Στ. Βαλιάνος στον Flash: Ο δήμος Αριστοτέλη στον οινοτουριστικό χάρτη (audio)
Στην εκπομπή «Έπεσε Σύρμα» στον Flash 99,4 με τον Δημήτρη Συρμάτση, ο δήμαρχος Αριστοτέλη, Στέλιος Βαλιάνος.
Στην εκπομπή «Έπεσε Σύρμα» στον Flash 99,4 με τον Δημήτρη Συρμάτση, ο δήμαρχος Αριστοτέλη Στέλιος Βαλιάνος.
Για τον οινοτουρισμό στο δήμο Αριστοτέλη και την συνεργασία με τον ΣΕΤΕ μίλησε στον Flash ο Στέλιος Βαλιάνος, επισημαίνοντας τα οφέλη που μπορεί να αποκομίσει η περιοχή από αυτόν. «Kρίναμε ότι ανάμεσα σε πολλά εναλλακτικά προγράμματα και project τουρισμού που τρέχει ο δήμος Αριστοτέλη μέσα από ένα οργανωμένο πρόγραμμα τουριστικής προβολής που εκπονεί κάθε χρόνο, έχει ωριμάσει αρκετά το θέμα που λέγεται οινοτουρισμός. Και πως γίνεται αυτό; Γιατί πια έχουν γίνει τα πακέτα διακοπών από τα αντίστοιχα τουριστικά γραφεία που έχουν συνεργαστεί μαζί μας και πωλείται ήδη αυτό το προϊόν στο εξωτερικό και περισσότερο στη Γερμανία και τη Γαλλία», σημείωσε αρχικά ο δήμαρχος.
Αμπελώνες, οινοποιεία και τσιπουροκάζανα
Εξηγώντας τι ακριβώς σημαίνει οινοτουρισμός, επισήμανε: «Είναι η τάση που έχει κάποιος επισκέπτης σε έναν τόπο συνδυάζοντας τις διακοπές του ή ένα πολιτιστικό ταξίδι ή ένα ταξίδι αναψυχής με την επίσκεψη σε κάποιους αμπελώνες ή σε κάποια οινοποιεία που είναι φτιαγμένα με τέτοιον τρόπο, είναι δηλαδή έτοιμα να υποδεχθούν τον ενδιαφερόμενο για να τον μυήσουν στον τρόπο με τον οποίο παράγεται το κρασί, να του μιλήσουν για τον τρόπο καλλιέργειας, να δοκιμάσει τα κρασιά της περιοχής.
Ευτυχώς στο δήμο Αριστοτέλη έχουμε τέσσερα τέτοια μεγάλα οινοποιεία στην Αρναία, στην Ιερισσό και στη Μεγάλη Παναγία. Έχουμε παραδοσιακά τσιπουροκάζανα όπου ειδικά κατά την περίοδο του Οκτωβρίου – Δεκεμβρίου μπορεί κάποιος να τα επισκεφτεί και να διοργανώσει και τις δικές του γιορτές. Και φυσικά 11 οινοποιεία, που δημιουργεί ρίγος στους ξένους όταν τα βλέπουν και το ακούν μέσα στο Άγιο Όρος, καθώς οι μοναχοί μας, εκτός από προσευχή και διακονία, κάνουν και υπέροχο κρασί και είναι πολύ οργανωμένοι στο κομμάτι της οινοποιίας».
Σε ποιους απευθύνεται ο οινοτουρισμός;
Αναφερόμενος στα είδη τουριστών τα οποία επιλέγουν το συγκεκριμένο είδος τουρισμού, ο ίδιος υπογράμμισε πως πλέον δεν απευθύνεται μόνο στην «ελίτ».
«Αυτό αποτελεί και την αφορμή, για όσους δεν έχουμε και την εξειδίκευση, ενδεχομένως να μας άρεσε η ιδέα να πάμε στην περίοδο των διακοπών μας ή σε ένα ταξίδι μας σε ένα οινοποιείο, να μας μιλήσουν για τον τρόπο που καλλιεργούν, τις ποικιλίες που καλλιεργούν, να γευτούμε, να φάμε ενδεχομένως μέσα στο οινοποιείο αν είναι τόσο οργανωμένο ώστε να μπορεί να εξυπηρετήσει και γαστρονομικά τους επισκέπτες και ταυτόχρονα φυσικά να κοιτάξουμε τα υπόλοιπα αξιοθέατα ενός τόπου. Άρα δηλαδή ο οινοτουρισμός απευθύνεται σε ανθρώπους που γνωρίζουν και θέλουν να δοκιμάσουν ακόμη περισσότερο αυτή την εμπειρία του κρασιού. Σας θυμίζω τους δρόμους του κρασιού που έχουν υπάρξει εδώ και πολλά χρόνια ως τουριστικό project. Εμείς το έχουμε ονομάσει “Από τη Θεσσαλονίκη στον Άθωνα” με μία ηλεκτρονική μπροσούρα που έχουμε δημιουργήσει για κάθε ενδιαφερόμενο. Και τώρα πια πιστεύοντας ότι έχει ωριμάσει αρκετά αυτό το project μιας και αποτελεί πια τουριστικό πακέτο που πωλείται σε δεκάδες τουριστικά γραφεία στη Γαλλία, κρίναμε σκόπιμο με όχημα αυτό, να προβάλλουμε την περιοχή μας μέσα από τις δυνατότητες του ΣΕΤΕ, του Marketing Greece, του Discover Greece», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ερωτηθείς για τους τρόπους με τους οποίους θα προωθηθεί η εν λόγω προσπάθεια, ο κ. Βαλιάνος δήλωσε πως αυτό θα γίνει με καμπάνιες μέσω των social media της «Marketing Greece».
«Καταλαβαίνει κανείς ότι η επισκεψιμότητά τους είναι τεράστια. Μιλάμε για 25.000 επισκέψεις την ημέρα. Επιλέξαμε αυτό το project γιατί το θεωρούμε έτοιμο. Σε έναν δήμο Αριστοτέλη που καταλαμβάνει το ανατολικό μέρος της Χαλκιδικής. Φτάνει μέχρι τα όρια του Αγίου Όρους ξεκινώντας από την παραδοσιακή Αρναία. Προσπαθούμε να αποκαταστήσουμε ότι είναι το πιο αδικημένο μέρος της Χαλκιδικής τουριστικά. Αλλά με τον σωστό τρόπο αναδεικνύοντας τόσο τις παγκόσμιες μοναδικότητες ότι αποτελεί γενέθλια γη του φιλοσόφου Αριστοτέλη αλλά και πύλη εισόδου για το παγκόσμιο σύμβολο της Ορθοδοξίας το Άγιο Όρος. Αλλά ταυτόχρονα και το φυσικό του περιβάλλον, τη γαστρονομία του, τη λαογραφία του, την παράδοσή του, τα βουνά του και ό,τι άλλο μπορεί να συγκροτήσει έναν μοναδικό τουριστικό προορισμό για τον οποίο αξίζει πραγματικά κανείς να παλέψει», κατέληξε.
Ακούστε το σχετικό απόσπασμα της εκπομπής