω Παπανδρέου; Πάνω στην δική της απόφαση ξεκίνησε το έργο το 2006 επί Σουφλιά.


Το έργο είναι του ελληνικού λαού

Πάντως πέρα από τα πολιτικά credits που τα παίρνει αυτός που πατάει το κουμπί, το έργο δεν μπορεί να το πιστωθεί κανένα κόμμα. Διαχρονικό έργο ήταν αλλά τα λεφτά δεν τα έδωσε από τα ταμεία του κανένα κόμμα. Εμείς το πληρώσαμε, ο ελληνικός λαός. Το χρυσοπληρώσαμε, γέμισαν τσέπες από τις αποζημιώσεις. Για αυτό και μας ανήκει.


Ο διάλογος Γιαννούλη-Μητσοτάκη

Μόλις έφτασε στην αίθουσα των εγκαινίων ο ΠΘ πέτυχε μπροστά του τους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Χρ. Γιαννούλη και Κ. Νοτοπούλου. «Εμείς είμαστε εδώ» του είπε ο βουλευτής, «βεβαίως ανέμενα να είστε εδώ» απάντησε ο ΠΘ. Ο διάλογος των δύο δεν ήταν ο ίδιος μετά το τέλος της ομιλίας. «Ήσασταν άδικος. Υπήρχε κι άλλη κυβέρνηση που συμμετείχε στο έργο» του είπε φεύγοντας ο Χρήστος Γιαννούλης με τον ΠΘ να κοντοστέκεται και να βγάζει την έντονη δυσαρέσκειά του για αυτό που άκουγε απαντώντας «Ήμουν ευγενής, δεν είπα άσχημα πράγματα για τους μουσαμάδες».


Τι υποστήριξε ο Σπίρτζης

Στα εγκαίνια του Μετρό Θεσσαλονίκης ήταν και ο πρώην υπουργός Υποδομών επί κυβέρνησης Τσίπρα Χρήστος Σπίρτζης. Μετά τα εγκαίνια είχε ένα πηγαδάκι με δημοσιογράφους σε κεντρικό καφέ της πόλης. Μετέφερε αρκετά που του έκαναν εντύπωση. Αρχικά ότι για πρώτη φορά η κυβέρνηση παραδέχθηκε και επίσημα ότι την απόφαση για τα αρχαία (ξήλωμα την χαρακτήρισε ο κ. Σπίρτζης) την πήρε ο Μητσοτάκης και καμία Αττικό Μετρό. Σύμφωνα με το σκεπτικό του αυτό σήμαινε ότι μονομερώς το ελληνικό δημόσιο άλλαξε το χρονοδιάγραμμα άρα ο εργολάβος πήρε και τις αποζημιώσεις αντί να πληρώνει ο ίδιος για όποια καθυστέρηση του έργου, υπολογίζοντας τις αποζημιώσεις στα 200 εκ ευρώ. Εξήγησε ότι στα χρόνια του ΣΥΡΙΖΑ δεν υπήρχαν αποφάσεις για αποζημιώσεις που ευθυνόταν το δημόσιο για την περίοδο 2015-2019. Αυτές που είχαν βγει ήταν για το διάστημα του έργου των προηγούμενων χρόνων και μάλιστα η τότε κυβέρνηση Τσίπρα πήγαινε συνέχεια σε διαιτησίες ώστε να μειωθεί το όποιο ποσό αξίωνε ο εργολάβος. Για την επέκταση στην Καλαμαριά αναρωτήθηκε ότι αφού υπάρχει άλλη σύμβαση για το έργο αυτό δεν ολοκληρώθηκε από το 2021 μέχρι σήμερα και θα τελειώσει το 2025 αφήνοντας να εννοηθεί ότι σε λίγο καιρό θα προκύψουν αποζημιώσεις στον εργολάβο και για την Καλαμαριά ώστε με ζεστό χρήμα να ολοκληρωθεί και αυτή η γραμμή. Παράλληλα σχολίασε πως από το 2019 δεν ιεράρχησαν τις επεκτάσεις του Μετρό όπως θα έπρεπε αλλά έβαλαν σε προτεραιότητα τον FlyOver.


Οι απαγορευμένες λέξεις

Για τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ τέσσερις λέξεις ήταν απαγορευμένες στην τελετή των εγκαινίων. Αεροδρόμιο (δεν αναφέρθηκε τίποτα για την επέκταση προς το Μακεδονία), Καραμανλής (εκ Σερρών, μόνο γενικές αναφορές όλων στην προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου), διαφάνεια και ΣΥΡΙΖΑ. Πάντως το πηγαδάκι έβγαλε κι άλλες «ειδήσεις». Ο Σπίρτζης υποστήριξε ότι το πρόβλημα με το ενιαίο εισιτήριο προέκυψε γιατί δεν μπορούσαν να διανείμουν τα χρήματα σε THEMA και ΟΑΣΘ καθώς ο ιδιώτης αξίωνε όλο το ποσό από τις εισπράξεις των εισιτηρίων. «Το μετρό Θεσσαλονίκης χαρίζεται στον ιδιώτη. Δεν έχει κανέναν ιδιωτικό φορέα το Μετρό της Αθήνας. Θα το δείτε μετά το 1+10 της σύμβασης» σχολίασε.


Το επεισόδιο Κούβελα – Μυλόπουλου

Φραστικό επεισόδιο είχαν οι Δημήτρης Κούβελας και Γιάννης Μυλόπουλος. Είναι αλήθεια ότι εξεπλάγην αρκετός κόσμος βλέποντας τον πρώην πρόεδρο της Αττικό Μετρό να εμφανίζεται στα εγκαίνια, την ώρα που από το πρωί του Σαββάτου έκανε απανωτές αναρτήσεις σκωπτικές για το Μετρό. Κανείς δεν αμφισβητεί ότι έβαλε κι αυτός ένα λιθαράκι, όπως άπαντες που πέρασαν από θέσεις ευθύνης, όμως τον τελευταίο καιρό λειτουργεί ως «Κασσάνδρα» και αυτό προκαλεί αντιδράσεις. Μόλις λοιπόν τον βλέπει ο βουλευτής της ΝΔ του επιτίθεται λέγοντάς του πως θα έπρεπε να ντρέπεται για την παρουσία του στο χώρο για τα όσα κατά καιρούς έχει πει και τα οποία είναι αβάσιμα και με αποδείξεις κάνοντας λόγο για τοξικότητα. «Σέβομαι τον πατέρα σου και για αυτό δεν σου απαντώ» ήταν η απάντηση Μυλόπουλου και έληξε το επεισόδιο εκεί μπροστά στα μάτια πολλών επισήμων και δημοσιογράφων.


Τα έβαλαν και με Αγγελούδη

Έξω φρενών ήταν η Κατερίνα Νοτοπούλου με την αποστροφή του Στέλιου Αγγελούδη για τις αρχαιότητες του Μετρό. Αρκετοί που τον άκουσαν παραξενεύτηκαν λιγάκι για τον «ύμνο» στην Μενδώνη αλλά κυρίως για το ότι τόνισε πως κερδήθηκε «το στοίχημα της διάσωσης και λαμπρής ανάδειξης της σπουδαίας αρχαίας πολιτιστικής κληρονομιάς αυτής της πόλης». Στον ΣΥΡΙΖΑ επιμένουν ότι έγινε αρχαιολογικό έγκλημα και ζητούσαν να μάθουν που είναι φυλαγμένες οι υπόλοιπες αρχαιότητες που δεν επανατοποθετήθηκαν.


Σαρηγιάννης-Νικολαΐδης από το ΠΑΣΟΚ

Το δίδυμο του τομέα Υποδομών του ΠΑΣΟΚ, Τάσος Νικολαΐδης και Δημήτρης Σαρηγιάννης εκπροσώπησαν το ΠΑΣΟΚ στα εγκαίνια που έμοιαζαν με κομματική εκδήλωση της ΝΔ μαζί με μερικούς ξένους τεχνοκράτες και… λοιπούς συγγενείς. Τον κ. Σαρηγιάννη τον είδαμε και στην ξενάγηση για τα αρχαία στη Βενιζέλου. Εκπροσωπεί επάξια τον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ και βουλευτή της πόλης Ν. Ανδρουλάκη που δεν ήταν δυνατό να δώσει το παρών στην μεγάλη γιορτή της πόλης.


Τρελό χειροκρότημα στον Ταχιάο

Τι θα ξεχνούσα Ταύρε μου, θα έκλεινα την στήλη πριν το χαρακτηριστικό ενσταντανέ των εγκαινίων. Ανεβαίνει ο Νίκος Ταχιάος να μιλήσει και ένα τρελό χειροκρότημα. Μακρόσυρτο με φωνές. Από τους εργαζόμενους του Μετρό. Πέντε χρόνια είναι αυτά θα μου πείτε, από την προεδρία της Ελληνικό Μετρό μέχρι το υπουργείο θα πρέπει να έχει αφήσει στίγμα στους ανθρώπους που έστειλαν με αυτόν τον τρόπο ένα μήνυμα. «Δεν το ζήτησα κ. Πρωθυπουργέ. Δεν το ήξερα ότι θα γίνει» είπε σαστισμένος ανεβαίνοντας στο βήμα.