Στον τάκο οι ντελίβερι-νταβατζήδες

Στον τάκο οι ντελίβερι-νταβατζήδες

– E- Food και Wolt προχώρησαν σε αυξήσεις- πρόκληση, πυροδοτώντας ακόμη περισσότερο την ακρίβεια και δημιουργώντας ασφυκτικό κλοιό στον απλό καταναλωτή.

– Κάποιες εταιρίες διανομής φαγητού, αφού κατάφεραν να εκτοπίσουν τους τοπικούς επαγγελματίες και να μείνουν μόνες τους σε αυτήν την χρήσιμη υπηρεσία, επιβάλλουν επιπλέον χρεώσεις, που δεν δικαιολογούνται.

– Με αυτόν τον εκβιασμό οι εταιρίες απαντούν στους απλούς καταναλωτές, που τους στήριξαν όσο κανείς, επιλέγοντας τους καθημερινά!

Εδώ και πολύ λίγο καιρό όποιος παραγγέλνει έτοιμο φαγητό από τις γνωστές εταιρίες Efood και Wolt διαπιστώνει έκπληκτος ότι υπάρχει μία νέα χρέωση, από 0,90 έως 1,69 ευρώ με τον τίτλο “Χρέωση υπηρεσίας”. Όταν δε, θέλεις να μάθεις τί διάολο πληρώνεις με αυτήν την μάλλον ηλίθια αιτιολόγηση και πατήσεις στο σχετικό πεδίο, διαβάζεις: “Αυτή η χρέωση μας βοηθά να βελτιωνόμαστε συνεχώς”… Σοβαρά τώρα;

Είναι σαφές ότι οι εταιρίες αυτές, ευρισκόμενες σε δεσπόζουσα θέση στην αγορά, συνεννοούνται και επιβάλλουν χαράτσια χωρίς να δίνουν λογαριασμό σε κανέναν.

Αυτές οι πρόσθετες χρεώσεις έρχονται να προστεθούν στο όχι ευκαταφρόνητο κόστος παράδοσης, που κυμαίνεται από 0,90 εως 3,50 ευρώ για κάθε παραγγελία.

Εάν αθροίσει κανείς αυτές τις δύο χρεώσεις, διαπιστώνει ότι όποιος κάνει χρήση της υπηρεσίας πληρώνει από 1,80 ευρώ το λιγότερο έως 5 ευρώ το μάξιμουμ, πέρα από την τιμή του φαγητού!

Εδώ θα πρέπει να συνυπολογίσουμε ότι οι εταιρίες αυτές επιβάλλουν χαράτσι σε εστιατόρια και συναφείς επιχειρήσεις που κυμαίνεται στο 15-18% του κάθε λογαριασμού, όταν πρόκειται για απλή παραγγελία χωρίς παράδοση (όταν δηλαδή το κατάστημα απασχολεί ντελιβεράδες), και 24-28%, για πλήρη υπηρεσία.

Αισχροκέρδεια;

Εκμετάλλευση;

Παραοικονομία;

Είναι πάντως κάτι εξαιρετικά αρνητικό γιατί οι ντελιβεράδες αυτοί, που λειτουργούν ως νταβατζήδες, λειτουργούν παρασιτικά, αφού δεν κάνουν ούτε παραγωγή, ούτε μεταποίηση. Αλλά σταδιακά αναγορεύονται σε ρυθμιστές της διακίνησης των προϊόντων που παράγουν άλλοι. Οι οποίοι κάνουν απτές και όχι ψηφιακές επενδύσεις, απασχολούν εργαζόμενους, παίρνουν ρίσκα, είναι κανονικοί επιχειρηματίες και όχι  παρασιτικοί διαμεσολαβητές.

Οι κολοσσοί του ντελίβερι μπήκαν στα… μουλωχτά στην αγορά, έκαναν τα γλυκά μάτια στους διανομείς, για να τους αποσπάσουν από τα καταστήματα και σταδιακά γιγαντώθηκαν. Και τώρα που το πέτυχαν μας… ξυρίζουν κανονικά!

Και θα συνεχίσουν να το κάνουν εάν δεν αντιδράσουμε!

Γιατί πλέον είναι ολιγοπώλιο, οπότε πολύ δύσκολα θα βρεις την ίδια υπηρεσία μακριά τους!

Επιπλέον οι εταιρίες αυτές είναι από τους καλυτερους πελάτες των ΜΜΕ. Διαφημίζονται παντού με χοντρούς λογαριασμούς, οπότε έχουν (δυστυχώς) φτιάξει μία ασπίδα προστασίας από την δημοσιογραφική έρευνα, κατι το οποίο επίσης εκμεταλλεύονται.

Βέβαια, τα πράγματα θα ήταν πολύ διαφορετικά εάν η περίφημη Ανεξάρτητη Αρχή που ονομάζεται Επιτροπή Ανταγωνισμού έκανε σωστά την δουλειά της!

Όφειλε να είχε εντοπίσει τις εναρμονισμένες πρακτικές και τις αδικαιολόγητες χρεώσεις και να είχε επιβάλλει την κατάργηση τους, ακόμη και με οδυνηρά πρόστιμα!

Αλλά μάλλον είμαστε μακριά από μία τέτοια κατάσταση. Δυστυχώς. Όπως είμαστε μακριά και από το δυτικοευρωπαϊκό μοντέλο ισχυρού, μαζικού και παρεμβατικού καταναλωτικού κινήματος! Πάλι δυστυχώς!

Και επειδή συχνά ακούω από κυβερνητικούς να λένε εναγωνίως ότι ψάχνουν τρόπους να επανασυνδεθούν με τα λαϊκά στρώματα, ιδού το λαμπρό πεδίο δόξης…