Γιάννης Μυλόπουλος στον CITY 106,1: Δεν υπάρχει αντιπλημμυρική προστασία στην Κεντρική Μακεδονία (AUDIO)

Ο υποψήφιος περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Γιάννης Μυλόπουλος μιλά στην εκπομπή «Έπεσε Σύρμα» στον CITY 106,1 FM και στον Δημήτρη Συρμάτση.

Γιάννης Μυλόπουλος στον CITY 106,1: Δεν υπάρχει αντιπλημμυρική προστασία στην Κεντρική Μακεδονία (AUDIO)

Ο υποψήφιος περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Γιάννης Μυλόπουλος μιλά στην εκπομπή «Έπεσε Σύρμα» στον CITY 106,1 FM και στον Δημήτρη Συρμάτση.

Για το αίτημα περί ντιμπέιτ σχολίασε «Το ελάχιστο που έχουμε υποχρέωση να κάνουμε είναι να βρεθούμε μπροστά στον κόσμο και να ανοίξουμε τα χαρτιά μας. Ο κος Τζιτζικώστας κρύβεται. Δέκα χρόνια κρύβεται όχι τώρα που έχουμε προεκλογική περίοδο. Είναι άφαντος. Είναι αόρατος. Όπου υπάρχει πρόβλημα δεν θα τον βρείτε. Ασχολείται με επικοινωνιακά, με έργα βιτρίνας, με προβολή του έργου του. Του όποιου έργου του. Εγώ λέω ανύπαρκτου. Πρέπει να εμφανιστεί στον κόσμο και να απαντήσει. Τον έχω ρωτήσει πολλά πράγματα δημόσια σε ένα πλαίσιο πολιτισμένου πολιτικού διαλόγου. Για παράδειγμα, να εξηγήσει τι αντιπλημμυρικά έργα έκανε στην ΠΚΜ».

Στο ερώτημα αν είμαστε προστατευμένοι ο υποψήφιος περιφερειάρχης απαντά μεταξύ άλλων «Όχι, δεν είμαστε καθόλου. Θα σας μιλήσω και με την ιδιότητα του καθηγητή Πολυτεχνείου. Έχω οργώσει την ΠΚΜ τις τελευταίες τρεις εβδομάδες και παντού διαπιστώνω μία εγκατάλειψη της κοινωνίας, της διοίκησης της περιφέρειας. Στην αντιπλημμυρική προστασία είμαστε πάμε και όπου βγει. Δεν υπάρχει αντιπλημμυρική προστασία. Έχω πάει από τον Δενδροπόταμο μέχρι τον Αξιό. Η κατάσταση στις λεκάνες απορροής, στα ποτάμια και τις λίμνες, είναι τραγική. Έχουν εγκαταλειφθεί εδώ και πολλά χρόνια στην τύχη τους. Δεν έχει καθαριστεί η κοίτη των ποταμών. Είναι γεμάτα από φερτά υλικά, από κορμούς δέντρων, από πέτρες, τα οποία εμποδίζουν την πλημμυρική ικανότητά τους. Την ικανότητα τους να μεταφέρουν το πλημμυρικό κύμα. Επίσης, οι κοίτες των ποταμών δεν έχουν εκβαθυνθεί. Πράγμα που σημαίνει ότι έχει μειωθεί και πάλι η πλημμυρική τους ικανότητα. Τα αναχώματα στα ποτάμια δεν έχουν συντηρηθεί και δεν έχουν ενισχυθεί εδώ και χρόνια. Όλα αυτά είναι αρμοδιότητες της περιφέρειας. Ακόμα και αν δεν ήταν θα έλεγε κανείς ότι κάποιος τοπικός παράγοντας θα έπρεπε αυτά να τα δει, να τα υπομνήσει, να πιέσει προκειμένου να εκτελεστούν. Πολλώ δε μάλλον που είναι αρμοδιότητα της. Ο πλημμυρικός κίνδυνος στην Κεντρική Μακεδονία είναι πάρα πολύ μεγάλος.  Ήμουν εκεί που συμβάλλει ο Στρυμόνας με τη λίμνη Κερκίνη. Σε μία γέφυρα, η οποία από το δάπεδο της κοίτης του ποταμού απέχει πλέον πάρα πολύ μικρή απόσταση. Αυτό γιατί έχει σηκωθεί το δάπεδο του ποταμού έτσι ώστε με την ελάχιστη βροχόπτωση, η γέφυρα αυτή θα πλημμυρίσει. Η γύρω περιοχή το ίδιο. Πολλώ δε μάλλον αν υπάρξει μία κακοκαιρία που δεν εμφανίζεται συχνά σαν τον Ιανό και τον Daniel, οπότε όλες αυτές οι περιοχές που το ποτάμι είναι εγκαταλελειμμένο και δεν έχει γίνει καμία αντιπλημμυρική προστασία ο κίνδυνος είναι πολύ μεγάλος. Και μιλάμε για κίνδυνο για ζωές και περιουσίες.

Θέλω λοιπόν, να ρωτήσω τον κύριο Τζιτζικώστα αν το έχει καταλάβει. Έχει καταλάβει τον τεράστιο κίνδυνο που διατρέχει η ΠΚΜ; Έχει καταλάβει ότι όφειλε τα σχέδια διαχείρισης πλημμυρικού κινδύνου του 2018, να τα έχει υλοποιήσει; Τρεις φορές μας έχει εγκαλέσει η ευρωπαϊκή επιτροπή, όχι μόνο τον κύριο Τζιτζικώστα. Ολόκληρη τη χώρα. Τρεις φορές έχουν εγκαλέσει την κυβέρνηση Μητσοτάκη, γιατί δεν έχουν υλοποιηθεί τα σχέδια διαχείρισης κινδύνου πλημμύρας του 2018».

Για τον FlyOver ο κ. Μυλόπουλος ανέφερε μεταξύ άλλων «Πρώτον, να τελειώσει το Μέτρο γιατί το καθυστερούν επίτηδες για να παίρνει αποζημιώσεις ο εργολάβος. 100 εκατομμύρια ευρώ έχει βγάλει “αέρα” σε αυτά τα 4 χρόνια, λόγω της αναβολής Μητσοτάκη για τα αρχαία της Βενιζέλου. Να υλοποιηθούν και οι επεκτάσεις του Μετρό, τις οποίες εμείς σχεδιάσαμε ανατολικά και δυτικά. Αφού γίνει το Μετρό να δούμε ποια θα είναι η επίπτωση στην κυκλοφορία, στην πόλη και στον περιφερειακό. Όταν τελειώσει η βασική γραμμή, θα κυκλοφορούν 120.000 λιγότερα αυτοκίνητα στους δρόμους. Στη μελέτη που έκαναν δεν είχαν λάβει υπόψη τη μελλοντική λειτουργία του Μετρό, γι’αυτό και ανέδειξε ως ανάγκη το FlyOver. Σας διαβεβαιώνω πως θα είναι τέτοια η μείωση των αυτοκινήτων που δε θα χρειάζεται πλέον FlyOver. Είναι άχρηστο έργο, είναι ακατάλληλη η στιγμή. Αυτή τη στιγμή η Θεσσαλονίκη χρειάζεται τραμ, Μετρό και προαστιακό σιδηρόδρομο. Να συνδέσει το λιμάνι, το αεροδρόμιο και τον σιδηροδρομικό σταθμό με όλες τις πόλεις της περιφέρειας. Άρα, θέλουμε προαστιακό σιδηρόδρομο και να αποκαταστήσουμε τη λειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής.

Ο σιδηρόδρομος είναι το μέλλον. Τα μέσα σταθερής τροχιάς είναι το μέλλον για την Κεντρική Μακεδονία, όπως και για όλη την Ευρώπη. Γιατί είναι τα πιο ασφαλή. Επίσης, συμβάλλουν στη μείωση της κυκλοφορίας στους δρόμους και άρα μειώνουν το κυκλοφοριακό πρόβλημα. Βελτιώνουν την ατμόσφαιρα. Δεν έχουμε πρόκληση κλιματικής κρίσης γιατί δεν εκπέμπονται πολλά θερμοκηπικά αέρια. Κάνουν ενεργειακή οικονομία τα μέσα σταθερής τροχιάς. Έχουν και πολύ μεγάλη ποιότητα κυκλοφορίας. Θα γίνουμε σαν την Γερμανία, τη Γαλλία, την Ιταλία. Όχι να μοιάζουμε με την Ευρώπη. Να γίνουμε επιτέλους Ευρώπη. Είμαι σε θέση να ξέρω ότι τα ευρωπαϊκά ταμεία χρηματοδοτούν εύκολα μέσα σταθερής τροχιάς. Εμείς όχι μόνο δεν έχουμε αξιοποιήσει αυτή τη δυνατότητα να προωθήσουμε κονδύλια για να κάνουμε σιδηρόδρομο, Μετρό και τραμ, αλλά και τη σιδηροδρομική γραμμή που είχαμε στη Θεσσαλονίκη και την Κεντρική Μακεδονία, την έχουμε καταργήσει. Έχει καταρρεύσει ο σιδηρόδρομος εδώ.  Με αυτά τα όπλα, τα πολιτικά και τεχνοκρατικά, κατεβαίνουμε στις εκλογές».

Ακούστε την συνέντευξη Μυλόπουλου στον CITY 106,1 και στον Δημήτρη Συρμάτση

__________________________________

“Έπεσε Σύρμα”

Δευτέρα – Παρασκευή 16:00-18:00 στον CITY 106,1 FM

Παρουσιάζει ο Δημήτρης Συρμάτσης