«Δεν υπάρχει λόγος να συγκαλύψουμε – Η αντιπολίτευση επιτίθεται ευθέως στην δικαιοσύνη» – Ο Δημήτρης Κούβελας στο TheOpinion
Ο βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης της ΝΔ, Δημήτρης Κούβελας, μιλά στο TheOpinion και τον Δημήτρη Συρμάτση.
Ο βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης της ΝΔ, Δημήτρης Κούβελας, μιλά στο TheOpinion και τον Δημήτρη Συρμάτση.
«Επιμένουμε και μιλάμε τη γλώσσα της λογικής και της αλήθειας όταν λέμε ότι, δεν υπάρχει λόγος να συγκαλύψουμε κάποιο γεγονός ή πρόσωπο. Η αντιπολίτευση μιλά αορίστως για συγκάλυψη χωρίς να απαντά στο ποιος συγκαλύπτει ποιόν, τι ακριβώς και γιατί» επισημαίνει στο TheOpinion ο βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης της ΝΔ, Δημήτρης Κούβελας.
«Είναι λυπηρό ότι η αντιπολίτευση επιτίθεται ευθέως στην δικαιοσύνη κι έτσι την ακυρώνει ως θεσμό, κλονίζοντας την εμπιστοσύνη των πολιτών στην ίδια τη δημοκρατία μας» σημειώνει.
Παράλληλα απαντά για την ατζέντα των συναντήσεων του με τους υπουργούς Οικονομικών και Υποδομών, για Μετρό και ΟΑΣΘ, την πρότασή του για το μάθημα «φιλάθλου πνεύματος» στα σχολεία.
«Η αύξηση στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων είναι ένα σοβαρό ζήτημα που επηρεάζει άμεσα τη δυνατότητα του μέσου νοικοκυριού για ταξίδι στα νησιά μας» τονίζει για το μεγάλο επερχόμενο πρόβλημα στον ελληνικό τουρισμό.
Καχύποπτη η κοινή γνώμη για τα βίντεο που είδαν το φως της δημοσιότητας, στη ΝΔ όμως τα έχετε υιοθετήσει. Πιστεύετε στην θεωρία των ελαίων σιλικόνης και όχι του εύφλεκτου φορτίου;
Σας βεβαιώνω κ. Συρμάτση ότι δεν πιστεύω σε θεωρίες, προπάντων συνομωσίας! Τα τελευταία αυτά βίντεο θα ενταχθούν στα αποδεικτικά στοιχεία της δικογραφίας και θα αξιολογηθούν, εφόσον τελικά επιβεβαιωθεί η γνησιότητά τους! Γι’ αυτό πρώτα, ο αρμόδιος Εφέτης Ανακριτής θα την ελέγξει. Απαντήσεις για το τι στ’ αλήθεια έγινε θα δοθούν όταν ολοκληρωθούν οι διαδικασίες και η συλλογή του αποδεικτικού υλικού που προχωρούν με πλήρη διαφάνεια αλλά και πολλές δυσκολίες. Πάντως, εφόσον τα βίντεο αυτά αποδειχτούν γνήσια, η κυβέρνηση δεν θα είχε συμφέρον να αργήσουν να πάνε στη Δικαιοσύνη. Νιώθω απεριόριστο σεβασμό στην μνήμη των αδικοχαμένων θυμάτων και των οικογενειών τους. Είμαι ακόμη συγκλονισμένος από το τραγικό δυστύχημα. Ταυτόχρονα, έχω και πλήρη εμπιστοσύνη στη δικαιοσύνη που πρέπει να λειτουργεί ανεξάρτητα και ανεπηρέαστη. Σίγουρα πάντως δεν θα μπούμε στη λογική κομμάτων της αντιπολίτευσης που θέλουν να εκμεταλλευθούν επικοινωνιακά και μικροπολιτικά την τραγωδία, αποδίδοντας δικαιοσύνη στα τηλεπαράθυρα. Είναι λυπηρό ότι η αντιπολίτευση επιτίθεται ευθέως στην δικαιοσύνη κι έτσι την ακυρώνει ως θεσμό, κλονίζοντας την εμπιστοσύνη των πολιτών στην ίδια τη δημοκρατία μας.
Το 80% περίπου στις δημοσκοπήσεις θεωρεί ότι έχετε κάνει συγκάλυψη. Είναι πολύ μεγάλο το ποσοστό. Πώς μπορείτε να αντιστρέψετε την κοινή γνώμη;
Έχει καλλιεργηθεί μία σύγχυση και ένα τοξικό κλίμα που δηλητηριάζει την κοινή γνώμη, με διάφορες θεωρίες συνωμοσίας και συκοφαντίες να πλανώνται πάνω από ένα τραγικό δυστύχημα. Σαφώς, απαιτούμε όλοι μας την πλήρη διαλεύκανση κάθε πτυχής της τραγωδίας των Τεμπών, την απόδοση ευθυνών και την τιμωρία των ενόχων. Αυτά, όμως, είναι υπόθεση της Δικαιοσύνης, η οποία πρέπει να αφεθεί να κάνει ανεμπόδιστα το έργο της. Το Υπουργείο Δικαιοσύνης έχει φροντίσει, σεβόμενο απόλυτα το θεσμικό ρόλο της Δικαιοσύνης, να την διευκολύνει και κατά την ανακριτική διαδικασία και ενόψει της διαδικασίας διεξαγωγής της δίκης, όπου προβλέπεται και επιτρέπεται. Το ΠΑΣΟΚ να υπενθυμίσω ότι είπε «όχι» στη Βουλή για τη νέα διάταξη που επιτρέπει απευθείας παραπομπή σε δίκη χωρίς Δικαστικό Συμβούλιο, και δεν στήριξε τη σύσταση και την ενίσχυση του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, που είναι αρμόδιος για τη διερεύνηση τέτοιων ατυχημάτων. Η κυβέρνηση της Ν.Δ. στην τραγική αυτή υπόθεση είναι στο πλευρό της κοινωνίας κι όχι απέναντί της. Επιμένουμε και μιλάμε τη γλώσσα της λογικής και της αλήθειας όταν λέμε ότι, δεν υπάρχει λόγος να συγκαλύψουμε κάποιο γεγονός ή πρόσωπο. Η αντιπολίτευση μιλά αορίστως για συγκάλυψη χωρίς να απαντά στο ποιος συγκαλύπτει ποιόν, τι ακριβώς και γιατί. Η ανάδειξη της αλήθειας δεν θα επιτρέψει στον επικίνδυνο λαϊκισμό και στην πολιτική εκμετάλλευση να κυριαρχήσουν στη σκιά μιας πρωτοφανούς στο χρονικά τραγωδίας. Για εμάς η τραγωδία αυτή αποτελεί καταλύτη για να επιταχύνουμε τις μεταρρυθμίσεις για την ενίσχυση της λειτουργίας και της ασφάλειας των σιδηροδρόμων, αφήνοντας πίσω τις χρόνιες παθογένειες! Άλλωστε, ας μην ξεχνάμε ότι η κυβέρνηση οφείλει να παραμένει προσηλωμένη στην καθημερινή και σκληρή της δουλειά για τη συνολική βελτίωση της ζωής των πολιτών και τον εκσυγχρονισμό του κράτους. Αυτό είναι το χρέος μας, για να δικαιώνουμε την εμπιστοσύνη των συμπολιτών μας.
Πολλά τα θέματα που θέσατε στον υπουργό Οικονομικών. Ποιο θα ιεραρχούσατε πρώτο; Την φορολογία των ελεύθερων επαγγελματιών;
Πράγματι, τέθηκαν πολλά θέματα στο τραπέζι της συνάντησης με τον Υπουργό Κωστή Χατζηδάκη, μιας και στα ζητήματα που αφορούν δίκαιες λύσεις σε φορολογία είμαστε πάντα σε κοινή γραμμή, στο πλευρό των πολιτών. Το ζήτημα της φορολογίας των ελευθέρων επαγγελματιών ήταν από τα σημαντικότερα θα έλεγα, καθώς μας απασχόλησε αρκετή ώρα η ανάλυση όλων των παραμέτρων που θα κατατείνουν στη δικαιότερη και αναλογικότερη φορολόγηση του καθενός. Έχουν γίνει σημαντικά βήματα για τον εξορθολογισμό και την κατάλληλη εξειδίκευση των μέτρων, σαφώς συνεχίζουμε σε ανοικτό δίαυλο με τους πολίτες, την προσπάθεια ώστε να πετύχουμε την άρση οποιασδήποτε αδικίας ή παραφωνίας μπορεί να έχει προκύψει. Παράλληλα, μας απασχόλησαν και θέματα που είχα ήδη αναδείξει κοινοβουλευτικά, όπως η απαλλαγή των οχημάτων και των θαλάσσιων σκαφών των πιστοποιημένων εθελοντικών οργανώσεων πολιτικής προστασίας από τέλη κυκλοφορίας και άλλα, το πρόβλημα με τη χρήση POS από εταιρείες κοινοχρήστων, η επανεξέταση του φόρου πολυτελείας στα είδη χρυσοχοΐας, αλλά και η ανάγκη για μείωση του ΕΝΦΙΑ σε οικοδομικούς συνεταιρισμούς που αδυνατούν να αξιοποιήσουν τις εκτάσεις τους λόγω νομοθετικών και γραφειοκρατικών κωλυμάτων. Η προτεραιότητά μας είναι ξεκάθαρη: ένα φορολογικό σύστημα που θα ενθαρρύνει την παραγωγικότητα, θα αναγνωρίζει τις ιδιαιτερότητες κάθε κλάδου και θα συμβάλλει στην ανάπτυξη της πραγματικής οικονομίας. Αυτό απαιτεί συνεχή διάλογο και ουσιαστικές παρεμβάσεις, και σε αυτή την κατεύθυνση θα συνεχίσω να πιέζω, πάντα με γνώμονα το δίκαιο και το εφικτό.
Είχατε συνάντηση και με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών. Ζητήσατε να τρέξουν τα έργα της Θεσσαλονίκης σε ρυθμούς Αθήνας. Είστε ευχαριστημένος με τους σημερινούς ρυθμούς; Και ποια η άποψη σας στην συζήτηση να “σπάσει” το υπουργείο;
Κατ’ αρχήν, το «σπάσιμο» του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών θα είναι απόφαση του Πρωθυπουργού, εφόσον κρίνει ότι αυτό θα φέρει καλύτερα αποτελέσματα. Για όλους μας το ζητούμενο είναι η ταχύτητα στην υλοποίηση των έργων. Ειδικά στη Θεσσαλονίκη μας, όπου οι υποδομές πρέπει να προχωρήσουν με ρυθμούς αντίστοιχους μιας μητρόπολης του μεγέθους και της σημασίας της, είναι αναγκαίο οι ταχύτητες να παραμένουν ανεβασμένες, όπως τόνισα και στη συνάντησή μου με τον αρμόδιο Υπουργό. Η ανάγκη επιτάχυνσης παραμένει πάντα ζητούμενο, αν και, όπως μου είπε και ο Πρωθυπουργός στην τελευταία μας συνάντηση στο Μέγαρο Μαξίμου, η Αθήνα έχει πλέον ανάγκη τα έργα της να τρέχουν με ρυθμούς Θεσσαλονίκης. Η πρόοδος συνεπώς είναι σημαντική, αλλά δεν πρέπει να επαναπαυόμαστε. Έργα όπως, η επέκταση του Μετρό στην Καλαμαριά, τα αντιπλημμυρικά στην ίδια περιοχή πρέπει να ολοκληρωθούν με συνέπεια. Το πιο ορατό έργο για τους Θεσσαλονικείς είναι το fly over, που προχωράει εντός χρονοδιαγράμματος, αλλά για εμένα το πιο κρίσιμο είναι ο Δυτικός Προαστιακός. Μην ξεχνάμε πως δυτικά οι ανάγκες της πόλης παραμένουν μεγαλύτερες. Ο Προαστιακός θα λύσει σημαντικά κυκλοφοριακά προβλήματα από τον Σιδηροδρομικό Σταθμό έως τη Σίνδο και το Διεθνές Πανεπιστήμιο, γι’ αυτό και πιέζω ώστε να δημοπρατηθεί άμεσα. Αντίστοιχα, προχωρούν και η σύνδεση του 6ου προβλήτα του λιμανιού με το σιδηρόδρομο και την ΠΑΘΕ, η ολοκλήρωση των έργων στη Γέφυρα του Δενδροποτάμου, αλλά και οι χώροι στάθμευσης στο Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό και στον τερματικό σταθμό του Μετρό στη Νέα Ελβετία. Γι’ αυτό και θα συνεχίσω να πιέζω, ώστε τα έργα αυτά να «τρέχουν με γκάζια». Οι πολίτες της Θεσσαλονίκης το δικαιούνται, όλοι θέλουμε να δούμε την πόλη μας να απογειώνεται!
Συζητήσατε και το θέμα με τα εισιτήρια σε Μετρό και ΟΑΣΘ; Είναι καθημερινά τα παράπονα του κόσμου. Ακόμα δεν λύθηκαν τα ζητήματα με τα ρέστα και την πληρωμή με κάρτα.
Ναι, ήταν κι αυτό ένα από τα πολλά θέματα που συζητήσαμε, και σαφώς κατέστησα σαφές στην ηγεσία του Υπουργείου ότι δεν νοείται να συνεχιστεί η ταλαιπωρία των συμπολιτών μου με τα εισιτήρια. Το Υπουργείο γνωρίζει το ζήτημα και καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια, σε συνεργασία με την Εταιρεία Λειτουργίας και Συντήρησης του Μετρό Θεσσαλονίκης, για την επίλυσή του. Είναι αναμενόμενο πως, σε ένα νεότευκτο έργο θα υπάρχουν αρχικά πρακτικές δυσκολίες και ζητήματα προς διευθέτηση. Ευτυχώς, οι επιβάτες έχουν δείξει αρκετή κατανόηση και υπομονή μέχρι τώρα. Όμως, ένα τόσο μεγάλο και αναγκαίο έργο αδικείται όταν υπάρχουν τέτοια «αγκάθια». Γι’ αυτό και ζήτησα από την ηγεσία του Υπουργείου να επισπεύσει τις διαδικασίες για την πλήρη λειτουργικότητα του συστήματος έκδοσης εισιτηρίων και όποιων άλλων δυσλειτουργιών παρατηρούνται ακόμη. Παράλληλα, έθεσα εκ νέου το ζήτημα της μείωσης του κόμιστρου για τις τρίτεκνες οικογένειες, όπως ισχύει ήδη για τους πολύτεκνους. Οι συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης πρέπει να γίνουν όσο το δυνατόν πιο εύχρηστες, πιο προσιτές και πιο αξιόπιστες για τους πολίτες. Αυτό δεν είναι διαπραγματεύσιμο και θα επιμείνω μέχρι να δοθούν οριστικές λύσεις.
Επαναφέρατε την πρόταση σας για το μάθημα φιλάθλου πνεύματος στα σχολεία. Ποια είναι ακριβώς η πρόταση σας και πείτε μας αν θα υιοθετηθεί από το υπουργείο Παιδείας;
Στην πρόσφατη συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής για το τελευταίο αθλητικό νομοσχέδιο, και με την ευκαιρία της Πανελλήνιας Ημέρας Φιλάθλου, ημέρα μνήμης του Άλκη Καμπανού, επανέφερα την πάγια πρότασή μου για εισαγωγή μαθήματος φιλάθλου πνεύματος και fair play στα σχολεία μας. Συγκεκριμένα, όπως έχω θέσει υπόψιν του Υπουργείου Παιδείας, προτείνω την εισαγωγή ειδικού μαθήματος καλλιέργειας του φιλάθλου πνεύματος στο πλαίσιο των, ήδη προβλεπόμενων από τα προγράμματα σπουδών, εργαστηρίων δεξιοτήτων σε Δημοτικά και Γυμνάσια. Αποτελεί μια πρωτοβουλία που μπορεί συνεπώς να υποστηριχθεί με το υπάρχον πλαίσιο στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, με τη μορφή βιωματικού εργαστηρίου και όχι του τυπικού μαθήματος. Στο ίδιο πλαίσιο, έχω προτείνει αντίστοιχα να εισαχθούν στο εργαστήριο δεξιοτήτων και μαθήματα πρώτων βοηθειών και οδικής ασφάλειας. Πιστεύω πως είναι ο ιδανικός τρόπος να καλλιεργηθούν στα παιδιά μας, και το λέω και ως πατέρας τριών παιδιών, οι αξίες και τα ιδανικά του «ευ αγωνίζεσθαι», της υγιούς, ευγενούς άμιλλας, της αλληλεγγύης, αλλά και των δεξιοτήτων που θα τους φανούν χρήσιμες για να σώσουν αύριο μεθαύριο μια ανθρώπινη ζωή και να διαμορφωθούν ως υπεύθυνοι πολίτες. Όλα αυτά βρίσκουν ευήκοα ώτα στο Υπουργείο, που ήδη δρομολογεί τέτοιες πρωτοβουλίες.
Το TheOpinion ξεκίνησε έρευνα για τις εξωφρενικά υψηλές τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων για ένα ακόμη καλοκαίρι και αυτό που μας έρχεται. Μήπως πρέπει να πάρετε κάποια μέτρα στην κυβέρνηση αλλιώς διακοπές σε νησί για το μέσο νοικοκυριό μοιάζει ανέφικτο.
Η αύξηση στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων είναι ένα σοβαρό ζήτημα που επηρεάζει άμεσα τη δυνατότητα του μέσου νοικοκυριού για ταξίδι στα νησιά μας, ειδικά κατά τη θερινή περίοδο. Ωστόσο, όπως γνωρίζουμε, πρόκειται για μια γενικευμένη, εξωγενή πρόκληση. Οι ανατιμήσεις που αναμένονται από τον Μάιο προκύπτουν εξαιτίας της μετάβασης σε καύσιμα μειωμένου θείου και της εφαρμογής των νέων περιβαλλοντικών κανονισμών. Η κυβέρνηση ήδη δρομολογεί λύσεις ώστε να στηρίξει την «πράσινη» μετάβαση της ακτοπλοΐας, διασφαλίζοντας ταυτόχρονα την προσιτή πρόσβαση των πολιτών στα νησιά. Σαφώς, μιλάμε για μια αγορά που λειτουργεί με κανόνες ελεύθερης οικονομίας, αλλά υπάρχουν και όρια που πρέπει να είναι απολύτως σεβαστά. Η ανάπτυξη και τα έσοδα από τον τουρισμό είναι ζωτικής σημασίας για τη χώρα, όμως εξίσου σημαντικός είναι και ο σεβασμός στους οικογενειάρχες και τους εργαζόμενους, που δουλεύουν όλο τον χρόνο και έχουν ανάγκη από λίγες μέρες διακοπών, χωρίς αδικαιολόγητη επιβάρυνση. Παρεμβάσεις όπως η ενίσχυση των επιδοτούμενων γραμμών αλλά και του Μεταφορικού Ισοδύναμου μπορούν να συμβάλουν στη μείωση του κόστους και τη διασφάλιση προσιτών διακοπών για όλους. Επιπλέον, το πρόγραμμα ΣΔΙΤ που έχει εξαγγελθεί, με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ ύψους έως και 360 εκατ. ευρώ, αποσκοπεί στη ναυπήγηση νέων, πιο αποδοτικών πλοίων και στη δρομολόγησή τους σε άγονες γραμμές. Εξετάζεται και η πρόταση για μείωση του ΦΠΑ στα εισιτήρια των οχημάτων από το 24% στο 13%, μια βιώσιμη και εύκολη στην εφαρμογή της λύση.