Ποιον βάζει στον… τάκο σήμερα ο Χρήστος Νικολαΐδης και γιατί…
Ενοχλεί αυτός ο "ετσιθελισμός" η ανυπαρξία διάθεσης για διάλογο, η άρνηση διαλόγου με τους εμπλεκόμενους και την τοπική κοινωνία!
Στον… τάκο σήμερα η Fraport
- Την περιμέναμε ως ευρωπαϊκό κολοσσό να φέρει την ανάπτυξη στο αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης!
- Εννέα χρόνια μετά η Fraport έγινε περισσότερο βαλκανική από όσο ευρωπαϊκό το αεροδρόμιο μας!
- Απογοήτευση για τις υπηρεσίες αλλά και γιατί η γερμανική εταιρία δεν κατάφερε να αυξήσει την επιβατική κίνηση!
Η γερμανική Fraport ήρθε εν μέσω μνημονιακής θύελλας στην Ελλάδα! Η τρόικα είχε επιβάλει την πώληση των… “ασημικών” της Ελλάδας για να αποφύγουμε την χρεοκοπία. Οι δανειστές μας έσωσαν με το αζημίωτο! Οι Γερμανοί πήραν τα αεροδρόμια και μπήκαν στις τηλεπικοινωνίες, οι Γάλλοι στον τραπεζικό τομέα, οι Ιταλοί στα τρένα και την ενέργεια, οι Τσέχοι στον τζόγο κοκ… ——
Έτσι γίνονται αυτές τις δουλειές και όποιος διαφωνεί ή αντιδρά ας αλλάξει πλευρό γιατί μερικά πράγματα δεν παλεύονται.
Οκτώ χρόνια τώρα όμως η Fraport δεν έχει και πολλά πράγματα να υπερηφανεύεται! Η αλήθεια είναι ότι με ευθύνη της έγινε το νέο τέρμιναλ του “Μακεδονία” αλλά οι επιτυχίες σταματούν εδώ. Οι αφίξεις χρόνο με το χρόνο παρουσιάζουν οριακή αύξηση ενώ οι συνολικές της χώρας τα τελευταία δέκα χρόνια έχουν διπλασιαστεί!
Τα λοιπά αεροδρόμια της (βαλκανικής) γειτονιάς μας απογειώνονται κυριολεκτικά! Στα Τίρανα βλέπουν αύξηση 500%, στα Σκόπια πάνω από 50% και τη Σόφια 85%! Και το “Μακεδονία” παραμένει περίπου στάσιμο!
Είναι ακριβό, οπότε δεν μπορεί να προσελκύσει τις αεροπορικές εταιρίες, σε αντίθεση με τα γειτονικά! Συνεπώς, εκεί που είχαμε στόχο να γίνουμε ένα “περιφερειακό αεροπορικό hub” ώστε όλοι οι Βαλκάνιοι να έρχονται να παίρνουν το αεροπλάνο από εδώ, καταντήσαμε να αφήνουμε τη Θεσσαλονίκη εμείς και να πηγαίνουμε οδικώς στη Σόφια και τα Σκόπια για να πάρουμε το αεροπλάνο και να πετάξουμε με μία συμφέρουσα πτήση!
Τα στατιστικά με τις πτήσεις αλλά και τις αφίξεις/ αναχωρήσεις ανά έτος είναι πολύ ενδεικτικά! Πριν παραχωρηθεί το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης εξυπηρετούσε λίγο περισσότερο από έξι εκατομμύρια επιβάτες το χρόνο. Το 2024 έφτασε αγκομαχώντας τα 7,3 εκατ. (αύξηση 20%), ποσοστό καθόλου ικανοποιητικό με βάση τη συνολική εικόνα της χώρας.
Περιμέναμε από τους… Ευρωπαίους της Fraport να κάνουν το απόλυτα προφανές για την αναβάθμιση ενός αερολιμένα και να βάλουν φυσούνες, ακυρώνοντας αυτό το τριτοκοσμικό περπάτημα πάνω στην πίστα ή την επιβίβαση σε λεωφορεία για μερικές δεκάδες μέτρων.
Είναι πράγματι γελοία η εικόνα! Ούτε καν το συζητούν!
Περισσότερο όμως ενοχλεί η συμπεριφορά της εταιρίας! Το… αποφασίζομεν και διατάσσομεν είναι η πρακτική της!
Στην αρχή πέταξε από το αεροδρόμιο όλους τους μισθωτές, μετά την Αερολέσχη και ακολούθως τους ταξιτζήδες, που τους έβαλε απίθανους και άχρηστους περιορισμούς, όπως η διατήρηση της πιάτσας στο παλιό τέρμιναλ και όχι στο νέο, από το οποίο βγαίνουν οι περισσότεροι επιβάτες! Έτσι, αισθάνεσαι ηλίθιος γιατί περπατάς παράλληλα με τα ταξί για 100-150 μέτρα, τα οποία κινούνται και αυτά μέχρι να φτάσεις και να φτάσουν κι αυτά στο ειδικό σημείο επιβίβασης!
Τελευταία “ετσιθελική” απόφαση ήταν το χαράτσι στα επαγγελματικά επιβατικά οχήματα: εκεί που όσοι ήθελαν να μπουν με το βανάκι ή το πούλμαν τους στο πάρκινγκ για να παραλάβουν τους τουρίστες τους έδιναν 50Ε το μήνα, τώρα θα πρέπει να δώσουν 900Ε το χρόνο! Οι εκπρόσωποι του κλάδου διαμαρτύρονται και δικαίως αφού το πενηντάρικο το πλήρωναν σε μηνιαία βάση και μόνο το καλοκαίρι, αφού τότε δουλεύουν, ενώ το νέο τέλος εισόδου ισχύει για 12 μήνες, δηλαδή και για το χειμώνα, όταν δηλαδή οι ιδιοκτήτες των οχημάτων δεν το χρειάζονται! Στο “Ελ. Βενιζέλος” το αντίστοιχο τέλος είναι στα 180Ε!
Ενοχλεί αυτός ο “ετσιθελισμός” η ανυπαρξία διάθεσης για διάλογο, η άρνηση διαλόγου με τους εμπλεκόμενους και την τοπική κοινωνία!
Ακόμη και εμάς τους δημοσιογράφους απαξιοί να ενημερώσει η Fraport! Κάποτε υπήρχε εκπρόσωπος Τύπου, καθώς από τη λειτουργία του αεροδρομίου εξαρτάται η καθημερινότητα χιλιάδων πολιτών, συνεπώς η πληροφόρηση είναι κρίσιμη!
Τώρα, για να πάρεις μία πληροφορία πρέπει να τηλεφωνήσεις σε καμιά δεκαριά άσχετους με τη Θεσσαλονίκη και συνήθως ανενημέρωτους υπαλλήλους των υπηρεσιών Ενημέρωσης, Δημοσίων Σχέσεων, Τύπου, Διοργάνωσης Εκδηλώσεων κλπ, χωρίς συνήθως να πάρεις κάποια απάντηση!
Βέβαια, στη Θεσσαλονίκη έχουμε και αιρετούς και εκπροσώπους. Αρκετούς μάλιστα! Αλλά είτε δεν έχουν ασχοληθεί με τα ζητήματα αυτά, είτε το πάλεψαν και έκαναν μία τρύπα στο νερό, κάτι που είναι απείρως χειρότερο!