Στον… τάκο η Fraport (που μας δουλεύει κανονικά!)
Μία προσεκτική ματιά στα στοιχεία που ανακοίνωσε η Fraport αποδεικνύει ότι η παραχωρησιούχος εταιρία μας δουλεύει κανονικά!
- Μία προσεκτική ματιά στα στοιχεία που ανακοίνωσε η Fraport αποδεικνύει ότι η παραχωρησιούχος εταιρία μας δουλεύει κανονικά!
- Η γερμανική εταιρία πανηγυρίζει επειδή πέτυχε αύξηση τον Ιούλιο σε σχέση με τον περυσινό την ώρα που όλα τα νούμερα της αλλά και η δυναμική του αεροδρομίου “Μακεδονία” της Θεσσαλονίκης είναι χειρότερη από αυτήν που είχε το 2019!
- Γι’ αυτό την βάζουμε σήμερα στον… τάκο!
Οι συχνοί αναγνώστες της στήλης θα θυμούνται ότι πρόσφατα βάλαμε στον… τάκο την Fraport για μία σειρά από σοβαρά θέματα του αεροδρομίου, όπως η άρνηση να μπουν φυσούνες, η αυταρχική συμπεριφορά προς χρήστες και επαγγελματίες, η εξαιρετικά ακριβή τιμολογιακή πολίτική σε όλα τα επίπεδα, η σνομπ συμπεριφορά των στελεχών της (όλο το άρθρο εδώ) με την οπτική ότι ως Θεσσαλονικείς θέλουμε το καλύτερο αεροδρόμιο γιατί αυτό αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους πυλώνες ανάπτυξης!
Αλλά η πρόσφατη ανακοίνωση της Fraport μας εξόργισε!
Οι τύποι θριαμβολογούν διϋλίζοντας των κώνωπα και αποσιωπούν καταπίνοντας την κάμηλον! Πανηγυρίζουν επειδή λέει η επιβατική κίνηση αυξήθηκε τον Ιούλιο σε σχέση με τον Ιούλιο του 2024 αλλά κάνουν την πάπια μπροστά στην αδιάψευστη πραγματικότητα που λέει ότι το αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης έχει πάνω- κάτω τον ίδιο αριθμό πτήσεων (54.000) και εξυπηρετεί τον ίδιο πάνω- κάτω αριθμό επιβατών (7 εκ.), με το 2019!
Καμία σοβαρή αύξηση δεν υπάρχει από τότε!
Είμαστε ελάχιστα πάνω από την εποχή του κορονοϊού!
Τα στοιχεία είναι δημοσιευμένα στην ιστοσελίδα της Fraport και ο οποιοσδήποτε μπορεί να τα μελετήσει κάνοντας κλικ εδώ!
Σε αυτούς λοιπόν τους αναλυτικούς πίνακες και όχι στους πιασάρικους τίτλους, τα προσεκτικά γραμμένα κείμενα από δεξιοτέχνες των εταιρικών προφίλ και καλοπληρωμένους μάγους της επικοινωνίας κρύβεται η πικρή αλήθεια! Η οποία λέει ότι η Fraport παρότι της δόθηκε επενδυτικό γη και ύδωρ, ισχυρότατη κυβερνητική υποστήριξη (και μάλιστα από τρεις κυβερνήσεις, μία Αριστερή και δύο Δεξιές), απίστευτη κοινωνική ανοχή και συνδικαλιστική “λευκή πετσέτα” απέτυχε να δώσει δυναμική στο αεροδρόμιο “Μακεδονία”! Μία δυναμική που θα αποτυπωνόταν σε άλματα στην διακίνηση επιβατών και την σοβαρή αύξηση στον αριθμό εξυπηρετούμενων πτήσεων από νέους αεροπορικούς σταθμούς!
Τα στοιχεία μιλούν από μόνα τους!
Το μεγάλο άλμα το “Μακεδονία” το έκανε το 2017 παρότι κρατικό, δύσχρηστο και με σοβαρά προβλήματα στην λειτουργία του. Τότε αύξησε κατά 10% τον αριθμό των πτήσεων που εξυπηρέτησε σε σχέση με το 2016 (53.670 από 48.610) και κατά 9% τους επιβάτες (6,2 εκ από 5,8 εκ)! Τα άλματα σταμάτησαν εκεί. Ήρθε βέβαια η περίφημη αποκρατικοποίηση, η επένδυση των Γερμανών, ο νέος αεροσταθμός, η διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου, τα πάρκινγκ αλλά η δυναμική δυστυχώς δεν αυξήθηκε!
Το 2019 το “Μακεδονία” άγγιξε τα 7 εκ επιβάτες (6,9 για την ακρίβεια) με 55.000 πτήσεις!
Ακολούθησε η Πανδημία που τα τίναξε όλα στον αέρα!
Η ανθρωπότητα σταδιακά επανήλθε! Όλα μπήκαν σιγά- σιγά στο δρόμο τους!
Όχι όλα όμως, δυστυχώς για την Θεσσαλονίκη!
Γιατί σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Fraport το “Μακεδονία” το 2024 έπιασε τις 57.000 πτήσεις και τους 7,3 εκ. επιβάτες, καταγράφοντας μία ανεμική αύξηση σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια, που μόνο ιδιαίτερη δυναμική δεν δείχνει σε μία εποχή που ο τουρισμός αναπτύσσεται με πολύ πιο έντονους ρυθμούς.
Παράγοντες της τουριστικής βιομηχανίας επισημαίνουν ότι πολλά θα πρέπει να αλλάξουν για να αναδειχθεί ο αερολιμένας της Θεσσαλονίκης ως ένας πραγματικός αναπτυξιακός πυλώνας για την περιοχή μας.
Σίγουρα η γερμανική Fraport είναι ένας παγκόσμιος γερός και σοβαρός παίκτης.
Διαθέτει τεχνογνωσία, κεφάλαια και στελέχη όσο κανείς άλλος στην Ευρώπη.
Αλλά κάπου το χάνει, ίσως η γερμανική τυπικότητα, σκληρότητα και εμμονή στο By The Book δεν αποδίδει στην χώρα μας!
Η εταιρία θα πρέπει χωρίς ηγεμονισμούς, εγωισμούς και κόμπλεξ να προχωρήσει με πνεύμα συνεργασίας και ομόνοιας με τους τοπικούς φορείς στην χάραξη μία σοβαρής πολιτικής ανάπτυξης!
Η περιοχή μας πρέπει να προσελκύσει περισσότερους επιβάτες μέσω περισσότερων και καλύτερων πτήσεων από σοβαρά αεροπορικά hubs της ΝΑ Ευρώπης και της Μέσης Ανατολής. Εκεί θα πρέπει να δώσει το βάρος του κάθε εμπλεκόμενος και όχι στο τουπέ και την διάθεση αφαίμαξης των γύρω του…