Ν. Νυφούδης στον Flash: «Θα είναι μια καλή χρονιά για τον τουρισμό της Θεσσαλονίκης – Πρέπει να δημιουργήσουμε ένα διαφορετικό προϊόν» (audio)
Στην εκπομπή "Έπεσε Σύρμα" στον Flash 99,4 με τον Δημήτρη Συρμάτση, ο Νίκος Νυφούδης, επιχειρηματίας στον κλάδο της εστίασης.
Στην εκπομπή “Έπεσε Σύρμα” στον Flash 99,4 με τον Δημήτρη Συρμάτση, ο Νίκος Νυφούδης, επιχειρηματίας στον κλάδο της εστίασης.
Το μπαράζ «λουκέτων» παραδοσιακών μαγαζιών εστίασης στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, ο απολογισμός του τριημέρου της Αποκριάς για την εστίαση της πόλης, ο γαστρονομικός χάρτης της, καθώς και η νέα εποχή του ΟΤΘ, με πρόεδρό του τον δήμαρχο Θεσσαλονίκης, Στέλιο Αγγελούδη, τέθηκαν -μεταξύ άλλων- στο επίκεντρο της συνέντευξης.
“Μου ζήτησαν διπλάσιο ενοίκιο όταν θα ξεκινήσει το Μετρό”
Όπως τόνισε ένα από τα μεγάλα προβλήματα της εστίασης είναι πάντα το ζήτημα με τους ιδιοκτήτες. “Τα εστιατόρια είναι μία σκληρή δουλειά που δίνουν, όμως, μεγάλη υπεραξία στα ακίνητα που έρχονται οι ιδιοκτήτες στην ανανέωση και είτε θέλουν να τριπλασιάσουν τα ενοίκια είτε δεν θέλουν πια το εστιατόριο, έχοντας όμως δημιουργήσει μια μεγάλη επισκεψιμότητα οι επιχειρήσεις της εστίασης”, εξήγησε σχετικά και πρόσθεσε ότι είναι πολύ δυσάρεστο να κλείνουν μαγαζιά στην Εγνατία, τα οποία άντεξαν στην εικοσαετία με τις κατασκευές για το Μετρό και στο φινάλε να κλείνουν γιατί οι ιδιοκτήτες των ακινήτων αντιλαμβάνονται ότι η αγοραστική κίνηση του δρόμου θα ανέβει και θέλουν να αλλάξουν καταστήματα.
“Εγώ δε θεωρώ ότι η έναρξη του Μετρό θα δημιουργήσει τόσο μεγάλη υπεραξία. Αλλά επειδή ως Έλληνες μας χαρακτηρίζει πολλές φορές η πλεονεξία και η ανωριμότητα στις αποφάσεις μας, πολλοί θεωρούν ότι θα αισχροκερδήσουν” και ανέφερε ότι ιδιοκτήτης του έδινε κατάστημα στην Εγνατία με 800 ευρώ ενοίκιο αλλά όταν ξεκινήσει το Μετρό το ποσό αυτό θα διπλασιαστεί.
Αισιόδοξος για τον Τουρισμό
Όσον αφορά την εστίαση στο τριήμερο της Αποκριάς για την πόλη της Θεσσαλονίκης, ο κ. Νυφούδης, τόνισε, πως, “δεν ήταν καλό τριήμερο για την πόλη. Ακόμα και στα Λαδάδικα δεν γινόταν τόσος χαμός. Η πόλη άδειασε. Ο κόσμος ξεχύθηκε σε χωριά, αλλά νομίζω ότι τριήμερο Καθαράς Δευτέρας και τριήμερο 25ης Μαρτίου είναι ένα χτύπημα για την πόλη, γιατί ακόμα δεν έχει καταφέρει να μαζεύει τουρίστες από τόσο νωρίς”.
Ερωτηθείς για το αν παραμένει η Θεσσαλονίκη πόλη “της μιάμισης ημέρας”, απάντησε καταφατικά λέγοντας ωστόσο ότι είναι αισιόδοξος όσον αφορά τον τουρισμό: “Φέτος θα είναι μια πολύ καλή χρονιά για τη Θεσσαλονίκη. Αυτό θέλει, όμως, συλλογική δουλειά. Αν έρχεται ο επισκέπτης ένα τριήμερο και δεν βρίσκει ανοιχτά μαγαζιά, δεν μπορείς να την κάνεις τουριστικό προορισμό την πόλη. Είμαι αισιόδοξος, όμως, για τον τουρισμό μόνο όσον αφορά το κέντρο της πόλης”.
Σχετικά με το γαστρονομικό χάρτη της Θεσσαλονίκης και τη μεταστροφή που παρατηρείται στην ταυτότητα των αντίστοιχων μαγαζιών, είπε ότι, “αυτό δεν συμβαίνει μόνο στη Θεσσαλονίκη, αλλά γενικότερα ο γαστρονομικός χάρτης σε όλη την Ευρώπη πλέον κατευθύνεται σε μικρότερα καταστήματα με μικρά μενού και φρέσκια πρώτη ύλη με έξυπνες λύσεις κρασιών. Πρέπει να αντιληφθούμε ότι δεν κάνουν μόνο το σημείο και οι γνωριμίες την επιτυχία του μαγαζιού. Πρέπει να ανεβάσουμε το προϊόν και την υπηρεσία που παρέχουμε ποιοτικά”.
Αναφορικά με τις δράσεις προώθησης του τουρισμού από τον ΟΤΘ, ο κ. Νυφούδης, τόνισε πως “τα περισσότερα ήταν ξεπερασμένα όσον αφορά το μοντέλο που πρέπει να προωθήσουμε”, ενώ για τον δήμαρχο Θεσσαλονίκης, Στέλιο Αγγελούδη ως νέο πρόεδρο του Οργανισμού, δήλωσε πως “έχει αποδείξει και στο παρελθόν, στο Λιμάνι, ότι έκανε κινήσεις που λειτούργησαν και η πόλη είδε το Λιμάνι στις δικές του μέρες. Είναι ένας άνθρωπος που έχει αντίληψη του κόσμου και πως κινείται. Έχει πολλές καταβολές και πολλές εικόνες και στο χέρι του είναι να μπορέσει να τις εφαρμόσει. Αυτός θα δώσει το ρυθμό και εμείς θα μπορέσουμε να προσφέρουμε”.
Ο κ. Νυφούδης υπογράμμισε πως το βασικό στοιχείο της Θεσσαλονίκης είναι ο οδικός τουρισμός της και όχι ο αεροπορικός. “Η Θεσσαλονίκη δεν ήταν η πρωτεύουσα των Βαλκανίων. Τώρα αρχίζει να γίνεται. Το βασικό στοιχείο της Θεσσαλονίκης είναι ο οδικός τουρισμός. Ο αεροπορικός φεύγει και πάει στη Χαλκιδική. Βλέπουμε ότι το Αεροδρόμιο Μακεδονία στο Λονδίνο παντού γράφει Χαλκιδική. Πρέπει να δημιουργήσουμε ένα διαφορετικό προϊόν. Τα εστιατόρια είναι ένας βασικός λόγος για να επισκεφθείς σε μια πόλη. Αυτό θα πρέπει να το λάβουν σοβαρά υπόψη οι υπεύθυνοι και εμείς δίπλα τους να το υλοποιήσουμε”, κατέληξε χαρακτηριστικά.
Ακούστε το σχετικό απόσπασμα της εκπομπής