Ν. Τσαρίδης στον Flash: «Στον αέρα οι συλλογικές συμβάσεις στον ΟΑΣΘ – Δεν είναι ανεκτή η ιδιωτικοποίησή του» (audio)
Στην εκπομπή «Έπεσε Σύρμα» στον Flash 99,4 με τον Δημήτρη Συρμάτση, ο Νικήτας Τσαρίδης, μέλος ΔΣ του ΟΑΣΘ εκ μέρους της ΔΑΣ ΟΑΣΘ.
Στην εκπομπή «Έπεσε Σύρμα» στον Flash 99,4 με τον Δημήτρη Συρμάτση, ο Νικήτας Τσαρίδης, μέλος ΔΣ του ΟΑΣΘ εκ μέρους της ΔΑΣ ΟΑΣΘ.
Ο Νικήτας Τσαρίδης μιλά για τη σημερινή στάση εργασίας των εργαζομένων του ΟΑΣΘ, χαρακτηρίζοντάς τη προειδοποιητική, καθώς και για την επερχόμενη ιδιωτικοποίησή του, λέγοντας πως «σύμφωνα με σχετική τροπολογία θα μπορούν να παραχωρηθούν ηλεκτρικά λεωφορεία σε ιδιώτη».
Αρχικά, για τη σημερινή στάση εργασίας, ο κ. Τσαρίδης, αναφέρει πως ήταν σχετική με την αδιαλλαξία της κυβέρνησης για υπογραφή συλλογικών συμβάσεων, αλλά και με την επερχόμενη οριστική τυποποίηση του συγκοινωνιακού έργου της Θεσσαλονίκης.
Όπως τονίζει, «δεν είμαστε δημόσιοι υπάλληλοι στον ΟΑΣΘ. Ο νέος φορέας που θα δημιουργηθεί, στη μετά το Μετρό και την εκκαθάριση του ΟΑΣΘ εποχή, θα είναι ΑΕ», προσθέτοντας πως δεν είναι διασφαλισμένη η συλλογική σύμβαση εργασίας, «γιατί οι συμβάσεις εργασίας έχουν να κάνουν με τους φορείς. Οι φορείς μπορεί να υπάρχουν, αλλά οι συμβάσεις εργασίας είναι ζήτημα των εργαζομένων πόσο τις παλεύουν, τι ζητάνε και τι μπορούν να καταφέρουν με τον αγώνα τους. Άρα δεν είναι διασφαλισμένη, όπως συμβαίνει και τώρα που έχει λήξει η μετενέργεια και είμαστε στον αέρα».
Για το τι αφορά η συλλογική τους σύμβαση, ο κ. Τσαρίδης, δηλώνει πως «εμείς είμαστε στο ενιαίο μισθολόγιο, οπότε η συλλογική σύμβαση δεν αφορά αυτό. Εμείς συνεχίζουμε στο ενιαίο μισθολόγιο του δημοσίου. Τώρα η συλλογική σύμβαση αφορά τις μισθολογικές παροχές. Για παράδειγμα την προϋπηρεσία των συναδέλφων εργαζομένων του ΟΑΣΘ, που δεν τους αναγνωρίζει ο Οργανισμός την προϋπηρεσία από τον ιδιωτικό τομέα. Αυτά είναι ζητήματα που εμείς θέλουμε να τα βάλουμε επί τάπητος για να τα λύσει η κυβέρνηση και να μπορούν οι νέοι εργαζόμενοι, με το νέο βασικό μισθό, να σηκωθούν λίγο, γιατί δεν μπορεί να δουλεύει ένας επαγγελματίας οδηγός με 20 χρόνια προϋπηρεσία με 850 ευρώ».
Όσον αφορά άλλα μισθολογικά ζητήματα, λέει πως υπάρχουν εκκρεμότητες από το παρελθόν, «επειδή οι εργαζόμενοι δεν είχαν μπει στο ενιαίο μισθολόγιο. Βγήκε μια απόφαση το 2018 από το νομικό συμβούλιο του κράτους και έλεγε ότι οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ έπρεπε να μπουν τον Ιανουάριο του 2016. Άρα ότι χρήματα και απολαβές είχαν λάβει έπρεπε να επιστραφούν πίσω. Αυτά είναι απαράδεκτα».
Για την ενδεχόμενη καταβολή επιδόματος ανθυγιεινής εργασίας, δηλώνει πως το προβλέπει το ενιαίο μισθολόγιο και το λαμβάνουν οι εργαζόμενοι, αλλά εκκρεμεί ακόμη η υπουργική απόφαση και με τροπολογία της κυβέρνησης δεν αναζητάται πίσω.
«Και αυτό θα έπρεπε να αναζητηθεί γιατί είναι 150 ευρώ. Τόσο προβλέπει το ενιαίο μισθολόγιο», σημειώνει.
Σχετικά με το ζήτημα της επερχόμενης ιδιωτικοποίησης του ΟΑΣΘ, ο κ. Τσαρίδης, λέει πως, «σήμερα η παράταση που δίνει το κράτος στους υπεργολάβους του ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης είναι περίπου 24 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο για το συγκεκριμένο έργο. Αυτό το ποσό με το νέο διαγωνισμό εκτοξεύεται και πηγαίνει στα 65 εκατομμύρια ευρώ. Θα πάρει τριπλάσιο έργο το ΚΤΕΛ; Η απάντηση είναι όχι. Θα πάρει τους τριπλάσιους εργαζόμενους το ΚΤΕΛ; Όχι. Θα πάρει κάποιες γραμμές ακόμα, όπως έχει προαναγγείλει ο ΟΣΕΘ, αλλά σίγουρα δεν θα είναι το τριπλάσιο. Πώς, λοιπόν, τριπλασιάζεται το ποσό της αποζημίωσης; Είναι 40 εκατομμύρια ευρώ η διαφορά. Άρα λεφτά υπάρχουν».
«Στον ΟΣΕΘ θα πάμε τις επόμενες ημέρες, για να συναντηθούμε με το διευθύνοντα σύμβουλο για το νόμο των επερχόμενων για να ενημερωθούμε. Φυσικά και θα το θέσουμε αυτό, αλλά είναι μια πρόταση της κυβέρνησης», συμπληρώνει για το ζήτημα.
Όπως αναφέρει, στη Βουλή στις 24 Απριλίου, με αριθμό τροπολογίας 150/9, έχει κατατεθεί τροπολογία όπου αφορά τις περιοχές ευθύνης ΟΑΣΑ και ΟΣΕΘ και αναφέρεται στη διάθεση τροχαίου υλικού.
«Τα νέα ηλεκτρικά λεωφορεία είναι ιδιοκτησίας ΟΣΕΘ και όχι του ΟΑΣΘ. Η τροπολογία αυτή λέει ότι η μεταβίβαση κυριότητας τροχαίου υλικού θα γίνεται από ΟΑΣΑ και ΟΣΕΘ στους φορείς παρόχους συγκοινωνιακού έργου. Άρα θα δώσουμε στον ιδιώτη και ηλεκτρικά λεωφορεία. Ένα ηλεκτρικό λεωφορείο κοστίζει 400 χιλιάδες ευρώ, χωρίς ΦΠΑ. Άρα θα αγοράζουμε τροχαίο υλικό με τα χρήματα του ελληνικού λαού και θα το παραχωρούμε. Με αυτόν τον τρόπο με τα 65 εκατομμύρια ευρώ για την ανάθεση έργου και με παραχώρηση τροχαίου υλικού, χωρίς να βάζουν λεφτά οι ιδιώτες, όλοι μπορούν να κάνουν τους επενδυτές. Αυτό δεν μπορεί να είναι ανεκτό από τους εργαζόμενους που ζούμε αυτά τα πράγματα και από την κοινωνία», υπογραμμίζει χαρακτηριστικά.
Τέλος, αναφέρει ότι οι όποιες κινητοποιήσεις θα γίνουν ανάλογα με τις εξελίξεις.
«Έχει να κάνει και με το πότε θα κατατεθεί το νομοσχέδιο από την κυβέρνηση για την αστική συγκοινωνία. Γιατί τα τελικά κείμενα δεν τα έχουμε δει, αλλά γνωρίζουμε το περιεχόμενο του νομοσχεδίου. Ωστόσο, εμείς σε αυτήν την κατεύθυνση θα κινηθούμε, γιατί στηρίζουμε τον ενιαίο δημόσιο φορέα, με συλλογική σύμβαση εργασίας και με σύγχρονες συνθήκες εργασίας με βάση τα δεδομένα που ζούμε σήμερα», καταλήγει χαρακτηριστικά.
Ακούστε το σχετικό απόσπασμα της εκπομπής