Κ. Γιουτίκας στον CITY 106,1: Έχουμε έργο – Κρίσιμη η επόμενη πενταετία με το νέο ΕΣΠΑ (AUDIO)

Ο αντιπεριφερειάρχης Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος Κώστας Γιουτίκας μιλά στην εκπομπή «Έπεσε Σύρμα» στον CITY 106,1 FM και στον Δημήτρη Συρμάτση.

Κ. Γιουτίκας στον CITY 106,1: Έχουμε έργο – Κρίσιμη η επόμενη πενταετία με το νέο ΕΣΠΑ (AUDIO)

Ο αντιπεριφερειάρχης Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος Κώστας Γιουτίκας μιλά στην εκπομπή «Έπεσε Σύρμα» στον CITY 106,1 FM και στον Δημήτρη Συρμάτση.

Για το σύνθημα “Έχουμε έργο αλλά δεν επαναπαυόμαστε” σημείωσε «αυτό είναι το σύνθημα όλου του συνδυασμού “Αλληλεγγύη” με περιφερειάρχη τον Απόστολο Τζιτζικώστα. Έχουμε έργο. Εμείς που έχουμε ασκήσει διοίκηση, έπρεπε και οφείλω να πω στους πολίτες τι έχουμε κάνει σαν αντιπεριφέρεια Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος τα τελευταία τέσσερα χρόνια. Διότι πρέπει να κριθούμε αυστηρά. Αν έχουμε κάνει δουλειά ζητάμε τη στήριξη των πολιτών, αν δεν έχουμε κάνει δουλειά είναι μια άλλη ιστορία. Αλλά όφειλα να το κάνω προσωπικά. Αυτό είχα κάνει και το 2019».

Για το διακύβευμα των εκλογών ο κ. Γιουτίκας σημείωσε «Είναι η εμπιστοσύνη και η συνέχεια. Ζητάμε την εμπιστοσύνη των πολιτών για να συνεχίσουμε το σημαντικό έργο το οποίο έχουμε. Έχουμε και όραμα και σχέδιο για την επόμενη ημέρα. Έχουν ολοκληρωθεί πάρα πολλά έργα μέσα στον τομέα που είχα την τύχη και τη χαρά να είμαι επικεφαλής. Θέλουμε να συνεχίσουμε αυτό το έργο ώστε να ολοκληρώσουμε και τα υπόλοιπα σχέδια που έχουμε ήδη δρομολογήσει και αδειοδοτήσει. Προφανώς υπάρχει ένα πολύ μεγάλο χρηματοδοτικό εργαλείο πλέον στα χέρια μας. Το νέο ΕΣΠΑ της ΠΚΜ. Είναι πολύ σημαντικό όχι μόνο για την περιφέρεια, όχι μόνο για τους 38 δήμους της περιφέρειας μας αλλά και για τις επιχειρήσεις, καθώς πάρα πολλοί άξονες χρηματοδοτικοί θα υπάρχουν την επόμενη πενταετία και εκεί με τη συνεργασία όλων των φορέων, θέλουμε να σχεδιάσουμε και τη νέα προγραμματική περίοδο γιατί είναι πάρα πολύ κρίσιμο αυτή η πενταετία να μη χαθεί για να μπορέσουμε να απορροφήσουμε και πάλι ως Περιφέρεια γρήγορα τα χρήματα αυτά, έτσι ώστε και να πέσουν γρήγορα στην αγορά αλλά και να δημιουργηθούν και νέες θέσεις εργασίας».

Για το υποβαθμισμένο δυτικό παράκτιο μέτωπο ο υποψήφιος περιφερειακός σύμβουλος Θεσσαλονίκης επεσήμανε «Σήμερα είναι αγνώριστη η περιοχή στην οποία έχουμε κάνει παρεμβάσεις. Αναφέρομαι από τις εκβολές του Αξιού ποταμού μέχρι και τα παλιά βυρσοδεψεία. Έχουμε υποστηρίξει και στηρίξει όλο το παράκτιο ανάχωμα 4 χλμ. Το έχουμε συντηρήσει, το έχουμε ενισχύσει για τις πλημμύρες. Έχουμε ολοκληρώσει και τον καθαρισμό των εκβολών και του Γαλλικού ποταμού. Σήμερα καθαρίζουμε και την κοίτη του Γαλλικού ποταμού από μπάζα και άλλα υλικά. Όπου καθαρίζουμε κάνουμε και πυκνές δεντροφυτεύσεις που συνεχίζονται μέχρι και σήμερα. Και τέλη Οκτωβρίου έχουμε απομακρύνει ήδη όλα τα επικίνδυνα απόβλητα, περίπου 1500 τόνους, από την περιοχή των βυρσοδεψείων, ώστε τότε να προχωρήσουμε και στην κατεδάφιση όλων των παλιών κτισμάτων ώστε να δώσουμε ένα οριστικό τέλος στην υποβάθμιση εκείνης της περιοχής. Παράλληλα με τη σύνδεση του Δενδροποτάμου με τον βιολογικό καθαρισμό της ΕΥΑΘ, δίνουμε ένα οριστικό τέλος και στη δυσοσμία της δυτικής εισόδου της πόλης. Ένα έργο το οποίο συγχρηματοδοτούμε μαζί με την ΕΥΑΘ».

Για την ατμοσφαιρική ρύπανση και τη δυσοσμία «Εμείς έχουμε την αρμοδιότητα στο να κάνουμε τις μετρήσεις για να βλέπουμε πότε πρέπει να γίνουν οι συστάσεις προς ευάλωτες ομάδες πληθυσμών στην Κεντρική Μακεδονία. Παραλάβαμε ένα δίκτυο παλιό. Το ενισχύσαμε. Αντικαταστήσαμε πλήρως τους 7 σταθμούς. Προσθέσαμε και δύο νέους σταθμούς. Έναν στο νέο κτίριο της περιφέρειας και έναν στην οδό Λαγκαδά. Βάλαμε καινούργιους και στη Σίνδο και στο Πανόραμα και στην Καλαμαριά. Κάνουμε μετρήσεις κάθε ώρα που αναρτώνται στο δίκτυό μας. Αλλά αν δεν ολοκληρωθούν πάρα πολλά βασικά έργα υποδομής στη Θεσσαλονίκη, θα συνεχίζουμε να έχουμε επιβαρυμένη ατμόσφαιρα. Καταρχάς το μετρό που συνεισφέρει πολύ στη σκόνη που έχει η πόλη μετά πολλά εργοτάξια που έχει στο κέντρο. Πρέπει να πάμε γρήγορα στην ηλεκτροκίνηση, να λειτουργήσει επιτέλους το μετρό. Να αντικατασταθούν τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ με ηλεκτροκίνητα ή με λεωφορεία με λιγότερους ρύπους. Να προχωρήσουμε σε δημιουργία χώρων πρασίνου που η περιφέρεια προσπαθεί και χρηματοδοτεί πολύ μεγάλα έργα πρασίνου. Να επεκταθεί ακόμη περισσότερο το δίκτυο φυσικού αερίου στα σπίτια γιατί δυστυχώς μέχρι και σήμερα καίνε σόμπες, τζάκια και όλα αυτά συνεισφέρουν πολύ σε σωματίδια στην πόλη και ιδιαίτερα το χειμώνα, όπου έχουμε υγρασία. Εγκλωβίζονται όλοι αυτοί οι ρύποι σε πολύ χαμηλά ύψη, δε φυσάει ο Βαρδάρης όπως παλιότερα και έχουμε μία αποπνικτική ατμόσφαιρα που δεν είναι καλή. Γι’αυτό και κάνουμε συστάσεις σε ευάλωτες ομάδες πληθυσμών όταν έχουμε τέτοια φαινόμενα».

Για τα πράσινα σημεία «Όσον αφορά το θέμα των αστικών απορριμμάτων, έχουμε χρηματοδοτήσει τον ΦΟΣΔΑ για να προμηθευτούν οι δήμοι με καινούργια οχήματα αλλά και με κάδους. Πλέον θα μπει στη ζωή μας και ο καφέ κάδος άρα θα πρέπει να είμαστε ενήμεροι από τώρα και ευαισθητοποιημένοι έτσι ώστε η διαλογή στην πηγή να είναι νούμερο ένα προτεραιότητα όλων μας. Γιατί πρέπει όλα τα βιοαπόβλητα και τα βιοαπορρίματα των φαγητών να πάνε σε ξεχωριστή σακούλα για να μπαίνουν στον καφέ κάδο. Εμείς στηρίζουμε τους δήμους που είναι αρμόδιοι.  Οι καφέ κάδοι δεν έχουν λειτουργήσει ακόμα από τους δήμους. Θέλει πολλή ενημέρωση σε όλους τους πολίτες. Πρέπει να κάνουμε διαλογή στην πηγή.  Κατέχουμε και μια πρωτιά. Είμαστε η πρώτη περιφέρεια στην Ελλάδα στη λειτουργία μονάδων βιοαερίου που λειτουργούν με κτηνοτροφικά απόβλητα, με ληγμένα τρόφιμα σούπερ μάρκετ, με απόβλητα από τη μεταποίηση από τυροκομεία, ελαιουργεία και κέντρα παραγωγής φρούτων. Όλα αυτά τα απόβλητα δεν πηγαίνουν στις χωματερές αλλά στις μονάδες αυτές. Το βιοαέριο καίγεται, παράγεται καθαρή ενέργεια και είμαστε η πρώτη περιφέρεια σε όλη την Ελλάδα σε μονάδες βιοαερίου και σε παραγωγή ισχύς καθαρής ενέργειας ανά την επικράτεια. Αυτό είναι πολύ σημαντικό για την κυκλική οικονομία. Που προωθείται με ταχύτατους ρυθμούς και στην περιφέρειά μας».

Κληθείς να απαντήσει για το μεγαλύτερο έργο που μπορεί να επισημάνει την επόμενη πενταετία «Θα ήθελα να αναφέρω δύο. Το ένα είναι ότι το κομμάτι του δυτικού μετώπου, μήκους 6 χλμ., το οποίο το έχουμε καθαρίσει, να δημιουργήσουμε τη στάση θαλάσσιας συγκοινωνίας, έτσι ώστε να μπορούν γρήγορα και εύκολα οι πολίτες από το κέντρο της πόλης αλλά και από την ανατολική Θεσσαλονίκη, σε λίγα λεπτά, να επισκέπτονται αυτήν την ωραία πράσινη περιοχή δίπλα στη θάλασσα, την οποία την έχουμε οργανώσει με ποδηλατόδρομους και πεζόδρομους.  Από το κέντρο της πόλης να μπορούν να έρχονται με το καραβάκι στα όρια Μενεμένης Καλοχωρίου. Είναι μια στάση θαλάσσιας συγκοινωνίας που αδειδοτούμε. Να απολαύσει ο πολίτης στο αρχικό του κομμάτι, όλη την περιοχή. Μιλάμε για τα δύο πρώτα χρόνια. Το έργο δεν είναι πάρα πολύ μεγάλο. Έχει πιο πολύ βαριά διαδικασία αδειοδότησης παρά κατασκευής. Το άλλο σημαντικό έργο που θα βοηθήσει και την ανάπτυξη και τις μεταφορές είναι ο κάθετος άξονας που έχουμε ήδη σχεδιάσει και αδειοδοτήσει και αναφέρομαι σε αυτόν που θα συνδέσει την Ε.Ο. Θεσσαλονίκης Αθηνών με την Ε.Ο. Θεσσαλονίκης Εδέσσης. Θα περάσει μπροστά από το διεθνές Πανεπιστήμιο μέχρι και τη Γ ζώνη της βιομηχανικής, όπου εκεί θα γίνει μια καινούργια σύγχρονη είσοδος και θα φτάσει μέχρι το ύψος του Αγίου Αθανασίου στην Ε.Ο. Θεσσαλονίκης Εδέσσης για να συνδέσουμε με αυτόν τον κάθετο άξονα τις δύο Εθνικές Οδούς για να αποφορτίσουμε τη βιομηχανική περιοχή, να συνδέσουμε τις υπόλοιπες περιοχές γρήγορα με το λιμάνι και με τον δρόμο για Αθήνα και να διευκολύνουμε τα μέγιστα και στα κέντρα logistics και σε διαφορετικές εταιρίες που έχουμε πάρα πολλές. 242 κέντρα logistics λειτουργούν περιμετρικά της πόλης».

Ακούστε την συνέντευξη Γιουτίκα στον CITY 106,1 και στον Δημήτρη Συρμάτση

__________________________________

“Έπεσε Σύρμα”

Δευτέρα – Παρασκευή 16:00-18:00 στον CITY 106,1 FM

Παρουσιάζει ο Δημήτρης Συρμάτσης